"Kau tak tidur ke semalam?" Soal Changmin sebaik sahaja Kevin duduk bersebelahan dengannya.
Wajah Kevin yang lesu itu ditatap lama, dia sendiri tak tahu nak gelak ke nak kesian. Tapi orang kata true friend akan gelak bila dia nampak kau jatuh.
Dengan itu, Ji Changmin, sebagai kawan yang baik terus ketawa terbahak-bahak disisi Kevin. Belakang lelaki itu ditepuk kuat tanpa rasa serbasalah.
"Muka kau macam pisang kena leyek, eeee— AHAHAHAHHA!"
Kevin menghela nafas perlahan. Nak marah, tapi kena sabar.
Kalau tak sabar dah lama dia minta tolong Areum yang berada dihadapan mereka berdua itu untuk 'beri pengajaran' kepada Changmin.
"Diamlah dolphin. Sakit telinga aku dengar kau gelak macam mak lampir." Kevin terus meletakkan kepalanya diatas meja, matanya dipejam rapat cuba untuk sambung tidur.
"Wui, bangunlah." Bahu Kevin ditolak-tolak Changmin, cuba mendapatkan perhatian rakan baiknya itu.
"Shh- aku nak tidur."
"Kau mesti nangis banyak sangat semalam kan, maklumlah crush dah takde—"
"JANGAN CAKAP KUAT-KUATLAH NANTI DIA DENGAR!" Kevin terus menekup mulut Changmin. Mata Changmin membulat kerana terlalu terkejut dengan tindakan mengejut Kevin.
Areum yang berada dihadapan mereka berdua hanya memandang dua manusia itu.
"Siapa yang dengar?! Siapa?!" Tangan Kevin ditepis kasar. Changmin terus bangun dari kerusinya lalu memerhati sekeliling bilik darjah itu dengan perasaan teruja.
Senyumannya melebar apabila pandangannya terhala pada Kevin.
"Kau boleh nampak hantu ea?"
Kevin menepuk dahinya. Susah kalau dapat kawan yang obses dengan perkara mistik macam ni.
"Jangan cakap yang kau nampak Areum—"
"OMEGAT!"
"CEPAT KEVIN BAGITAU AKU MANA AREUM, AKU NAK SOAL SIASAT DIA!"
"KEVINN CEPATLAH!"
"KEVINN—"
"Sudahlah Changmin, kau ni merepek je!" Kevin menjulingkan matanya. Sengihan kekok dia ukirkan untuk Areum yang hanya memandang mereka sedari dari tadi.
"KAU SENGIH KAT SIAPA TU?!"
"JI CHANGMIN SUDAH!" Kevin mengeluh untuk sekian kalinya. Mujur ahli kelas yang lain belum sampai, kalau tak Changmin pasti dicop orang gila.
YOU ARE READING
wishlist . kevin
Fanfictioncomplete ! dah mati pun sibuk nak kacau orang lagi, nasib baik crush! may 25, 2023