Malam,
Tengku Idlan mendekati Dhia yang duduk terkaku dan takut.
"Okey maafkan saya!" Kata Dhia yang menghalang Tengku Idaln daripada mendekatinya.
Tengku Idlan senyum sinis ni baru sikit dah takut belum lagi dia buka baju.
"Kau pergi balik...esok aku nak kau datang awal sebelum aku sampai faham? kalau kau lewat lebih dari ni aku buat dekat kau."Kata Tengku Idlan sambil bersandar di dinding adakah anda tergoda dekat saya?
"Terima kasih boss! sayang boss!" Kata Dhia yang mengambil handbagnya lalu baru sahaja ia ingin pergi Tengku Idlan menahannya?
"Apa kau kata tadi? sayang?"Soal Tengku Idlan.
"M-mana ada!"Jawab Dhia lalu terus tinggalkan Tengku Idlan.
Tengku Idlan memandang ke arah meja terlihat telefon Dhia .
"Budak ni tinggal fon pulak?" Tengku Idlan terus mengejar Dhia yang sudah pun pergi jauh.
Dhia baru sampai dipintu utama selepas keluar dari lift. Dhia mengcheck begnya
"eh?! mana fon aku ni tadi bukan dalam beg ke?" Dhia bercakap seorang diri lalu Dhia mula bergerak naik ke atas semula.
Sedang Dhia menunggu lift Dhia seolah terasa seperti ada seseorang mengintainya lalu terdengar barang jatuh.
Dhia berjalan ke arah gelap lalu bercakap.
"Boss? Siapa ada dekat sana?" Kata Dhia mula merasa seperti ada seseorang dibelakangnya.
"Boss! janganlah usik saya!" Kata Dhia yang sudah ketakutan.
Dum!
"Hiks! Boss! jangan usik saya macam ni! saya tahulah saya datang lambat tadi saya minta maaflah!" Jerit Dhia yang sudah pun nangis.
Lalu ada tangan yang menyentuh bahu dan Dhia menepis dengan kuat! tapi pengelangan tangan Dhia dipegang kuat!
"Kau kenape? nangis dekat sini?" Kata Tengku Idlan lalu menolong Dhia bangun dari lantai.
"T-tadi..t-tadi." Dhia tergagap bercakap dengan Tengku Idlan
Tengku Idlan mengrollkan mata ada yang kena cium ni kang!
"Gagap pulak dah budak ni." Kata Tengku Idlan dalam hati.
"Dah-dah jangan nangis jom aku bawa kau pergi makan lepas tu hantar kau balik." Kata Tengku Idlam sambil memujuk Dhia yang tersedu- sedan.
"Sudahlah nangis macam baby."Kata Tengku Idlan sambil menarik Dhia ke parking kereta.
Dhia masuk ke dalam kereta lalu ditutup pintu oleh Tengku Idlan
Lalu mereka menuju ke sebuah restoran.
Baru Tengku Idlan berhentikan keretanya diparking terlihat Dhia yang sudah terlena.
" Tidur pulak." Tengku Idlan mengejut Dhia dengan cara menjentik pipi Dhia.
Dhia mencelik matanya lalu melihat tempat asing baginya.
"Eh? Dah sampai ke?" Soal Dhia sambik mengosok matanya.
"Kau boleh bantai tidur dalam kereta aku?"Kata Tengku Idlan
"Maaf, sepatutnya time macam ni saya dah tidur." Kata Dhia yang berasa bersalah.
"Ni ke rumah kau?" Soal Tengku Idlan kepada Dhia.
YOU ARE READING
DUDA ITU MILIKKU( ON GOING)
RomanceTengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Daiyan ia jarang bergaul dengan mana-mana perempuan dan ia jarang memberi perhatian kepada anaknya. Nur...