...
Ömer
"Allah be! Vur ulan vur!"
Osman'ın bağırmasıyla yerimden sıçramıştım. "Tövbe estağfurullah! Ne oluyor Osman?!"
Söylenerek salona girdiğimde Osman'ı yedi seksen yatmış maç izlerken bulmuştum. Pislikten geçilmeyen ortam da cabası. "Bu ne Osman? Sen ne yaptın..." dedim hayretle. "Biz burayı daha iki gün önce temizlemedik mi ya? Hasbinallah!"
"Çekilsene Ömer televizyonun önünden! Maçı göremiyorum!"
Gözlerimi devirip mutfağa ilerledim ve bir bardak su içtim. Birkaç günlüğüne Osman'da kalıyordum çünkü annesi memleketlerine gitmişti ve...
Anlayacağınız üzere yalnız yapamıyordu.
"Uzatmalar!" diye bağırdı yeniden. Yanına gittim ve dayanamadan "Yat artık Osman! Saat kaç oldu? Namaza kalkamazsın vallahi." dedim.
O da klâsik sözünü söylemekten çekinmedi. "Peki anne."
Bunun üstüne televizyonun önüne geçtim. "Ömer vallahi uzatmalar, çekil izleyeyim de yatalım!"
Uzatmalar da nihayet bitmişti. "Şükür." dedim ve Osman'ın odasına ilerledim. Ben yer yatağında, o kendi yatağında yatıyordu. Uzandım ve Osman'ı bekledim.
Maç, Osman'ın zaafıydı ve pek kaçırmazdı. Gelip yatağa oturdu ve sırıttı. "Kimi düşünüyorsun?"
Gözlerimi kırpıştırdım. "Kimseyi?"
"Hı hı."
"Ne diyorsun Osman?"
"Şu kız diyorum... Neydi ismi? Yaprak!"
Derin bir nefes bıraktım. "Ne olmuş Yaprak'a?"
"Seni seviyor."
"Onu sevemem."
Üzgünce konuştu. "Tesettürlü değil diye mi?"
Güldüm. "Senin dünyadan haberin yok be Osman. Kız müslüman değil ki! Hatta İslam'dan haberi bile yok."
"Ciddi misin?" Çok şaşırmıştı.
"Ciddiyim. Hatta şuan ona yardım etmek istiyorum fakat başka manada anlamasın diye de çok konuşmuyorum."
Düşünceyle baktı. "İyi de sen harama bakmazsın, konuşmazsın. Nasıl oluyor o?"
"Leyla hallediyor, Allah ondan razı olsun. Dua et de kız İslam'la tanışsın, iyi birine benziyor."
Osman da espriye vurmak yerine ciddileşmişti. Zaten genel olarak maç güzel gittiyse bana takılırdı, pek yapısında yoktu espri yapmak.
"Nasipse kardeşim... Allah dilediğine hidayet verir."
"Haklısın." demekle yetindim. "Neyse yatıyorum ben?"
"Tamam." dedi ve o da yattı.
...
Yaprak
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hak Yola Talibim! ◖Texting ◗
Teen Fiction@savrulanyaprak: Bak bu kez de sana savruldum. @savrulanyaprak: Ama bu kez başka yere savrulmak istemiyorum. @savrulanyaprak: Sense gözlerime bakacak kadar bile değer vermiyorsun bana. @savrulanyaprak: Ne yapmam gerekir benimle bir kere konuşman içi...