Pagi,
Mereka berdua berbual lama juga didepan pintu lift.
"Maaf Tengku Rykal saya dah kena naik atas nanti Tengku Idlan marah pun kebetulan awak pun nak jumpa dia kan?"Soal Dhia dengan tergesa-gesa.
"Ya alang-alang tu kita pergi sekali ." Kata Tengku Rykal lalu menekan butang lift tersebut lalu menunggu pintu lift dibuka.
Setelah beberape minit menunggu pintu lift akhirnya terbuka lalu Tengku Rykal memberi laluan kepada Dhia terlebih dahulu barulah Tengku Rykal masuk tapi pintu lift masih tidak tertutup kerana seseorang menekan pintu dari luar.
"Boleh aku naik sekali." Alangkah terkejut Dhia apabila Tengku Idlan sudah pun sampai. Dalam hati Dhia sudah mengucap berkali-kali.
"Ni office kau kan jom je la sekali." Tengku Rykal mengajak kawan baiknya lalu mereka berbual dalam lift.
"Bilanya kau balik sini aku tak tahu pun kalau tidak aku boleh amik kau." Soal Tengku Idlan kepada Tengku Rykal.
"Pagi tadi tapi aku datang sini pun sebab kerja kan aku ada projek dengan kau." Kata Tengku Rykal lalu memandang Dhia ang diam dibucu lift.
"Cantik personal assitant kau berbudi bahasa."Tengku Rykal memuji Danisha didepan Tengku Idlan lalu Dhia senyum ke arah Tengku Rykal.
"Kau sendiri tahu test aku macam mana." Kata Tengku Idlan dengan bangga.
"Macam tinggi sangatlah test dia tu..dah lah suka buli aku buat aku ni macam adik dia." Dhia berbisik dalam hati.
"Aku dengar apa yang kau kata Dhia." Kata Tengku Idlan lalu memandang Dhia.
"Ha tu la kau mulut celupar lagi."Dhia memarah dirinya sendiri.
Ting!
Dhia dengan cepat berlari keluar dengan cepat Tengku Adam dan Rykal kedua-duanya risau dengan Danisha.
"Dhia jangan lari nanti jatuh." Kata Tengku Idlan dan Tengku Rykal dengan serentak.
"Kau takpayah lebih-lebih."Kata Tengku Idlan lalu keluar dengan hati yang masih panas akibat Dhia bermersa dengan Tengku Rykal.
"Period ke jantan ni." Soal Tengku Rykal dalam hati.
Lalu Tengku Rykal mengikut Tengku Idlan dari belakang dan mereka mula meeting dibilik office Tengku Idlan.
"Boss saya pergi buat kopi dulu ya?" Dhia meminta diri untuk membuat kopi kepada Tengku Idlan dan Tengku Rykal.
"Pergi lah tapi cepat sikit,Sebab saya nak awak catat tarikh tertentu saya dengan Tengku Rykal."Kata Tengku Idlan lalu mereka memulakan perbincangan terlebih dahulu.
_______________________________________
Dhia menuju ke office pantry untuk membuat kopi , Sedang dia membuat kopi ada seseorang menegur.
"Hai." Seorang lelaki yang berpakaian kemeja biasa senyum ke arah Dhia.
"Hai!" Dhia lalu menyambung nembuat kopi.
"Awak perkerja baru ya? Tak pernah nampak sebelum ni" Soal lelaki itu kepada Dhia sambil menghirup air.
"Takde lah baru dah seminggu dah saya kerja sini...saya personal assitant Tengku Idlan." Ujar panjang lebar Dhia bercakap.
"Nama saya Muaz..Nama awak?" Tanya lelaki yang bernama Muaz.
"Saya Dhia ...saya pergi dulu ya sebab Boss dah tunggu lama." Kata Dhia tanpa memandang Muaz.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...