Tengku Idlan sedang memakai tie didepan cermin dengan wajah dingin.
"Abang..pandang sini."Perlahan Dhia memusingkan tubuh Tengku Idlan menghadapnya.
"Sayang minta maaf okey?"Kata Dhia sambil membetulkan tie suaminya.
"Abang nak balik kerja nanti abang nak tuntut boleh?"Kata Tengku Idlan sambil memeluk pinggang ramping Dhia.
Dhia senyum lalu menganguk.Isteri misalikan mestilah bagi.
Setelah Tengku Idlan pergi ke Office Dhia hanya tinggal berseorangan dirumah.
Tengku Husna Dan Tengku Qalif keluar bersama.Tengah hari nanti kena jemput Tengku Dhawy balik.
"Sekarang aku nak buat apa?"Soal Dhia pada diri sendiri dan hanya duduk berehat dirumah.Sedang Dhia mengemas didapur ada seseorang menekam loceng rumah berkali-kali.
"Siapa yang tekan loceng macam nak tercabut ni."Dhia langsung berlari membuka pintu.
Tanpa sangka Mia didepan pintu dengan keadaan tak terurus dan memegang pisau.
"Astagfiruallazim Mia!" Mia mendorong Dhia sehingga jatuh dan cuba menikam Dhia.
"Kau rampas Id dari aku! Dulu Daiyan pun sama! sebab tu aku upah orang untuk bunuh dia!"Mia langsung membuat pengakuan didepan Dhia.
"Mia! bawak mengucap Mia! jodoh semua ditentukan oleh Tuhan!"Dhia sedaya upaya menahan lengan Mia supaya pisau itu tidak tertikam.
"Aku tak peduli lah perempuan! aku nak id!"Langsung Mia menampar Dhia sehingga pengsan.
"Mia! apa Mia buat ni!"Jerit Tengku Qalif bila melihat situasi didepannya.
Kebetulan Tengku Husna Dan Tengku Qalif pulang lebih awal.
Mia yang terkejut dengan jerkahan Tengku Qalif langsung lari keluar.Tengku Husna perlahan menampar pipi Dhia dengan lembut supaya sedar.
"Ya Allah abang.Kita kena panggil Id balik ni."Tengku Husna memimpin Dhia ke sofa.
Tengku Qalif langsung menelefon Tengku Idlan.
Skip
Perlahan Dhia membuka mata melihat keadaan sekeliling dia.Terlihat Tengku Idlan yang berada disebelahnya.
"Abang.."Dhia cuba bangun dan bersandar dikepala katil.
"Sayang,Are you okey?"Tengku Idlan mengengam tangan Dhia.Perasaan risau masih ada.
"Okey."Jawab Dhia.Tengku Idlan mengusap perlahan rambut Dhia.Tidak sanggup buat kali kedua hilang orang yang dia sayang.
"Mia dah kena tangkap dengan polis."Kata Tengku Idlan.
"Abang kesian dekat dia."Kata Dhia dengan perlahan.
"Sayang! takkan abang nak kesian dekat orang yang hampir bunuh Sayang?! Abang tak rela hilang sayang."Kata Tengku Idlan dengan reaksi risau.
Dhia hanya diam.Betul apa yang dikatakan oleh Tengku Idlan.Dhia pun tidak sanggup hilang Tengku Idlan.
"Dhia rest okey?Kalau nak apa-apa panggil abang."Kata Tengku Idlan yang mencium dahi Dhia dan menyelimuti Dhia yang kembali baring itu.
"Teman Dhia."Tengku Idlan terkaku dengan permintaan Dhia langsung Tengku Idlan baring disebelah Dhia dan menarik Dhia ke dalam pelukkannya.
Esoknya.Kelihatan Tengku Idlan tidak ke Office.Dhia memandang pelik ke arah suaminya.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...