BAB 6

31 4 0
                                    

Rumah Keluarga Bang,

Minju p.o.v

      " Mummy...." Eunbi memalingkan wajah ke belakang mendengar suara Minju. Dia tersenyum melihat anak bongsunya yang baru jaga dari tidur dan masih mamai lagi mendekatinya. Dahi Minju dicium perlahan.

     " Anna dengan Sam ke mana? Takde pun dalam bilik...." Soal Minju perlahan sambil bermanja dengan sang ibu.

    " Macam biasalah. Mereka kat markas sekarang. Kalau kamu nak ke sana, minta izin Daddy dulu..." Balas Eunbi perlahan sebelum menutup api dapur. Nasi gorengnya dah siap dimasak.

     " Alah... Tak boleh ke Mummy benarkan terus? Mummy tahukan daddy macam mana? Mesti tak benarkan Min ke sana..." Rengek Minju perlahan. Chan memang protektif kepada anak anaknya terutama puteri puterinya. Chaewon tu dia yakin boleh bezakan mana baik dan buruk dan boleh pertahankan diri sendiri, jadi dia benarkan untuk sertai kerja abangnya. Minju? Itu yang dia masih tak percaya.

    " Tak boleh sayang.. Mummy minta maaf tapi Min takde cara lain. Kalau Min tak minta kebenaran Daddy, min tak boleh ke mana mana..." Balas Eunbi semula tanpa mengendahkan rayuan anaknya itu.

     " Alah...." Keluh Minju lagi. Ketika itu, pintu rumah dibuka dengan agak kasar. Serentak Eunbi dan Minju memnadang ke arah pintu. Hyunjin dan Minho masuk bersama Changbin yang cedera diikuti dengan Chaewon yang belumuran darah lawannya di belakang.

    " Mummy, kami kena ambush tadi. Uncle cedera kena tembak ni... Nak bawa ke hospital ke?" Soal Hyunjin perlahan. Eunbi menggeleng perlahan.

     " Sam, pergi ambil barang dalam bilik kerja Daddy. Rhino tolong hentikan pendarahan ni. Anna, call Auntie." Arah eunbi satu persatu. Minju hanya memerhati ibunya yang mengeluarkan pelutu dari badan Changbin sebelum menjahitnya menggunakan barang barang yang Hyunjin bawa.

    " Anna okey ke? Darah tu sebab apa?" Soal Eunbi perlahan melihat anak keduanya itu. Chaewon mengisyaratkan okey.

     " Darah musuh. Anna naik bilik dulu. Nak bersihkan darah ni..." Pinta Chaewon sebelum pantas naik ke biliknya. Minju yang melihat pantas mengekori kakak kembarnya tanpa gadis itu sedar.

    " Unnie? Unnie! Ada luka tu..." Chaewon mengisyaratkan supaya adiknya diam. Perlahan lahan dia mengambil kotak ubat ubatan untuk membersihkan lukanya.

     " Jangan bagitahu Mummy. Unnie tak nak Mummy risau. Dahlah Uncle cedera. Tambah dengan Unnie lagi, nanti Mummy makin risau. Lagipun luka Unnie ni kecik je..." Balas Chaewon sebelum membersihkan lukanya perlahan lahan dan membalutnya dengan kemas. Minju hanya memerhati gerak geri kakaknya sebelum pintu bilik Chaewon yang tertutup diketuk oleh seseorang.

     " Anna, Amy, Mummy tahu kamu berdua ada kat dalam. Bagitahu Mummy kebenaran. Kamu ada cedera tak, Anna Bang Chaewon?" Chaewon dan Minju berpandangan. Minju mengangguk menyuruh Chaewon memberitahu ibu mereka kebenarannya. Bila Eunbi dah sebut nama penuh mereka, maksudnya dia dah serius tu. Kalau tak nak kena hukuman, baik bagitahu kebenarannya.

     " Okey. Anna ada cedera. But its just a little Mummy... Not serious like Uncle." Balas Chaewon perlahan. Lukanya dah dibalut dengan kemas ketika Eunbi membuka pintu biliknya. Hanya Eunbi di situ. Tiada sesiapa menemani ibunya.

