Wanita cantik, kulitnya mirip kuning langsat, rambutnya coklat keperangan, iris mata biru gelap yang unik. Tinggi serta bertubuh ramping, dengan sekilas pandang, sesiapa saja boleh mentafsir kecantikan yang ada padanya luar biasa.
Pintu rumah agam miliknya kembali ditutup. Edward yang mula perasakan kelibat Clarissa sudah berdiri kaku di hadapan dia dan Zandra, melemparkan wajah tidak berperasaan.
Manakala Zandra pula, kelihatan sedikit terkejut apabila melihat susuk tubuh gadis muda yang sedang berdiri berhadapannya ketika ini.
Dia silih berganti memandang gadis muda itu serta suaminya yang mula berdiri di sisi. "Who's she?" Soal Zandra dengan pelik.
"Orang gaji."
Zap!
Dua perkataan itu, buatkan hati Clarissa terkoyak rabak. Orang gaji? Orang gaji yang tidur sebilik, sekatil dengannya? Masih dia dikira sebagai orang gaji?
Zandra angguk. Dia mendekati gadis muda yang kelihatan kaku di hadapannya. Sejujurnya, dia pelik. Tetapi dah kenyataan diberi Edward, dia akur saja.
Orang gaji secantik ini? Pelik. Bisiknya. Dia hulurkan tangan mulusnya pada gadis itu. Clarissa terkebil-kebil. "I'm Zandra, wife Edward..."
Clarissa rasa lututnya tiba-tiba lemah. Isteri? Dia berzina. Apa yang lagi teruk, dengan suami orang? "You tak sudi salam I?" Soal wanita elegan itu lagi.
Baru Clarissa hendak lekas-lekas sambut huluran tangan itu, tangan sasa milik Edward mula menarik kembali tangan isterinya dan dibawa ke sisi.
"Tak payah salam dia lah. Kotor."
Lagi sekali, hati kecil Clarissa bagai ditusuk dengan tombak yang tajam. Kotor? Habis, yang sentuh, yang ratah dirinya sebelum ini? Itu tidak kotor pula?
Zandra kelihatan segan silu dengan kata-kata suaminya. Sejujurnya, dia tidak sangka Edward akan ungkapkan kata-kata sebegitu pada gadis muda di hadapan mereka.
Tidak lama kemudian, Edward tarik luggage bag Zandra yang berada di sisinya. "Come on darling.. I miss you a lot. Just ignore her. We're going to have fun all day till night." Dia turut kelip sebelah matanya sebaik mengungkapkan ayat itu.
"I wait for you in our room." Bisiknya lagi di telinga Zandra. Tanpa segan, tanpa silu, tanpa rasa bersalah, tanpa sebarang rasa kasihan, dia tuturkan ayat-ayat itu di hadapan Clarissa.
"Pergi dulu.. I naik nanti." Ujar Zandra bagi mengurangkan situasi janggal. Edward akur, dia mengatur langkah terlebih dahulu naik ke tingkat atas bersama luggage bag milik isterinya.Zandra kembali menumpukan perhatian kepada Clarissa. "I'm sorry, my husband memang macam tu. Cakap main lepas. By the way, nama you apa?" Soal wanita itu pula.
YOU ARE READING
ROSA NERA FOR CLARISSA ✓
Romans[The E's Family vol.2] Bodoh? Memang itu yang Clarissa gelar dirinya sehingga hari ini. Lima tahun lalu.. "Ok! Saya bayar.." -Clarissa Haura- Tatkala itu, baru Clarissa faham mengapa Islam menyuruh umatnya segera melangsaikan hutang. Disaat ibu ba...