vii.

29 14 23
                                    

"Kevin—"

"Kau nampak Areum kan?" Pandangan tak puas hati Changmin hadiahkan untuk Kevin.

Kevin yang sibuk menyalin nota pada papan putih itu terus menoleh kearah Changmin bersama kerutan didahinya.

"Huh?"

"Aku tahu kau nampak dia!" Gertak Changmin sambil mengentak-hentak tapak tangannya pada meja, membuatkan kelas yang bising itu sunyi serta-merta.

"Let me talk to her!" Sambung Changmin lagi.

Bisikan-bisikan para pelajar yang memenuhi ruangan kelas itu diabaikan.

Kevin mengetap bibirnya kuat.

'Changmin dah tahu..'

"How?" Soal Kevin sambil menatap lama wajah Changmin.

"Tak tahu.." Changmin menunduk. Hujung mata penselnya yang tajam ditekan-tekan pada permukaan meja.

"Kau kenapa?"

"Nothing." Changmin terus berlalu keluar dari kelas.

Kevin memandang pelik kearah Changmin yang semakin jauh darinya.

"Pelik-pelik je dia ni."

+++

"Areum's second wishlist, tolong kucing-kucing jalanan and be friend with them."

"Kau alergic kan?" Soal Areum sambil memandang Kevin yang masih menatap kertas kecil itu.

Kevin mengangguk perlahan.

Areum tersenyum kecil.

"Aku boleh buat sendiri, jangan risau." Areum terus bangkit dari bangku itu sebelum melarikan diri menuju kearah lorong yang dipenuhi dengan kucing-kucing terbiar.

"Tunggu! Aku beli makanan kucing dulu!"

+++

nom nom nomm

Tersengih-sengih Areum melihat anak-anak kucing jalanan yang sedang makan itu.

Kevin yang berada tak jauh dari situ hanya mampu memerhati. Kalau tak difikirkan tentang alahannya dah lama dia join Areum.

"Kevin tengok ni, comel kan dia?" Areum mengusap-ngusap perut anak kucing kecil itu.

"Comelnya awak, nama awak buntat. Tengokla perut tu eyy—"

"Awak pulak, boolat aiguu comelnya. Kalau saya ni hidup lagi dah lama saya punggah awak bawak balik rumah tahu tak?"

"Awak pulak, eyy mesti dakwat tak cukup kan. Nama awak bingo. Macam kucing Pak Atan tu eyyy comelnya."

Kevin tersenyum bahagia. Dapat tengok senyuman Areum pun sudah cukup.

"Meow meow meow."

"Mulai hari ni kita chingu. Faham?"

"Meowwww meownggg."

"Comel comel."

wishlist . kevinWhere stories live. Discover now