Raoul pov:
"Hey jongens, de volgende brief is voor Liek. Is het goed als ik die gewoon weer mee naar huis neem? Dan kan zij hem thuis lezen." "Is goed Roel, kijk dan wel even voor wie de volgende is." "De brief na die van Liek is degene voor Jamie. Zal ik vragen of ze bij mij en voor nu even bij ons langskomt? Dan kan zij hem dan lezen." "Ja dank je Raoul." "Altijd maatje. Dan ga ik vast naar huis voor Liek en dan kan jij Jamie wel even bellen Robbie. Ze mag vanavond nog langskomen als ze wilt.
~
"Lieke, ik heb post voor je!" "Van wie is het lief?" "Het is van Matthy." "Moet ik het hier lezen?" "Als je dat zou willen, graag. Het is geen leuke post lief dus bereid je je er alvast op voor. Sorry." "Maakt niet uit lief, zal ik beginnen?" "Ja is goed, de andere jongens zijn voorlopig toch nog niet thuis."
Lieke pov:
"Hey droomvrouw van Roelie,
Ik weet niet hoe veel of hoe weinig hij heeft verteld aan je, maar ik ben er niet meer. Niet meer op de aarde, alleen nog in de hemel en in de harten van mensen. Ik heb zelfmoord gepleegd omdat ik het leven hier op aarde niet meer aankon. Sorry, het spijt me. Waarom ik deze brief heb geschreven voor jou? Omdat jij de vriendin van een van mijn beste maten bent en omdat je toch uitleg verdiend. Ten eerste, het ligt niet aan jou. Het ligt aan niemand. Al was ik geholpen was het mij alsnog niet gelukt om op aarde te blijven. Ten tweede zal ik altijd van je blijven houden Lieke. Als vrienden, ik wil je natuurlijk niet van Roelie afpakken. Dat zou ook niet lukken want surprise, ik ben niet hetero. Ik val op mannen. Ik vond dat het namelijk wel redelijk was om jou dat ook mee te delen. Je bent en blijft hopelijk voor altijd de vrouw van mijn maatje. Tot op mijn begrafenis Lieke, dat is de laatste keer dat je mij kan zien. Jij, Raoul, jullie ouders en Raoul zijn zus zijn allemaal uitgenodigd. Tot dan en tot ooit in de hemel Lieke <3
xx Matthyas"
"Huh, is Matthy echt dood?" "Ja Liek, hij is er echt niet meer. Sorry." "Nee dit meen je niet!" "Jawel Lieke. Sorry, het spijt me. Hij heeft het niet gered." "Maar..." "Sorry Lieke, hij is er echt niet meer." "Maar hoe en waarom?" "Dat heeft hij toch in de brief al verteld lieverd." "En is Matthy gay?" "Ja blijkbaar wel. In de brief van Milo had hij ook verteld dat hij niet op de manier hoe vrienden dat doen van hem houdt. Hij houdt echt van Milo, op de liefdesmanier."
~
*Tring tring*
"Dat zal Jamie denk ik zijn. Robbie had haar gebeld met de vraag of zij hier heen wilde komen om haar brief te openen. Ik doe eventjes de deur open oke schat?" "Is goed"
"Hey Jamie, de rest is er nog niet. Ik zal ze zo wel eventjes appen dat jij hier al bent!" "Is goed, dank je Raoul. Waar is Lieke? Dan ga ik even naar haar toe. Robbie had mij al verteld dat Matthy ook een brief voor haar had geschreven." "Liekie is boven op onze slaapkamer." "Oke, dank je Raoul. Bel of app jij de rest nu maar even, dan ga ik naar haar toe."
567 woorden
JE LEEST
I'll always love him // Mitthy
FanfictionMatthy, Milo, Raoul, Robbie & Koen zitten bij de Bankzitters. Matthy is depressief en Milo is de enige die er echt altijd voor hem is. Hierdoor leren ze elkaar beter kennen en krijgt Matt ook een crush op Milo Maar gaat dit nog goed aflopen, is Milo...