POV Paris
"Paris! Het werkte!" "Mooi! Wat is de opdracht?" "Nou, ik denk dat ik het Black Lake in moet duiken en iets moet opduiken wat mij dierbaar is." "Hoelang moet je onderwater zijn?" "Een uur." "Oké, dit wordt leuk..." "Jij hebt toch wel een idee?" "Ga naar de bibliotheek." "Ga jij mee?" "Ja hoor." Zeg ik, en we lopen naar de bibliotheek. "Oh ja, uh, Paris?" Vraagt Cedric als we in de bieb zijn. "Ja?" "Heb jij al iemand voor het Yule Ball?" "Nee, en jij?" "Ik ook niet, en ik dacht, zullen we misschien zeg maar samen gaan." "Ja hoor!" Zeg ik enthousiast.De volgende dag ga ik samen met Sophie, een meisje van Ravenclaw naar Hogsmeade, om daar onze outfits te gaan kopen. We vertrokken vlak na de lunch en het is ongeveer half twee als we daar aankomen. We gaan eerst een jurk uitkiezen, Sophie kiest een roze met paarse bloemetjes, en ik kies er een die goed bij mijn bruine, krullerige haar past. Daarna gaan we naar een winkel waar ze sieraden verkopen. Sophie koopt een armband, een ketting en mooie, gouden oorbellen, en ik koop een kleine tiara, een ketting, oorbellen en een armband. "Zullen we nog even langs Honeydukes gaan?" "Prima!"
We komen bij Honeydukes aan en zoals altijd is de winkel weer propvol. Ik koop een zakje every flavored beans, een paar stukjes van ever lasting bubblegum en nog een paar andere dingen, maar daarna gaan Sophie en ik weer naar Hogwarts. "Hoeveel dagen nog tot het Yule Ball?" "Het is vandaag donderdag, morgen is het Yule Ball." "Zullen we dan ook samen gaan klaarmaken?" Vraagt Sophie. "Ja hoor! Met wie ga jij eigenlijk?" "David, een jongen van Slytherin." "Oh oké!"
Oh mijn god ik ben zó zenuwachtig voor het Yule Ball. Als ik na de trip weer in mijn dorm ben, check ik nog een keer of de jurk past en ik ga door met kijken of ik Ced nog verder ergens mee kan helpen. Ik lees een paar boeken door maar na een uur heb ik nog steeds niks gevonden. Ik hoor geklop op de deur en Cedric loopt binnen. "Ik heb denk ik iets gevonden, maar ik snap er niks van en ik hoop jij wel." "Welke taal is het?" "Italiaans of Spaans." "Italiaans, oké, dit lijkt me inderdaad wel een goede, heb je al geoefend- nee natuurlijk niet, het is Italiaans dat was een domme vraag."
De spreuk was erg lastig en het duurde een uur voordat ik de spreuk toch eindelijk onder de knie had, daarna duurde het nog maar minder dan een half uurtje totdat ook Cedric de spreuk moeiteloos kon. "Wat denk je dat er nog meer moet gebeuren?" "Eh, nou je moet ook snel naar beneden gaan, want dat ding is waarschijnlijk heel diep, je moet goed kijken, daarmee help ik je vlag voor de taak nog wel, eh, is er verder nog iets waar we rekening mee moeten houden?" "De dieren en zo die daar leven." "Ja maar je kan toch best wel meet een simpele spreuk of zoiets de meermensen weg krijgen?" "Ja, goed punt."
"Hoe laat is het?" "Het is drie voor zes- KOM WE MOETEN SNEL NAAR DE GROTE ZAAL!" Roept Cedric, en we rennen zo snel als we maar kunnen naar de Grote zaal. Bijna iedereen zit al en we gaan snel aan onze eigen tafels zitten. Sophie kijkt me vanaf de Ravenclaw tafel lachend aan en het eten wordt op tafel gezet. Naast mij zit Hermione en tegenover haar Ginny en Harry, naast Hermione zit Ron en het ziet er echt heel lief uit, zelf hebben ze het nog niet echt door maar Harry en Ginny is echt een goed stelletje, en Ron en Hermione zien er samen ook zó lief uit. Maar zelf willen ze het gewoon nog niet bekennen.
Ron schept echt heel veel op zijn bord (vooral kip), Harry en Ginny letten er vooral op dat de ander goed genoeg eet (dat ziet er echt zo cute uit), en Hermione zit stiekem te glimlachen om hoe grappig Ron eruit ziet met zijn enorme berg eten. "Hermione, met wie ga jij eigenlijk?" "Dat zie je morgen wel." Zegt ze, en ze glimlacht breed. "Met Ron?" Ze begint droeviger te kijken. "Hij zag me maar als een nood optie, en toen hij er eindelijk achter was dat ik ook een meisje was, had ik al een andere date." "Lekker bezig meid!" "Harry! Ron! Met wie gaan jullie eigenlijk?" "Ik ga met Parvati Patil." Antwoord Harry somber. "Ik wou eigenlijk met Hermione gaan, maar zij durfde gewoon niet toe te geven dat zij door niemand was gevraagd, dus nu ga ik met Padma Patil." "Hermione gaat wél met iemand!" Sis ik boos. "En ík weet toevallig wie dat is." "Oh ja? En wie is dat dan?" "Dat zie je morgen wel." Zeg ik met een mysterieuze glimlach.
JE LEEST
Home - a Cedric Diggory fanfiction
FanfictionER KOMEN SPOILERS IN VOOR Cedric zit in zijn laatste jaar, voor Harry is het pas zijn 4e jaar. Zoals bijna iedereen weet is er in dit jaar het 'Triwizard Tournament'. Cedric gaat meedoen!!! Wat zal er verder nog gebeuren? Ja sorry dat 't zo kort is...