QUATTRO

81 3 0
                                    

Tengah Hari,

Tengku Idlan dan Dhia tekun meeting dengan clien lelaki baru mereka untuk projek seterusnya.

"Terima kasih Tengku Idlan seronok saya dapat berkerjasama dengan Tengku...Saya mintak diri dulu."Kata clien lelaki tersebut.

"Ya sama-sama."  Clien lelaki yang meminta diri itu tidak habis memandang Dhia yang tekun menulis dibuku.

" Tak pernah tengok perempuan ke?" Tegur Tengku Idlan sambil menjeling ke arah Clien lelaki tersebut.

Terus clien lelaki itu pergi.Tengku Idlanmemandang semula Danisha yang sudah kemas fail-fail yang mereka bawak.

"Kau nak makan apa? order lebih sikit ada orang nak datang." Kata Tengku Idlan lalu bangun meninggal Dhia dimeja.

"Eh boss nak pergi mana? saya nak ikut." Kata Dhia  baru sahaja dia menarik handbag Tengku Idlan menolak bahu Dhia supaya duduk balik.

"Kau takpayah nak gelabah bukan ada siapa nak kacau duduk nanti aku datang." Kata Tengku Idlan lalu pergi meninggalkan Dhia yang gelabah.

Dhia yang melihat menu ditegur oleh seseorang?

"Assalammulaikum Dhia?." Panggil dari seseorang perempuan yang sudah berumur dan seorang budak lelaki sekitar umur 6 tahun.

"Ya saya macam mana tahu nama saya? Puan siapa ya?" Soal Dhia kepada Perempuan yang berumur itu.

"Boleh saya duduk?" Soal lagi sekali perempuan yang berumur.Dhia menganguk dan senyum.

"Saya mummy kepada Tengku Idlan, Tengku Husna." Terkejut Dhia apabila perempuan yang bernama Tengku Husna memberitahu ia ibu kepada Tengku Idlan

"T-Tengku Husna maaf saya tak kenal Tengku ..Tengku Idlandia pergi mana pun saya tak tahu."  Kata Dhia.

"Tak payah panggil saya Tengku panggil saja mummy anggap je macam ibu Dhia sendiri." Kata Tengku Husna ia teruja melihat wajah Dhia.

"Tak sangka saya, Dhia secantik ni patutlah Idlan berubah sangat-sangat." Kata Tengku Husna lalu memeluk Dhia turut membalas pelukkan dari Tengku Husna.

Setelah itu mereka berdua mula memesan makan .Sementara menunggu makan yang telah mereka pesan mereka rancak berborak seolah sudah kenal lama.

"Nanti kalau Dhia free Dhia datang rumah mummy okey? mummy boring sorang-sorang kalau Dhia datang boleh lah teman mummy kalau tak pun kita pergi shopping."Kata Tengku Husna.

"Isyahallah kalau Dhia tak sibuk Dhia datang." Balas Danisha.

Sedang mereka rancak berborak mereka langsung tidak perasan dengan kehadiran Tengku Idlan.

"Papa!" Tengku Dhawy terus berlari ke arah Tengku Idlan.

"Seronok berborak sampai tak perasan Id datang kan?" Kata Tengku Idlan .

"Ala Id hari-hari mummy jumpa kalau Dhia ni susah mummy nak berjumpa."Kata Tengku Husna.Tengku Idlan mengerling Dhia.

"Id bagi Dhia jadi PA mummy boleh?" Kata Tengku Husna.

"No, She is mine."Kata Tengku Idlan dengan nada yang mendalam.

Mula lah anak beranak bertikam lidah Dhia mula gelabah macam mana nak leraikan ni.

Akhirnya pengaduhan itu terlerai setelah makanan sampai dimeja makan.

Tengku Husna sudah pulang terlebih dahulu kerana ada hal dan Tengku Dhawy juga mengikutinya.

DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)Where stories live. Discover now