Seseorang lelaki yang sambil memegang segelas wine dan memandang perempuan yang menari didepannya.Malah kawannya sebok melayan wanita kiri kanan.
Muzik yang benggit itu didengari, Mata tidak terhenti lirik pada perempuan mulut merah itu.
Perempuan mula mendekati lelaki tersebut.
"Hai you sorang je ke?"perempuan itu mula memeluk leher lelaki itu.Mata lelaki itu melirih ke arah kawannya yang disebelah.
"ouh haha." Wanita itu ketawa mengedik dan perlahan melabuh punggungnya diatas peha lelaki tersebut.
"owh mesti u sunyi, boleh i teman u?" lelaki itu hanya mengangkat kening sebelah.
perempuan itu mula mencium leher lelaki itu dan perlahan lelaki itu terbuai.
"Get out! i dont want you!." Lelaki itu bingkas bangun malah wanita itu ditolak sehingga jatuh.
Wanita itu merenggus kemarahan kerana lelaki itu senang menolaknya.
"Sombongnya!"Wanita tersebut menghentak kasut tumit tingginya,geram!
Lelaki tersebut keluar dari club yang selalu menjadi rumah keduanya.
"Hey Tengku Idlan asal moody malam ni selalunya kalau perempuan dah goda kau cepat je buat kerja." tanya kawannya yang lehernya penuh lovebite.
"huh boring.Aku nak balik nak rest."Lelaki yang bernama Tengku Idlan itu terus masuk ke dalam keretanya dan menuju ke tempat lain.
"Kau masih tidak boleh terima yang Daiyan dah tiada." kata kawanya yang bernama Rykal.
Tanpa berlenggah Rykal masuk semula ke club dan melayan wanita tadi.
Tengku Idlan terus pulang ke rumah dan kereta diparking didepan rumah.
Kakinya melangkah keluar dari perut kereta ,sempat bahu dipicit mungkin penat kerja dioffice.
Pintu ditolak dengan malas suasan sunyi dan gelap mungkin orang didalam rumahnya sudah pun tidur dan gajinya sudah pulang ke rumah.
Ruang tamu dituju dan melabuh punggungnya disofa yang empuk.
Tangannya mencapai Ipadnya dan membukanya penuh e-mail masuk nafications tidak berhenti bunyi.
"Haih"Keluhan dilepaskan dan Tengku Idlan merenggangkan ototnya.Lalu tekun membalas E-mail tersebut sehingga terlelap disofa.
Setelah beberape minit terlelap...
Tengku Idlan bermimpi seseorang perempuan yang berlari didepannya rupanya arwah isterinya ,Daiya kelihatan cuma samar-samar sahaja lalu Tengku Idlan menjerit seolah memanggil Daiyan
"Jangan pergi! Daiyan!" Nafas Tengku Idlan tidak teratur dan Didahi penuh dengan peluh lalu Tengku Idlan mengerling jam didinding baru pukul 4 pagi.
"Daiyan...abang rindukan sayang." Kata Tengku Idlan dalam hati.
"Id baru balik? " Tegur seorang perempuan yang berumur mungkin itu Mummy Tengku Idlan.
"Takde apa mummy...Id naik dulu." Tengku Idlan meninggalkan Tengku Husna dibawah yang terkebil - kebil lalu mengeleng kenape sikap anaknya berubah sangat.
"Id mimpikan Daiyan lagi ke?" Tengku Qalif berdiri ditangga disisinya Tengku Husna.
"Id taknak tengok Dhawy? demam dia masih tak kebah." Kata Tengku Husna dengan keadaan cucunya.
"Takpe nanti Id tengokkan dia." Sepatah Sahaja dijawab oleh Tengku Idlan
Tengku Idlan menolak pintu bilik Tengku Dhawy iaitu anak tunggalnya.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...