ßAB24🌼

340 14 4
                                    

Our last story..
Is it still end with us?
-

_________
***

"Pang!!" Aulia mengetap rahangnya.. tangannya yang terasa panas akibat tamparan itu digengam..jika dia tidak fikirkan keadaan wanita itu yang lemah dan suasana hospital ini mungkin dia akan berkelakuan teruk lagi..

"what have you done Qaisra!! "Ucapnya keras.. tanpa pengetahuannya sendiri butir-butir air mata sudah membasahi wajahnya..selama ini dia berusaha untuk menjaga persahabatan mereka tanpa dia ketahui ada seseorang yang sanggup menikam dari belakang..

"Aku mintak maaf Aulia...Aku mintak maaf...dia janji dengan Aku yang...."

"Aku taknak denganlah permohonan maaf kau tu!! Kalau kau mintak maaf sejuta kali pun,boleh ke kemaafan kau tu pulangkan Raisha balik pada Kita!.. not right?.. and one more thing, he's not the only one who promised you the same thing Qaisra!!.."pintas Aulia.. wajahnya sudah merah akibat amarah.. rahangnya diketap kuat" So tell me, what actually happened?" soalnya buat kali kedua..

Qaisra mulai menangis tangannya dibawa bermain antara satu sama lain.."I don't know.. it's happen too fast.. Aku cuma tahu nombor plat lelaki tu aje"ujar Qaisra.. kepalanya ditundukkan..Rasa serba salah mulai menebal dalam dirinya..

Aulia menghembus nafas kasar.. rambut panjangnya diraup ke belakang..seboleh-boleh dia cuba untuk berfikir dengan tenang sebelum lelaki yang berada di sebelah katil Qaisra dipandang..

"And you're a police man right? "Ujar Aulia.." you're at that place.. but doing nothing? what the hell!!.." ucapnya.. matanya tepat memandang raut wajah lelaki itu yang tidak menjawab persoalannya..
"Bullsh*t" ..

Beg tangannya diambil dari meja katil hospital.."Kita bincang perkara ni dekat rumah.."ucapnya kepada Qaisra sebelum ingin melangkah pergi dari situ..

"She's pregnant.."

Langkah Aulia terhenti.. matanya memandang ke arah Qaisra dan lelaki di sebelahnya.. triple bullsh*t..

______________
***

"Tuk!!tuk!!" Pintu pejabat milik Hayden dibuka..suasana didalam yang suram tanpa sedikit cahaya membuatkan Hakimi keliru seketika.. jam tangan berjenama yang berada di tangan kirinya dipandang sekilas..

Tepat menunjukkan angka 12 tengah hari.. tidak mungkinlah mendung kerana sewaktu dia dibiliknya tadi keadaan cerah secerahnya..

"Kau buat apa dalam gelap ni?"soal Hakimi..fail yang berada di tangannya dicampak bergitu sahaja di hadapan Hayden yang kini kelihatan seperti mayat hidup..bukan zombie tetapi vampire..

Computer yang masih tertutup seolah-olah tidak disentuh itu membuatkan dia mengeluh sedikit.. wajah Hayden yang memegang botol minyak wangi itu dipandang..
"Apa masalah kau kalini Hayden?" soal Hakimi lagi..soalan yang tadi tidak terjawab dibiarkan sahaja.. bukan tidak biasa dipalau oleh Hayden..

"Aku tak dapat jumpa isteri Aku pagi tadi.. dia keluar awal untuk jumpa someone.."ucap Hayden..Ada nada rajuk di situ.. minyak wangi Victoria secret itu disembur sedikit dibahagia blezernya.. Dan batang hidungnya terus dilekatkan di situ..

Namun hampa.. bau yang terhasil tetap juga tidak sama dengan apa yang dia inginkan..sudah berkali-kali dia mencuba taktik itu untuk mendapatkan wangian yang sama seperti bau tubuh isterinya..padahal minyak wangi yang dia bawa ke pejabat itu adalah minyak wangi kegemaran Raisha..

