Hoofdstuk 25 - Het is klaar, eindelijk.

405 5 9
                                    

22 mei 

Raoul pov:

Vandaag is de dag dat onze lieve Matthy begraven wordt. Na al die tijd is hij van deze aardbol verdwenen. Het voelt nog als de dag van gisteren dat hij bij ons kwam. Na DHD. Milan Knol ingeruild voor een stelletje snotneuzen bij elkaar. En nu? Nu is hij de eerste die diep onder de grond ligt. Eerder dan ik. Wie had dat gedacht? Ik denk en durf het met bijna zekerheid te zeggen, dat niemand dat had verwacht. Echt helemaal niemand. Inmiddels is het net 9:00 uur geweest. De stoet naar de begraafplaats toe begint om 10:15 uur en om 10:45 begint het allemaal. Dan is het klaar. Dan is Matthy officieel alleen nog maar in onze harten aanwezig. Ik en de 3 andere jongens hebben afgesproken om vanaf Matt zijn huis te vertrekken naar zijn ouders om zo verder te rijden. Alle andere mensen die zijn uitgenodigd door Matt komen ook met de auto naar het begin van de stoet rijden. Wij als Bankzitters hebben het er ook al met elkaar over gehad wie en of er iemand überhaupt iets wilde gaan vertellen op zijn begrafenis. Het antwoord daarop is nee. Niet omdat we niet van Matthy houden, nee omdat dat voor ons ook teveel wordt. Waarschijnlijk zijn er genoeg andere mensen die wel wat willen vertellen en zo geven wij hun ook de ruimte om hun zegje te zeggen. Nou even opschieten. Ontbijten, tandenpoetsen, alles netjes en gaan met die banaan. Lieke heeft precies hetzelfde. Zij is natuurlijk ook uitgenodigd door Matt.

~

Milo pov:

"Goedendag iedereen. Bedankt voor het komen naar de uitvaart van Matthyas Maarten het Lam. Wij zijn hier allen omdat, als ik zijn ouders moet geloven, hij deze mensen zelf heeft uitgenodigd via zijn afscheidsbrieven. Wij zijn hier allen bij elkaar om nog een laatste liefdes verhaal te kunnen vertellen zodat hij dat hierboven kan horen. Wij zijn hier allen om hem veilig de grond in te laten zakken. Om hem voor de laatste keer nog eens geliefd te laten voelen. Als er dus iemand is die wil beginnen met diegene zijn of haar speech is daar nu de gelegenheid voor." 

~

"Dan wil ik nu graag de vader, moeder, Jaïr, Jesse, Ezra & Milo naar voren halen om de kist te laten zakken." Doei Matt, ik houd van je liefste. Voor altijd. Doei lieffie, tot ooit in de hemel. Voor die tijd zal ik voor altijd en voor eeuwig van je blijven houden <3 Nogmaals doei schat <3 I'll always love you liefste <3

531 woorden 

// Jaja mensen, dit was het dan. Mijn allereerste boek ooit is een feit. En dat 20 minuten voordat ik hem online gooi (29 mei 2023 om 00:00 uur). Ik heb expres geen jaartal bij de datum gezet, want dat vond ik te heftig worden. Ik weet ook niet waarom ik dat wel heftig vind en de rest van dit verhaal niet, maar dat maakt even niet uit. Dat einde ben ik ook niet helemaal tevreden over, maar tijd om het te veranderen heb ik niet. Zin daarin heb ik ook niet, dus dat gaan we ook mooi niet doen. Veel plezier nog met het dankwoord alvastt xx heartss4ropje //

I'll always love him // MitthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu