"Kevin, Changmin tu okay tak?" Soal Areum sambil memerhati Changmin yang dari tadi sibuk pusing satu kelas sambil mencari-cari sesuatu.
Kevin menghela nafas berat.
"Dia cari kau."
Areum tergelak kecil, terhibur dengan jawapan Kevin. Kevin hanya mendiamkan diri sambil matanya tak lepas memandang Areum, kalau gadis itu hidup lagi sudah lama dia menyatakan isi hatinya.
Tapi dia tahu, semua itu sia-sia.
"Rindunya nak berkumpul dengan kawan-kawan semula.." Mata Areum tak lepas dari memerhati rakan-rakannya yang sibuk berbual tentang hal dunia dimeja mereka.
Senyuman Kevin luntur. Setiap bait kata yang keluar dari mulut Areum membuatkan dia berasa sedih. Kalaulah, dia boleh bantu Areum.
"Pergilah duduk dengan diorang."
"I can't."
"Why?"
"Aku tak suka rasa diabaikan. Kalau aku duduk sana, diorang tak nampak aku. Dengar pun tak."
"Jadi aku rasa lebih baik aku stay kat sini."
"Sekurang-kurangnya kau boleh nampak aku." Senyuman lebar Areum ukirkan untuk Kevin, membuatkan manusia itu mengalihkan pandangannya kearah lain.
Pipinya mula memerah, malu.
"Areu—"
"Kau cakap dengan siapa Kevin?" Changmin muncul dihadapan Kevin, kedua anak matanya menjengil tajam kearah Kevin.
"Aa-aku tengah practice ni—"
Changmin mengeluh perlahan. "Kau mesti ada sorok something dari aku."
"Changmin—"
"Takpelah, bye! Aku merajuk hmph hmph!" Changmin terus berlari keluar dari kelas sambil mulutnya tak henti-henti mengeluarkan bunyi-bunyi tangisan yang kedengaran aneh.
Kevin mengeluh sambil menggeleng pelahan kepalanya.
"Kevin..."
Kevin memandang Areum, senyuman manis dia ukirkan kepada gadis itu.
"Yang tentang wishlist aku tu, apa kata kita buat esok?"
Semakin melebar senyuman Kevin.
"Sure."
YOU ARE READING
wishlist . kevin
Fanfictioncomplete ! dah mati pun sibuk nak kacau orang lagi, nasib baik crush! may 25, 2023