البارت ال1

604 21 0
                                    

الفصل الاول..

(في صباح باكر هناك في ذلك الحي الراقي في تلك الغرفه ورديه الالوان تتسلل اشعه بسيطه لتضيئها ما هي الا نور الشمس مع نور تلك الجميله.... التي تنام بجسد بارد... ليفتح باب الغرفه وتدخل سيده في بدايه العقد الخامس من عمرها وهي ليلى الموكله بكل طلبات انين وهي تدعوها لولا تحببا وفور دخولها تفاجات بانين تلك الجميله ممدده ارضا غافيه لتسرع في ايقاظها..

ليلى: انين... انون... اصحي يا روحي ايه اللي منيمك في الارض كده..

(فتحت انين عيناها بتعب تنظر حولها لتجد نفسها ممدده ارضا لتفرك عيناها قائله بسخريه..

انين: صباح الخير يا لولا🥱 هيكون ايه يعني اللي منيمني في الارض السرير بيكهرب يا ستي🥺

ليلى برعب: يا لهوي 😳بيكهرب ازاي يعني.. حسبى اما اشوف..

انين ضاحكه: ههههههه استني رايحه فين... هو معقول سرير بيكهرب ليه نايمه على كوبري ده انا كنت بحلم الحلم اياه يا ستي وكالعاده وقعت بالشكل ده على الارض..

ليلى: يا قلبي يا بنتي... وبعدين يا انون لازم نشوف حل في الحلم المزعج ده بقى... كده كتير... بقالك 17 سنه بتشوفيه كل يوم و ما بتناميش ما تشوفي دكتور يا بنتي على الاقل هيطمنا ونعرف فيكى ايه..

انين: دكتور.... اقوله ايه الدكتور ده.... اقول له بقالي 17 سنه بشوف حلم واحد وبيتكرر بشكل مزعج... لا طبعا انتى عايزاهم يقولوا ايه انين العارجه بقت مجنونه كمان... مستحيل ده يحصل... ثم ان فيا ايه يعني منا قدامك اهو كويسه جدا..

(شعرت ليلى بالاسف على حاله انين فهي منذ حادثه والدتها التي توفت بها تعرج بشكل واضح اثر اصابتها في قدمها اصابه بالغه في الحادث ومنذ ذلك اليوم يتنمر عليها الجميع قائلين( الحلو ما يكملش) لا تعلم كيف تساعدها ولكن تحاول التخفيف عنها قدر ما استطاعت لتنظر لها ليلى بضحك قائله...

ليلى: عارجه ايه... ومجنونه ايه..
قطع لسان اللي يقول عليكى كده ده انتى ست البنات.. هو في واحده في نص جمالك..

انين متفهمه: ربنا يخليكى ليا يا لولا... انتى بس اللي شايفه كده... ما علينا ما تدققيش انا احيانا الموضوع ده بيجي على بالي ويزعجني بس عادي يعني اتعودت المهم هو احنا هنفضل على الارض كده كتير.. يلا بقى انا هقوم اخذ دش سريع وانزل افطر معاكي يا ستي ولا انتى ما جهزتيش فطار لسه..

ليلى: يا خبر ما جهزتش فطار ازاي ده انا مجهزه من بدري وقاعده مستنياك بس على الشاى.... يلا خشي انت خدي دش الهنا يا روحي.... بس بقولك ايه قبل ما تنزلي البسي الوش البارد اللي بيخوفني منك ده... ما بعرفكيش وانت متحوله😂 اصل العقربه وبنتها تحت على السفره😒 معلش يا ضنايا...

انين بغضب: يوووووه مش ناقصه اصطباحه خالص... عموما لو هي جايه معاهم كده على الصبح ماشي اصبح..

قدر العاصفهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن