ال8
((عندما سمعت روح صوت حولها لم تكن ترى صوت من هو فهي عندما تغضب بشده تتوقف عيناها عن الرؤيه.. فمدت يدها امامها تتحسس طريقها وهي تقول دون وعي منها ان الواقف هو فريد لانها لم تتعرف عليه بعد..
روح: مين..؟؟ مين اللي بيتكلم؟؟ امجد.. انت امجد ولا مين ما ترد عليا..
( تعجب فريد منها اهي تحاول ان تتجاهله ام ماذا فهي لا تنظر له مباشره وتلوح براسها ويديها في كل اتجاه ليجيب..
فريد: لا مش امجد انا فريد ايه مش شايفاني ما انا قدامك اهو ولا انت مستكبره تبصيلي يا انسه كلنا اولاد تسعه على فكره يعني انزلي على الارض.
( تعجبت روح من طريقه كلامه وله الحق فهو لا يعلم ماذا بها... انتبهت على صوته مره اخرى وهو ينوي الرحيل لتحاول ايقافه فتعثرت وكادت ان تقع لولا ان يد فريد امتدت ليمسكها مسرعا يقول
فريد: حاسبي انتى كويسه..
روح بتوتر: معلش انا اصلي مش شايفه حاجه لو تسمح بس توديني المطبخ اشرب ليمون او اي حاجه تهدي اعصابي وتروق دمي بعد اذنك.
فريد باستغراب: طيب تحت امرك اتفضلي هاتي ايدك وانا هوديكي..
( وبالفعل امسك فريد بيدها الى المطبخ وجلب لها العصير وجلس يراقبها وهي تحتسيه الى اخر نقطه... شربته وهدات لتغمض روح عيناها لبعض الوقت في تركيز قبل ان يتحدث فريد قائلا..
فريد: ها عامله ايه دلوقتي هديتي ولا ايه بقيتي احسن.
روح: ايوه الحمد لله... ااااه انت.... انا اسفه جدا ما اعرفش انا شفتك جوه بس ما اعرفش انت مين والله... علشان كده ما عرفتش صوتك ما كنتش شايفاك اصلا..
(رن هاتف فريد برقم امجد وقتها فعلم ان عاصف يقوم باستعجاله للرحيل و لا يوجد وقت لمعرفة حكاية تلك الفتاة الان ليقول..
فريد باستعجال: بصي على قد ما انا عاوز افهم ازاي ما كنتيش شايفاني بس انا فعلا لازم امشي ومستعجل بكره ان شاء الله اما اجي هنتكلم ثاني تمام ارجوكى ما تفهميش ان انا مشيت بطريقه غلط سلام دلوقتي وبكره اما ارجع هفهمك كل حاجه.
( وصل عاصف الى منزله متاخرا فصعد فورا دون ان يصدر صوت حتى لا يزعج والدته واخته فتوجه لغرفته وبدل ثيابه وارتمى فوق فراشه بتعب واغمض عيناه قليلا ليفتحها مره اخرى سريعا بتذكر وهو ينتفض جالسا يقول بحده..
عاصف: هي... ايوه والله هي... افتكرتها... البنت بتاعه القطه اللي كانت هتدوسني وتهرسني امبارح يا وقعتك المهببه يا عاصف...!! هي الدنيا بتاعتي مالها ضيقه اوي كده ليه كل حاجه حواليا بتدور جوه دواير صغيره جوه بعض.. ما بقتش فاهم اي حاجه ااااه يا ربي قدرلي الخير يا رب في اللي جاي احسن انا استويت والحمد لله..
أنت تقرأ
قدر العاصفه
Любовные романыلم يحالفه الحظ يوماً... بل كانت كل حياته كدحا و تعبا... ولكنه قوى مصابر و عاصفه فعليه لا يقهرها أحد... و لكن هل ستقهرهه هى.... قويه ولم ينقصها شئ طوال حياتها... سوى ام و قدم لا يتنمر عليها الجميع وقلبا محب لا تبالى إن اتى او لا.... ولكن تجمعهم صدف...