Ne kadar istesemde istemesem de annemin israrlariyla Izmire tasindik. Kucuk ve sirin bir ev tuttuk. Evimizin oldugu yer luks bir yer degil aksine cok kotu bir yerdi. Icinde esyalar olmadigi ve temizlige gerek oldugu icin anneannemlerde kaliyorduk. Yarin temizlik ve esyalari yerlestirmek icin gidecektik. Bu yuzden iyi bir uykuya ihtiyacim vardi. Saat 22:00 oldugunda goz kapaklarima yenik duserek gozlerimi kapadim.
***********************
Sabah annemin uyandirma cabalarina dayanamayarak uyanmak zorunda kaldim. Direnseydim uzerime su dokulcegini biliyordum. Bu yuzden kalkmaya karar verdim. Banyodaki islerimi bitirdikten sonra altima bir sort ustune de bir tisort giydim. Rahat olmak icin saclarimi da topuz yaptim ve elime gelen spor ayakkabilarimi giydim. Hicbir zaman bilegimden cikarmadigim ve en yakin arkadasimin hediyesi olan bilekligin hala kolumda olup olmadigini kontrol ettim. Neyse ki dunku kargasada dusurmemistim. Cunku benim icin anlami cok buyuktu.
Annemde hazirlandiktan sonra evden cikarak bizim evin yakinlarindan gecen bir otobuse bindik. Yolculugumuz cok uzun surmedi. Otobusten indikten sonra biraz yuruyup o kotu mahalledeki evimize geldik. Annem hemen temizlige basladi. Ev kucuk oldugu icin isimizin cabuk bitecegini dusundum. Bende anneme yardim etmeye basladim. Daha sonra annem birkac malzemeyi almayi unuttugu icin benden markete gitmemi istedi. Tek basima cikmak istemedim ama annemin yeterince isi oldugu icin kabul ederek bir market aramaya basladim.
Uzun arayisimdan sonra evin yakinlarinda olan fakat benim bir turlu goremedigim marketi sonunda gorerek iceri girdim. Ihtiyacim olan malzemeleri alip kasaya gittim. Uzun bir sira bekledikten sonra tam sira bana gelmistiki arkamdan gelen bir hoduk onume gecti ve elindeki sigara paketini kasiyere vererek barkotunu okutmasini bekledi. Benim sinirlerim tavan yaptigi sirada bagirarak 'Napiyosun sen benim siramdi. Kac dakikadir sira bekliyorum ben. ' dedim. Beni bir sure suzdukten sonra 'Kes ! uyusuk uyusuk davranmasaydin.' diye karsilik verdi. Bu sozleri karsisinda daha da sinirlenerek 'Ya sen kendini ne saniyosun ?' diye sordum. 'Yakinda ogrenirsin guzelim.' dedi ve uzaklasti. Sirada bekleyenlerden biri onun tehlikeli oldugunu ve cok inatlasmamam gerektigini soylediler. Fakat ben onlara pek de aldiris etmedim. Kimseye bu sekilde davranamaz diye dusunerek marketten cikip eve dogru yurumeye basladim.
Giderken az onceki sizofreni ve yanindaki 2 kisiyi gordum. O da beni gordu. Yanindaki cocuklardan biri beni gostererek 'Bugra hatuna bak be ' dedi. Ben aldiris etmeden onume gelen saclarimi arkaya atarak yurumeye devam ettim.
Eve gittigimde annem nerdeyse temizligi bitirmis fakat esyalar daha yerlesmedigi icin anneannemlerde bir gun daha kalmamiz gerektigini soyledi. Annem isini bitirdikten sonra anneannemlere dogru yola ciktik. Kisa bir otobus yolculuğundan sonra eve vardik.
Bende biraz dinlenmek uzere odaya gectim. Muzik dinleyerek bugunku gordugum Bugra'nin -daha dogrusu sizofrenin- ne kadarda yakisikli oldugunu dusundum ama o kabaligindan dolayi yine sinirlendim.