      " Mummy dah pesan berapa kali, Anna? Jangan sesekali nak nyorokkan luka atau tipu Mummy. Mummy ibu kamu. Mustahil Mummy tak tahu kalau kamu kesakitan..." Kata Eunbi serius. Chaewon hanya diam. Tahu kesalahan dirinya. Eunbi membuka balutan lukanya semula. Kemudian, dia tersenyum kecil. Anaknya dah pandai mengubati diri sendiri.

      " Balut balik luka tu. Semuanya okey. Anak Mummy dah besar. Dah pandai rawat diri sendiri..." Eunbi mencium dahi Chaewon perlahan. Chaewon hanya mengikuti arahan Eunbi. Eunbi kemudian berpaling ke arah Minju yang ralit memerhati ibu dan kakaknya itu.

     " Nampak sayang? Sebab tu Daddy selalu larang kamu ke mana-mana seorang diri, Min... Kalau kakak kamu yang kuat ni pun boleh cedera, apatah lagi kamu. Mulai sekarang, kamu dilarang sekeras-kerasnya untuk keluar seorang diri okey?" Minju mengangguk. Angguk jelah. Untuk kebaikan diri dia juga benda ni...

    " Bertuah Unnie... Tak payah perlukan bodyguard nak ke mana mana..." Keluh Minju perlahan. Chaewon menggosok kepala adiknya perlahan sebelum membalut semula luka miliknya. 

      " Pergilah siap. Kita pergi shopping sama-sama. Unnie dah lama tak pergi shopping ni..." Kata Chaewon. Minju bersorak gembira mendengar ajakan Chaewon. Yes! Akhirnya, dia boleh keluar juga dari rumah hari ni. Ingatkan dia takkan dapat keluar sebab kakaknya berada dalam keadaan cedera. Nasib Kakaknya kuat untuk menahan kesakitan.

-----------

Shopping Mall,

Chaewon p.o.v

       " Unnie, merah atau hijau? Ish... Min tak tahulah...Dua-dua cantik. Boleh tak kita beli dua-dua je?" Keluh Minju sambil tangannya masih memegang dua gaun yang menjadi pilihannya. Chaewon mengeluh perlahan. Mereka habis satu jam je dekat kedai baju untuk pilih baju untuk Minju. Dia dah dapat baju yang diidamnya. Adiknya masih tak dapat lagi cari baju untuknya.

      " Beli dua-dua jelah kalau susah sangat. Kalau kau nak suruh Unnie pilihkan, Unnie pilih warna merah. Nampak lagi menarik dari yang warna hijau." Kata Chaewon. Minju tersenyum dan melihat ke gaun warna merah di tangan kanannya. Melihat kalau ada koyak ke atau apa-apa kat baju tu. Takde. 

      " Okey. Min pilih ni..." Kata Minju perlahan. Akhirnya, setelah lama dia mencari, jumpa juga baju yang menjadi pilihan hatinya. Mestilah dibantu oleh kakak kesayangannya. Setelah baju dibayar, mereka berdua sambung berjalan pula untuk melihat benda-benda lain.

       " Unnie, Unnie takkan balik ke Sydney balik kan?" Soal Minju perlahan ketika mereka sedang berjalan bersama-sama. Chaewon tersenyum kecil sebelum menggelengkan kepalanya perlahan. 

       " Dah tiba masa Unnie stay kat sini pulak... Untuk adik Unnie ni. Kawan-kawan Unnie pun dah sedia maklum yang Unnie takkan balik ke sana lagi. Mungkin kita akan pergi sama-sama untuk lawat Grandma dengan Grandpa. Tapi, selain tu, takdelah balik ke sana seorang diri lagi..." Terang Chaewon. Minju tersenyum suka dan memeluk lengan kakaknya perlahan. Chaewon juga tersenyum dan menggosok kepala adiknya perlahan. 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


REVENGEWhere stories live. Discover now