Wolfs pakt een foto van Emily uit het dossier en laat hem aan mark zien. "Jij kent haar toch" "ja, maar wat is er dan met Emily?" Wolfs kijkt me "Emily is gevonden bij de Maas ze is overleden." Vertel ik mark rustig. "Maar wat heb ik daar mee te maken?" "Emily is niet aan een natuurlijke manier overleden ze is vermoord." Geeft Wolfs antwoord op zijn vraag. "Maar waarom zou ik haar vermoorden?" Max kijkt vragend maar ook boos naar ons. "Jij bent de laatste waar mee ze contact heeft gehad, had je ruzie met haar?" begin ik dan maar met het verhoor. "Nee" "waar hebben jullie het dan over gehad?" ik kijk mark strak aan, hij ziet er zenuwachtig uit. "Nou ga je nog antwoord geven" zegt Wolfs. "We.... We hebben het gehad over vroeger" "wat hebben jullie besproken over vroeger?" vraagt Wolfs door. "Van alles" ik kijk Wolfs aan "dit is wel genoeg voor vandaag" ik sta op en loop de verhoor kamer uit Wolfs volgt mij. Nadat we verslag bij Mechels hebben gedaan van het verhoor gaan we nog langs Tessa,Max en Evelien. Als we bij het huis aan komen is het nog steeds raar om mijn oude huis te zien. We lopen naar het huis en bellen aan, even later wordt er open gedaan door max. "Goedemiddag zouden wij even binnen mogen komen?" Ik ben blij dat Wolfs het gesprek begint. "Ja, tuurlijk" max doet een stap op zij zodat wij naar binnen kunnen. Binnen ziet het er netjes uit wel een beetje rommelig. "Let niet veel op al het plastic we zijn het huis aan het versieren voor Tessa. "Zouden wij je vader, zus en zusje kunnen spreken?" Vraag ik. Max knikt en rent naar boven. Even later komen ze met zijn alle weer naar beneden. Tessa ziet er slecht uit. Ik kijk Wolfs aan hij knikt. "Goedemiddag wij kwamen even kijken hoe het hier gaat" zegt Wolfs. "Het gaat hier goed, morgen wordt Tessa 16 dus zijn we alles aan het voorbereiden" antwoord de vader. Ik kijk Tessa aan ze onderdrukt een glimlach. "Hoe gaat het bij de psycholoog?" Ik kijk de vader vragend aan. "Goed, het helpt echt" "dat is mooi, hoe gaat het me jullie?" Ik kijk vooral naar Tessa. "Heel goed" antwoord Evelien enthousiast. "Met mij gaat het ook goed, op school zijn mijn cijfers steeds beter" zegt max. Wolfs en ik kijken Tessa vragend aan. "Hoe gaat het met jou Tessa?" Herhaald Wolfs mijn vraag. "Goed, kan ik weer verder met voorbereiden voor morgen?" "Ja, wij moeten er ook weer vandoor" Wolfs en ik staan op en lopen naar de auto.
"Er klopt iets niet, Tessa houdt wat achter en die vader ook" zeg ik tegen Wolfs. "Dat weet ik maar als zij niks zegt kunnen wij niks doen" ik kijk hem hopeloos aan. Wolfs legt zijn hand op de mijne, ik merk dat ik begin te bloose ik kijk snel naar buiten.
Als we op het bureau zijn gaan we weer verder met de zaak van Emily. Na lang gezocht te hebben naar nog meer mensen besluiten we naar huis te gaan en morgen langs familie te gaan die dan hopelijk wel zijn dit keer.
JE LEEST
Jeugd (flikken maastricht)
FanfictionHet is twee jaar na de overval en Wolfs en ik werken nog steeds samen en wonen ook nog in de ponti. Ik ben alleen meer voor Wolfs gaan voelen dan vriendschap maar of dit wederzijds is weet ik niet. Als we een zaak krijgen van drie kinderen die worde...