-Paris is in de zomervakantie bij Cedric
- 800 woordenPOV Paris
"Paris?" Ik draai me om en Cedric staat achter me. "Wat is er?" "Wil je met mij en mijn vader naar het wereldkampioenschap zwerkbal?" Ik kijk hem verbaasd aan. "Ja hoor, maar je weet toch dat ik niet zo'n zwerkbal fan ben?" "Ja maar het leek me leuk om je uit te nodigen." "Oké." Zeg ik maar, en ik haal mijn schouders op. "Paris! Cedric! Het eten is klaar!" Roept Cedric's moeder vanuit de keuken. Ze is echt heel lief, maar ze kan ook streng zijn als het nodig is, dat vind ik vaak eigenlijk wel fijn juist. Ik begin aan mijn bord met pasta.
Na nog een potje Monopoly, een Muggle spel, vind de moeder van Cedric het tijd om te gaan slapen, en ze stuurt ons naar boven. Ik trek snel mijn pyjama aan in de badkamer die Cedric bij zijn kamer heeft, en ik ga in het logeer bed bij hem in de kamer liggen. Cedric en ik zijn door de jaren heen onafscheidelijk geworden, ik kom in de vakanties vaak bij hem logeren omdat mijn ouders vaak heel druk zijn. Cedric woont opzich best groot en het is ook wel fijn. Zijn kamer is helemaal versierd mer Hufflepuff dingen, ik ben Gryffindor, alles wat hij heeft is in het Hufflepuff thema en bij mij alles in 't Gryffindor thema.
POV Cedric
Ze is net in mijn logeerbed gaan liggen, ze heeft een felroze pyjama shirt aan en een zwart kort broekje, het ziet er best grappig uit. Ze is het mooiste meisje in heel Hogwarts, elk meisje wil haar zijn en elke jongen had graag iets met haar gehad, ze begrijpt alleen zelf niet waarom, ze vind zichzelf helemaal niet mooi, of stoer, of knap, maar ze is alles waar iemand van zou kunnen dromen, ze is gewoon perfect. En dan heb je nog haar gave, ze heeft het me in ons derde jaar verteld. Ze heeft de gave om mensen van de dood te kunnen redden. Maar ze heeft het alleen mij verteld omdat ze denkt dat andere dan om gunsten gaan vragen. Ik ga liggen en ik val na een behoorlijke tijd pas in slaap. (Hij dacht aan haar!😂)
Ik word wakker en ik hoor Paris zachtjes huilen. Ik klik een klein lichtje aan en ik loop naar haar toe. "Is er iets?" Vraag ik zachtjes. "Ze schud alleen haar hoofd. Ik ga naast haar zitten en sla m'n arm om haar schouder. "I-ik had al-leen e-een nach-nachtmerrie." Snikt ze zachtjes. "Ga maar weer liggen, het komt goed oké?" Zeg ik geruststellend. Ze gaat weer liggen en ze valt na een halfuurtje al weer in slaap. Ik loop naar mijn bed en ik kijk snel op de klok, half zes. Ik slaap nog zo'n anderhalf uur en om zeven uur ga ik naar beneden.
Morgen is het wereld kampioenschap, en ze gaat me. Ik speel een potje toverschaak met mijn vader en ik ga weer naar boven om te checken of Paris al wakker is. Ze zit rechtop in haar bed te lezen. Haar prachtige ogen glijden over het papier. "Eindelijk wakker, slaapkop?" Vraag ik plagend. Ze kijkt op van haar boek en glimlacht lief. "Ja hoor, goed geslapen?" "Zeker, heb je trek?" "Ja hoor." "Wacht hier." Ik ren naar beneden en ik maak snel een ontbijtje voor ons allebei klaar. Ik loop weer naar boven. "Dankuwel, meneer." Ze doet haar golvende bruine haar in een knot en ze begint te eten.
Een halfuur later zijn we uitgegeten en we kleden ons om. Paris doet een kort spijkerbroekje aan met een wit topje. Ze zet haar bril op, doet haar haar goed, oorbellen in en kettinkje om en ze is klaar. Ik doe een t-shirt en een lange spijkerbroek aan. We hebben niks te doen dus besluiten we mijn moeder te helpen met huishoudelijke klusjes (paris' idee, hoe hoe heeft ze daar zin in). We maken het huis schoon en ruimen daarna de woonkamer op. Paris ziet er nogsteeds net zo opgewekt uit maar ik ben doodmoe.
Na de late lunch gaan we nog even naar boven om met Paris' kat te spelen. Aurelia is een langharige kat, heel zacht, en ze is vooral ook heel knuffelig
Aurelia:(OMG IT'S SO CUTEEEE)
Aurelia komt spinnend op me afgelopen en ze gaat vrolijk op mijn schoot liggen rollen. Paris kijkt glimlachend toe, dat vind altijd het leukst aan het met de kat spelen: Haar glimlach. Na het avondeten gaan we weer naar bed, we kunnen allebei nauwelijks slapen omdat we té enthousiast zijn voor het wereldkampioenschap.K hoop dat jullie t leuk vonden als jullie tips ofzo hebben, zet het vooral in de comments! Veel plezier verder met wat je ook gaat doen!
JE LEEST
Home - a Cedric Diggory fanfiction
FanfictionER KOMEN SPOILERS IN VOOR Cedric zit in zijn laatste jaar, voor Harry is het pas zijn 4e jaar. Zoals bijna iedereen weet is er in dit jaar het 'Triwizard Tournament'. Cedric gaat meedoen!!! Wat zal er verder nog gebeuren? Ja sorry dat 't zo kort is...