Hakimi mengeluh perlahan.. kepalanya digeleng-gelengkan.. susah apabila bercakap dengan orang yang sudah gila bayang dan taksub dengan isteri sendiri..

Telefon yang bergegar dikeluarkan dari kocek seluar..satu senyuman singgah di bibirnya sebelum butang hijau di tolak ke tepi.. kelakuan Hayden yang masih melakukan aktiviti tidak bermoral itu diabaikan..

"Hai darling,jarang you nak call I" ucap Hakimi.. tangannya ditongkat di meja kerja Hayden.. senyuman manis tidak lekang dari bibirnya apabila mengangkat panggilan itu..

"Kimi...I need you.."

Tiga butir perkataan dan suara tangisan dari dalam talian membuatkan wajahnya bertukar risau.. Namun sempat dia melihat semula nama yang tertera di skrin telefonnya..
Damn it!! My princess..

"Hye, where are you?"ucap Hakimi risau..badannya terus berdiri tegak..

instead of asking her "are you okay?" or "everything good?" like dumb person.. even though you definitely know she's not..

f*ck, even if she can fight against ten person at once..he don't care about it anymore.. she's still a girl.. when she's say she wants you.. it's means she's really want..

"Hye,.darling.please calm down.."ucap Hakimi..perkataan yang sama juga ditekankan di mindanya.."everything will be fine..I will get her for you.. Okay?"
Mata brownnya menoleh ke arah Hayden.."drive safe..I will waiting for you.."talian dimatikan..Hakimi menutup mata sejenak..Cuba untuk mentafsir semua maklumat yang baru dia terima tadi..

Saat matanya terbuka terus sahaja botol kaca yang berada di tangan Hayden dirampas untuk mencuri perhatian..how can a mafia be so careless?

"Your wife is be kidnapped..Keal" ucap Hakimi ringkas dan tenang.. Mata brown miliknya bertemu dengan mata hezel Keal Alexander..

"Sh*t!!"

"Dude,relax"pinta Hakimi apabila Hayden sudah berdiri dengan sepucuk pistol di tangan.. bahu Hayden disentuh.. "relax okay,calm down.. Kita masih tak tahu mana isteri kau.."ujarnya

"Damn it!!.. my wife have been kidnapped and you tell me to calm down?... the f*ck kimi.. she's my wife!!!"ucap Hayden sedikit menengking.. nafasnya turun naik..pistol yang berada di tangannya digengam kuat..

"What will you do if I let you go out now to find her?..you will definitely kill every person on your way like a stupid dumbass.."

"we are mafia keal..we should act like ones.. "ujar Hakimi.. telefonnya diambil semula beberapa nombor dihubungi sebelum matanya kembali ke arah Hayden..

"If anything happens to her... how about me?..I don't think I can live without her... she's my soul..my light.. my everything.."air mata mengalir jua di tubir matanya..dadanya sesak.. Rasa bersalah dan kecewa pada diri sendiri kerana tidak mampu untuk menjaga dan melindungi hak miliknya..

Lututnya jatuh..pistol yang tadi kemas dipeganggannya kini melincir ke pemaidani "I will not forgive myself if something happen to her...Kimi."

Hakimi memegang bahu Hayden memujuk.. seboleh-bolehnya dia tidak mahu terikut emosi lelaki itu.. "I already called Qaaed and Yan.. they're on the way...but,..do i need to call Kim as well?"soal Hakimi.. meminta pandangan..dia tahu yang Hayden sangat mementingkan adik bongsunya itu..

Hayden pantas mengeleng"No need.. he's still clean,..Aku taknak dia kotorkan tangan untuk perkara 'bodoh' macam ni"ucap Hayden.. air mata yang mengalir dilap mengunakan belakang tangan kasarnya..

"They just a biggest gengster in this city..not a biggest mafia in the world.. "pandangan mereka berdua bersatu..

"We can handle this..."

'Tanpa ada yang tercedera parah..'

'Tanpa ada yang terkorban..'

"We can handle this.."



__________

💟 From MsSarang🦋








DIA LELAKI PSYCHOTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang