KSASS

2 0 0
                                    

Okay. I tahu yang I patut bercerita berkenaan kisah yang bermain dalam kepala I. But, I need to rain check on that. I have tea to spill. About my future. 

I love my job working as a service crew. The boss is good. The customer majority are educated and have respect for frontliners. I also did a few things that above my paygrade. Which is okay, because, I like it. 

Yang menjadi isunya di sini, Ramai pekerja yang sama ada berhenti, atau diberhentikan. Macam last week, The Boss datang, and tiba-tiba one of permanent employee kena buang. Just. Like. That. 

I ada tanya dengan PreHead Kitchen kenapa jadi macam tu. Dia cakap yang dia sendiri pun tak tahu. Tapi dia ada cakap jugaklah, employee tu memang selalu gaduh dengan boss. Dia pun ada jugak pujuk boss untuk jangan berhentikan dia memandangkan dia tak cukup Kitchen Crew.

Baru tadi that particular employee datang untuk hantar uniform. And at the same time, he told me to beware with the PreHead. PreHead cakap saja pada boss pasal kelakuan I yang tak kena pada mata dia, I akan dibuang macam dia jugak. 

Bila I tanya kelakuan apa yang dia maksudkan, dia alih topik and repeat the same thing.  

I dengan PreHead ada jugak bertikam lidah, especially kalau dia pun nak join bagi kerja-kerja dia pada I. Unless dia bayar, that's another story lah. So, I tak pasti 'kelakuan' jenis apa yang dia maksudkan yang mampu dijadikan sebagai titik penindih kerjaya I di sini. 

I tak reti ampu boss or jadi anak emas siapa-siapa. Kalau ada yang I boleh bantu, I bantu. Tapi kalau I buat kerja tapi gaji dapat kat orang lain, siapa tak bising... My manager was kind enough to give me extra because I help her with admin stuff, among other things. 

So, unless not being a kiss asser juga adalah satu kesalahan yang boleh I dibuang tanpa sebab, I'll see you in court. (Itulah gunanya a tiny part from course Health & Safety at Workplace yang I belajar kat universiti dulu... )

Midnight Burner: Curious Case of Weird MeWhere stories live. Discover now