PROLOG

58 7 0
                                    

Korea Selatan,

Minju p.o.v

     " Maaf Oppa, Unnie, mumny, daddy.... Min dah tak tahan dengan hidup kat dunia ni. Maafkan Minju...." Serantak itu, gadis yang baru memauski umur 17 tahun itu menjatuhkan badannya tanpa sempat sesiapa tahan dan tubuhnya terus laju tenggelam di dalam sungai. Kelam kabut orang yang berada di situ juga terjun untuk menyelamatlan gadis itu.

Sementara itu

Australia,

Chaewon p.o.v

     " Why, Anna? Cari seseorang ke?" Soal rakan gadis yang dipanggil Anna itu ketika gadis itu tiba tiba memandang sekeliling seperti mencari sesuatu.

     " Nothing Yunjin... Oh ye, kau pergi kelas dulu dengan yang lainlah... Aku nak call Mummy aku kejap." Arah Chaewon perlahan. Rakan rakannya memgangguk. Namanya Chaewon tapi dia dipanggil Anna oleh rakan rakannya. Chaewon mengeluarkan telefonnya dan pantas mendail nombor telefon Eunbi. Senyumannya terukir apabila ibunya menjawab. Namun, terus mukanya berubah apabila mendengar ibunya seperti menangis.

Chaewon: Mummy okey ke? Kenapa Mummy nangis ni? Ada apa apa jadi kat Daddy ke? Minju?
Eunbi: Chae, adik kamu. Minju dijumpai dalam sungai tadi. Dia cuba bunuh diri tadi. Sekarang kat hospital. Tolong balik sayang... Mummy dengan Daddy perlukan kamu sangat sekarang.
Chaewon: Adik cuba bunuh diri? Mummy tunggu eh. Chae balik hari ni juga.
Eunbi: Okey. Mummy tunggu sayang...

     Selesai dia menelefon ibunya, dia menelefon pula pembantu peribadinya dan menyuruh dia menyediakan jet miliknya kerana dia nak balik ke kampung halamannya semula. Dia balik ke rumah mengemas barang barangnya. Sempat dia mesej kawan kawannya mengatakan bahawa dia akan balik ke kampung halamannya sebelum dia bertolak ke Korea Selatan dengan jet peribadinya.

Incheon Airport,

     " MUMMY! DADDY!" Chaewon yang baru tiba memeluk kedua dua insan yang sangat disayangi itu. Mereka membalas pelukan Chaewon. Tersenyum melihat anak kedua mereka dah balik semula. Chaewon melepaskan pelukan pada ibu dan ayahnya sebelum memeluk pula abang sulungnya.

      " Hey Baby. Welcome back home.." Hyunjin berkata perlahan sebelum meleraikan pelukan mereka.

     " Min masih kat hospital. Dia jaga tadi tapi doktor terpaksa bagi dia ubat tidur. Dia tak habis habis menjerit lepas dia sedar tadi." Beritahu Eunbi tentang keadaan minju ketika mereka dalam kereta bertolak ke hospital yang menempatkan Minju.

     " Teruk ke keadaan Min Mummy?" Soal Chaewon perlahan pada Mummy disebelahnya. Hyunjin yang sedang memandu kereta dan ditemani Daddy di  sebelahnya hanya mendengar perbulana ibu dan anak di seat belakang itu.

   " Orang kata dia ditemui dengan keadaan badan yang berlebam. Mummy tak tahulah kenapa dengan Minju. Akhir akhir ni pun nampak dia asyik murung je. Makan pun sikit je... Kadang kadang dia berkurung je dalam bilik..." Cerita Eunbi perlahan.

    " Min murung? Tapi semalam baru dia call Chae. Dia kata dia sihat dan gembira kat sekolah. Macam mana tiba tiba boleh jadi murung?" Soal Chaewon yang tak memahami kenapa dengan adiknya itu.

     " Mummy pun tak tahu sayang.. Nanti kamu tanya adik kamu ye. Dia tak nak cakap apa apa dengan kami waktu kami tanya dia. Mummy tahu hanya Chae yang boleh buat dia buka mulut." Balas Eunbi lagi sebelum memeluk puterinya itu.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

REVENGEWhere stories live. Discover now