QUATTORDICI

59 6 0
                                    

Seorang perempuan menjerit sekuat hati apabila dapat tahu Tengku Idlan dan Dhia sudah berkahwin

siapa lagi? kalau bukan Mia Kartina.

"Aku takkan berdiam diri!"Kata Mia sambil tersenyum seperti orang gila

Disetiap maljis alhamdulilah berjalan dengan lancar sekali.Tengku Idlan mencari kelibat Dhia.

Tengku Dhawy sudah terlena dibahu Tengku Idlan.

"Mummy ada nampak Dhia?"Kata Tengku Idlan sambil menepuk belakang Tengku Dhawy.

"Ouh.Dhia naik bilik katanya nak mandi."Kata Tengku Husna yang sibuk mengurut bahu suaminya,Tengku Qalif.

Tengku Idlan pun naik ke atas dan menuju ke bilik Tengku Dahwy terlebih dahulu.

Setelah itu, Tengku Idlan menujunke biliknya.Tengku Idlan pun mengetuk pintu bilik lalu memulas tombol pintu.

Terlihat Dhia yang duduk tersimpul malu diatas katil.

Tengku Idlan membuka sampingnya dan songkoknya lalu diletak ditepi.

"Assalammulaikum sayang."Dhia menahan malu sambil nengengam hujung baju.

"Walaikummusalam abang."Jawab Dhia dengan malu.

"Sayang tolong sediakan baju abang boleh? abang nak mandi jap lepastu...kita buat kerja kita"Kata Tengku Idlan sambil membuka butang baju melayunya.

"Kita buat kerja kita?! oh no aku belum bersedia lagi!" Kata Dhia dalam hati!

Taknak!

Dhia membuat wajah biasa walaupun dalam hati berdebar dan takut.

Dhia pun menganguk lalu membuka almari dan memberi kain tuala pada Tengku Idlan.

Tengku Idlan merangkul pinggang Dhia.

"Kenape mandi tadi tak ajak abang?hm?"Terus pipi Dhia merah apabila Tengku Idlan berbisik.

"Saja.Lain kali eh?"Kata Dhia lalu mencium pipi Tengku Idlan.

Tengku Idlan pun masuk ke dalam tandas lalu membersihkan dirinya.Dhia turun ke ruang tamu dan terlihat Tengku Husna berada didapur.

"Mummy buat apa tu? Dhia tolong ya?"

"Takde apa saja Mummy rehat dekat sini.Id mana?"

"Abang Id tengah mandi."

"Terima kasih Dhia sebab terima anak mummy."Kata Tengku Husna sambil senyum ke arah Dhia.

"Sama-sama mummy.Dhia pun nak terima kasih mummy dan daddy sebab terima Dhia sebagai menantu dalam rumah ni."

"Dhia bukan sahaja menantu dalam rumah ni.Dhia pun anak kami. Mummy sayangkan Dhia."

Skip.

Tengku Idlan yang baru sahaja selesai mandi mencari kelibat Dhia.

"Mana Dia ni? malam ni kan malam pertama takkan tak faham?" Kata Tengku Idlan sambil mengeringkan rambutnya.

Tengku Idlan pun turun bawah sambil matanya melilau mencari Dhia.

Terlihat Dhia bersama Dhawy sambil membuka hadiah yang diterima sewaktu maljis sandingnya dan birthday Dhawy.

"Stella."Panggil Tengku Idlan dengan manja lalu duduk disebelah Dhia sambil memeluk pinggang Dhia.

"Jom masuk tidur? Dah lewat ni nanti 'kerja kita tergendala'" Kata Tengku Idlan sambil bermain dengan rambut Dhia.

DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)Where stories live. Discover now