Petang,
Danisha masih teringkat kejadian dirumah Tengku Idlan.
"Haih malunya aku ya Allah! macam manalah aku boleh jatuh atas dia." Darah menyerebu naik hingga ke pipi.
Dhia menepuk pipi supaya hilang dari lamunan.Lalu Dhia mengemas mejanya untuk pulang ke rumahnya.Staff yang lain sudah pulang lebih awal.
_______________________________________Aleeya masuk ke dalam keretanya lalu menghidupkan ejen tapi tidak hidup.
"Dah kenape kereta aku ni."Aleeya pun turun dari kereta dan membuka bonet didepan dan melihat ejen keretenya.
"Apa yang rosak aku mana reti bab-bab ni."Aleeya semakin serabut untuk memikir.
Sedang Aleeya mencari number mekenik.Seseorang menegurnya.
"Kereta awak rosak ke?"Soal lelaki itu kepada Aleeya.Lalu Aleeya pun memandang lelaki tersebut.
"Rykal awak buat apa dekat sini?, Haah kereta saya rosak."Aleeya menjawab pertayaan Rykal.
"Jom saya hantar awak balik.Pasal kereta ni biar saya suruh budak-budak saya uruskan."Kata Rykal yang menutup bonet kereta Aleeya.
"Sebelum saya hantar awak balik saya bawak awak pergi makan nak?"Aleeya menganguk setuju dan tersenyum.suka lah kita! boyfriend datang tolong kita awak!
Lalu Rykal mengajak Aleeya ke keretanya.
Skip.
Tengku Idlan mengulang berkali video cctv tadi.Hatinya berasa geram dengan tindakkan Muiz itu.
Lalu Tengku Idlan terus keluar dari biliknya dan mencari keberadaan Tengku Qalif dan Tengku Husna.
Terlihat kedua-dua ibu-bapanya dibawah.Kebetulan Tengku Rykal juga ada.
"Besok juga Id nak mummy dengan Daddy pinangkan Dhia untuk Id."Kata Tengku Idlan yang membuatkan Tengku Qalif dan Tengku Husna terkejut.
Uhuk!
Terkejut dan tersedak Tengku Qalif apa bila terdengar Tengku Idlan cakap begitu.Tengku Husna mengurut dada suaminya.Tengku Rykal hanya diam dan melihat drama yang berlangsung didepan matanya.
"Dah kenape dengan anak awak ni husna? gila bayang?"Marah Tengku Qalif sambil mengurut dadanya
"Id kahwin ni tak boleh bawak main,Dhia tahu tak ni?"Soal Tengku Husna.
"Id tahu mummy tapi Id sayangkan Dhia,Id taknak dia lepaskan dekat tangan orang lain."Kata Tengku Idlan dengan wajah yang seolah gelisah.
"Okey mummy pergi pinangkan tapi kalau Dhia tolak mummy tak boleh paksa dia."Kata Tengku Husna lalu ia naik ke atas menuju biliknya.
Turut ikut Tengku Qalif dari belakang.Tengku Idlan memandang Tengku Rykal.
"Kau dah habis fikir?"Soal Tengku Rykal kepada Tengku Idlan.
"Dah."Jawab singkat Tengku Idlan.
"Kau pasti yang dia akan terima lamaran kau?"Soal Tengku Rykal lagi sekali.
"Rasanya takperlu aku jelaskan, Kau sendiri tahu dan kenal aku macam mana."Jawab Tengku Idlan lalu naik ke atas apabila terdengar dipanggil oleh Tengku Dhawy dari tingkat atas.
_______________________________________Aleeya masih tersenyum suka apa bila teringat moment bersama Tengku Rykal.
"Teringat dekat Tengku Rykal ke?"Soal Dhia kepada Aleeya sambil mencuit bahu Aleeya.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...