Keyifli okumalar.
********************************
Kalemimi parmaklarım arasında döndürürken düz bakışlarımla öğretmeni izliyordum. Ders epey sıkıcıydı,hatta epey değil direkt sıkıcıydı. Yanımda oturan Alara bile sıkılmış gözlerle çenesine elini yaslamıştı,bir şeyler öğrenme ateşiyle yanan Alara sıkıldıysa ben ne yapayım? Kolumdaki saate baktım,dersin bitmesine sadece beş dakika kalmıştı,hadi Ayçin,yaparsın sadece beş dakikacık.
Hayatımın en sıkıcı beş dakikasından sonra sonunda zil çalmıştı,büyük bir mutlulukla sıramdan kalkıp Alaraya baktım "Hadi kantine gidelim!" Yeşil gözleri beni bulmuştu, sanki şeker gösterip vermemişim gibi bakıyordu "Ne yazık ki Ayçin,Azra yine rahat durmaz biliyorum. Ona bakmam lazım,ama belki yetişirim." Dudaklarımı bükerek onayladım,kurt gibi açtım ve kantin adeta bana 'Gel bana' diyordu. Adımlarımı arkama çevirip yürümeye başladım,Alara olmadan kantine ilk gidişimdi,her şeyin bir ilki vardır dedikleri bu olsa gerek. Her zamanki gibi sekerek merdivenlerden indim,kantin öğrenci sayına uygun olarak büyüktü.
Kantinci kadının yanına gidip "Bir karışık tost ve ayran lütfen." demiştim gülümseyerek,kadın da benim gibi gülümseyip istediklerimi hazırlayarak bana uzatmıştı. Kadın dediğime bakmayın,ismi Emine,Emine teyze. Çok güzel bir kadın,yaşına göre baya iyi. Göz kırpıp yanından uzaklaşırken arkamdan güldüğünü duymuştum,ama şuan yer radarım sonuna kadar açık olduğu için dönüp bakmıyordum. Gözlerim sadece bir kişinin oturduğu bir masada takılı kalmıştı,Elnazın oturduğu masa. Bir sürü boş masa vardı,ama ben yerimi çoktan seçmiştim. Yüzüme biraz daha büyük bir gülümseme yerleştirip masasına adımladım,masayı çekip "İzin var mı?" diye sordum yumuşak ve flört ettiğim sesimle. Kafasını kitabından çekip yüzüme baktı şaşkınlıkla "Tabi,otur."
Çektiğim sandalyeye oturup tostumu ve ayranımı masaya bıraktım,gözleri hala benim üstümdeydi. "Tanışamamıştık,Ayçin ben,Ayçin Kara." Uzattım elime önce bakıp sonra tuttu "Elnaz,Elnaz Dağlı." Yumuşakça gülümseyip elini bıraktım,elleri çok yumuşaktı. "Tanıştığıma memnun oldum." "Bende,bende memnun oldum." Garip bakışlarına karşılık olarak tosdumdan bir ısırık aldım,Emine teyze ne güzel yapmış. "Ne oldu?" En sonunda yüzüne baktığım zaman "Ne istiyorsun?" diye sormuştu kaşlarını çatarak "Hiç bir şey,sadece arkadaş olmak." Kaşları bu dediğime biraz daha çatılırken "Ben istemiyorum." demişti,aniden değişen bu ruh haline sadece kaşlarımı çattım,ne olmuştu birden?
Bakışları tekrar kitabına dönmüştü, bense çatık kaşlarımla tosduma ve ayranıma. Bu kızda bir şeyler vardı,sanki ilk önce sevinmiş,ama daha sonra bir şeyler hatırlamıştı. Ben bunu çözücektim. Benim ismim de Ayçinse ben bunu çözerim.
***************************************************
Bölüm sonu
Ne düşünüyorsunuz bakalım?
Adios.