Malam,
Dhia menyalam tangan Tengku Qalif dan Tengku Husna.
"Saya minta diri dulu ya?" Kata Dhia, Tengku Idlan sentiasa berada disisinya. Tapi langkah mereka terhenti bila terdengar tangisan Tengku Dhawy .
"Mama Dhia! Taknak Nak mama Nisha!" Tengku Dhawy meronta-ronta didalam pelukkan Tengku Qalif.
Dhia menuju ke arah Tengku Dhawy.
"Jangan nangis mama Dhia janji cuti nanti Mama Dhia datang tengok Dhawy okey?" Kata Dhia sambil berjanji kepada Tengku Dhawy.
"Betul ni? Janjj dengan Dhawy tau!"Kata Tengku Dhawy sempat lagi ia mencium pipi Dhia.
"Lain kali Dhia datang lagi tau! " Kata Tengku Husna ia sedih dengan kepulangan Dhia.
Setelah kereta milik Tengku Idlan keluar kawasan rumah Tengku Husna memeluk tubuh Tengku Qalif.
"Awak ni over sangat." Tengku Qalif sambik memicit pipi Tengku Husna.
Lalu mereka masuk ke dalam rumah untuk luangkan bersama._______________________________________
Dhia memandang Tengku Idlan yang tekun membawa keretanya.
Dhia tersenyum melihat gambarnya bersama Tengku Dhawy! Sungguh comel! Ada sahaja Dhawy.
"Boss,Terima Kasih saya tak pernah rasa bahagia macam ni." Kata Dhia sambil bermain dengan jarinya.
"Happy? Happy for what?" Soal Tengku Idlan
"Dah lama saya tak rasa kasih seorang ibu...saya membesar dengan nenek saya..."Jawab Dhia dengan nada biasa seolah sedih baginya susah biasa.
"Kenape aku tak tahu pun hal ni?" Soal lagi sekali Tengku Idlan
"Saya tak cerita dekat siapa-siapa pun." Jawab Dhia dengan mudah.
"Kau takkan berseorangan kau ada aku dengan Dhawy ,Anggap sahaja aku sekeluarga ni macam keluarga kau sendiri." Kata Tengku Idlan sambil senyum ke arah Dhia
"Taknaklah saya, Boss pangkat tinggi takkan nak berkawan dengan kuli macam saya ni."Kata Dhia sekeras-kerasnya.
"Tapi nanti kau juga jadi isteri aku hari-hari duduk bawah celah ketiak aku."Kata Tengku Idlan dengan selamber.
Tengku Idlan hanya senyum lalu berkata.
"Mana tahu kau jodoh aku?" Kata Tengku Idlan lalu mencubit pipi Dhia.
Tanpa Danisha sedar sudah sampai didepan rumah.
" Terima Kasih boss." Dhia keluar dari kereta Tengku Idlan.
"Esok datang awal!" Jerit Tengku Idlan lalu pergi meninggalkan kawasan perumahan Dhia.
Dhia masuk ke dalam rumah terlihat Aleeya yang berada diruang tamu.
"Tak tidur lagi?" Soal Dhia kepada Aleeya.
"Tak, Aku tunggu kau balik." Jawab Aleeya lalu menghirup air.
Aleeya memandang beg kertas yang berada ditangan Dhia.
"Shopping tak ajak." Kata Aleeya.
"Mana gaji lagi, ni Tengku Husna bagi dekat aku,Mummy kepada Tengku Idlan." Kata Dhia.
"Untung kau." Kata Aleeya.
"Untung apanya hari hari aku kena buli dengan Tengku Idlan." Kata Dhia lalu melepaskan keluhan.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...