10

218 14 0
                                    

Pov Wolfs
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen om eva te vinden. Ik wist wel dat ze er de laatste tijd niet helemaal bij was, dus probeer ik er achter te komen waar ze met haar gedachten moet zijn geweest. Na een paar minuten suf te hebben gepiekerd schiet mij ineens te binnen dat ze zich zorgen maakte om tessa, max en Evelien. Ik pak zo snel mogelijk mijn jas en ga naar mijn auto. In de auto denk ik alleen maar aan wat er allemaal gebeurt moet zijn....

Pov eva
Ik draai me om om te kijken wie er achter mij staat. "Geef mijn telefoon terug" zeg ik als ik zie dat de vader achter mij staat. "Ik laat mijn kinderen niet weer weg halen en dan nog die stommen psycholoog" ik kijk de vader geschrokt aan, Tessa blijkt het gehoord te hebben en komt ook de al in lopen. "Ik ga liever naar iemand anders dan dat ik bij jou moet blijven" zegt Tessa boos. De vader draait zich om geeft Tessa een klap in haar gezicht. "Jij dacht echt dat je hier weg komt?" Zegt de vader met een gemene lach. "Laat haar met rust, door je pijn en boosheid op je kinderen af te reageren bereik je niks mee." Zeg ik met een angstige stem. "Jij moet je mond houden trut!" Voor ik het weet krijg ook ik een klap en wordt alles zwart.

Pov wolfs
Als ik eindelijk bij het huis ben ren ik naar de deur en probeer eerst maar met aanbellen. Als de deur niet wordt open gedaan besluit ik om achterom te lopen kijken of deed deur daar open is. Als ik in de tuin loop is er niks bijzonders te zien, eenmaal bij de deur doe ik de deur klink naar beneden en trek de deur voorzichtig naar me toe. Gelukkig id de deur open en loop ik het huis in waar ik op de bank max en Evelien aan tref. "Is eva hier ook?" Vraag ik als ze zien dat ik binnen kom. Ze knikken alle twee en wijzen naar de gang. Als ik naar de gang wil lopen hoor ik gegil. Ik ren richting de deur richting de hal als ik hem open doe zie ik allemaal bloed liggen. Er wordt nog een keer gegist maar nu harder. Ik bedenk me niet en ren de trap op als ik in de kamer van de vader sta zie ik eva met haar ogen dicht op het bed liggen maar de vader en Tessa zijn er niet. Eva's telefoon ligt er wel naast. ik pak mijn telefoon en bel Marion.
Gesprek Wolfs en Marion
Marion - he Wolfs, waarom bel jij nog zo laat?
Wolfs - kan jij naar het huis van Tessa, max en evelien komen, laat dan ook gelijk een ambulance komen en neem wat collega's mee.
Marion - waarom?
Wolfs - kom nou maar dan leg ik het je later uit is een lang verhaal.
Marion - oké ben onderweg.
Nadat de verbinding is verbroken loop ik naar eva. "Eva" als ik dichterbij kom zie ik dat ze een hoofd wond heeft. Haar pols is stabiel dan hoor weer iemand gillen. Ik laat eva met moeite in de kamer liggen en loop naar boven waar tessa en de vader staan. "Laat haar los" zeg ik zo rustig mogelijk. De vader draait zich om. "Heb je je collage al gevonden?" Vraagt hij met een grijns op zijn gezicht. Als ik tessa zie zie ik dat zij ook helemaal onder het bloed zit en een aantal wonden heeft. "Laat haar los" zeg ik nu iets strenger. Tessa duwt die van zich af in de richting van de trap. Ik kan haar net opvangen. De vader springt over de reling naar beneden en even later valt de deur dicht.

Jeugd (flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu