Evet yine ben yine bennn. Yeni kitapla geldim hem de yine farklı bir konuylaa.
Güzel olacağına inandığım bir kitap. Hadi bakalım nasıl olacak. Oylarınızı eksik etmeyin emi.
Medya: Izmir Bozkurt.
Aklımdaki gibi birini bulamadığım için bunu seçtim :(
________
Her şey nasıl başladı.
_______
Tarihteki ilk zombi filmi 1932 yılında yapıldı. Ismi 'White Zombie' idi. O günden itibaren insanlığın beyninde yepyeni karşısı alınmaz bir korku yarandı. Zombi istilası.
O zamanlardan şimdiki zamana kadar her insanın korkutuğu bir şeydi bu. Bazıları bu istilanın farklı ülkeler tarafından bir anda yapılacağını söylüyordu, bazıları ise bu salgının tabiatta gelişen bir virüsten olacağını söylerdi. Eh, belki de ikinci kesim biraz da olsa haklılardı. Olası bir salgın en fazla tabiat tarafından doğayı dengelemek için gün yüzüne çıkardı.
Böyle bir salgında sizce kaç olasılık vardır.
Iki tane: ya yaşarsın, ya da ölürsün.
Iyi ki, bilim insanları olaya yazarınız gibi yaklaşmamış, daha gerçekçi kanıtlar ve rakamlar üzerinde durmuşlar. Evet, olası bir salgında iki tane olasılık vardır. Ama bunlar böyle bir olasılık değildi.
Bilim insanlarının ilk olasığında zombilerin insanları öldürdüğünü değil, sadece virüs bulaştırdığını ele alırsak ve bir insanla karşılaştığında zombi virüsü bulaştırma ihtimalini de 90% olarak alıyoruz. Insan nüfusu ise 8 milyar olarak düşünelim ki, şu anki nüfus neredeyse öyle ve bir zombi ile başlayalım. Zombiler yavaş çoğaldığı için ilk 3 hafta pek de bir şey olmaz. Ancak bu 20 günden sonra durumlar feci şekilde değişir ve 20 günden sonra virüs bulaşmamış insan sayısı da oldukça fazla azalır. Ve salgının 100.gününde virüs bulaşmamış sadece 181 kişi kalır.
Ve büyük ihtimalle siz bunlardan birisi değilsiniz.
Olasılık iki bir ile benzer, ama burada insanlar zombilerle nasıl savaşacaklarını biliyorlar. Ve her bir insana bir zombi öldüre bilmesi için 10% şans veriliyor. Ve insanların üreyebilme olasılığı da hesaba katılarak bir kadına 3 sene de bir çocuk yapma imkanı sağlanıyor. Bu senaryoda iyi yaklaşılan tek şey insanlar değil, zombilerin hayatta kalma süresi ise 20 günden 1 seneye kadar uzanıyor. Ama bu senaryoda insanlar daha iyi, zombilerle nasıl savaşılacağını biliyorlar ve burada zombi istilası daha yavaş, 10 gün geç başlıyor.
100.günde ise zombi virüsü bulaşmamış insan sayısı 200 milyon. Az önceki senaryo'ya kıyasla ne kadar başarılı değil mi? Ama değil, toplam insan nüfusunu ele alırsak bu sayı oldukça düşük. Demem o ki, olası bir zombi salgınında ise hayatta kalma olasılığınız 10 binde 88.
10 binde 88.
Ama yaşanan hiçbir şey böyle olmadı. Doğru, istila geç ve yavaş başladı. Ama insanlar bunu kavrayamayacak kadar aptal ve sağırlardı. Son güne kadar ben de dahil kimse aramıza bu virüs'un yayıldığından haberi olmadı. Gerçi bu senaryo da salgın pek de geç olmadı, ama iki gün içinde olan salgını farkedebilseydik, belki her şey daha farklı olabilirdi.