(في منزل روح كانت تجلس تعمل على اللابتوب الخاص بها قبل ان تاتيها مسدج من انين على ايميلها الخاص كتب فيها...
تكتب انين: صاحيه بتعملي ايه كل ده يا ام عيون مدلدله 😂مش قلتي هتنامي ولا النوم راح فجاه لما رجعتى البيت وقعدتى قدام الزفت اللي انتى قاعده عليه ده..
كتبت روح: والله انا كنت هنام فعلا لحد ما جالي مسدج من الواد الغتت اللي اسمه سامر.. نكد عليا وطير النوم من عيني وخلاني قاعده متوتره ومش قادره افكر..
تكتب انين: وده ماله بيكي ده هي صوره.. مش قلتيله انك مش طايقاه خلاص.. بعتلك ايه تاني الزفت ده وعايز ايه... الواد ده انا ما برتاحلوش..
كتبت روح: بعت بيقولي كنتى جميله ااوووي النهارده انتى وانين وانتم نايمين على العربيه وسرحانين كنتوا شبه الملايكه وفساتينكم كانت حلوه وتسريحه شعرك عجبتني النهارده..
تكتب انين: روح.. كلميني فون بسرعه انا ما عنديش خلق اكتب دلوقتي..
(وبالفعل قامت روح بالاتصال على انين لتجيب فورا قائله..
انين: هو عرف منين بقى بسلامته اننا كنا مع بعض ونايمين على العربيه كمان... فهميني هو انتوا بتتكلموا..
روح: اهدي بس يا انين وانا هعرف منين يعني هو عرف ازاي... والله ما بكلمه ولا في بينا اي وسيله اتصال.. انا لقيته باعت يقول كده وقبل ما انتى تبعتيلي كنت بهكر الاكونت بتاعه عشان يحرم يتجسس عليا تاني ويبعتلي رسايل سخيفه شبهه..
انين: احسن يستاهل.. بس انتى عارفه ده معناه ايه.. معناه انه بيراقبنا.... بصي يا روح الواد ده شكله مريض نفسي ومش ممكن نستهون بالموضوع كده مش فاكره يوم ما خبطك بالعربيه مخصوص علشان بس يلمسك وهو بيشيلك ويوديك المستشفى ويومها كنت هتموتي ولولا ستر ربنا ولحقناكى.
روح بضيق: ما تفكرنيش والنبي يا انين... ده حيوان.. عموما انا هقول لبابا وهو يحاول يشوفله حل انا غلطتي ان انا ما قلتلوش من الاول خفت لا يعمل اي حاجه متهوره ويرجع يئذيه او حاجه..
انين: ما يئذيه ولا يولع... انا كمان هقول لبابا عشان الواد ده بيستهبل ومش امان ابدا وجوده حوالينا كده طول الوقت... الموضوع ده يقلق خدي بالك.
روح: عندك حق لازم نوضع له حد بقى المجنون ده وما عادش هيفرق معايا بقى ياذيه ولا مش يأذيه المهم نخلص منه وخلاص..
( كان عاصف يقف في منتصف الصاله يتحرك ذهابا وايابا كالاسد السائر منتظرا امجد بعدما دخل الى غرفه شقيقته وجدها نائمه في فراشها والغطاء محكم من حولها بعنايه.... وهو يتصور 1000 سيناريو عما حدث وكلهم اسوء من بعض ليقول له فريد..
فريد: اهدى يا عاصف اكيد في جواب ثاني مقنع غير اللي انت بتفكر فيه.... مستحيل ده يحصل اللي في دماغك ده غلط... وما ينفعش حتى تفكر فيه بينك وبين نفسك... ده امجد.. عارف يعني ايه امجد؟؟؟ انا صحيح ما اعرفوش اكثر ما انت تعرفه بس اللي انا عرفته عنه يخليني اقولك ان مستحيل يطلع منه اي حركه غدر او خيانه.
أنت تقرأ
قدر العاصفه
Romanceلم يحالفه الحظ يوماً... بل كانت كل حياته كدحا و تعبا... ولكنه قوى مصابر و عاصفه فعليه لا يقهرها أحد... و لكن هل ستقهرهه هى.... قويه ولم ينقصها شئ طوال حياتها... سوى ام و قدم لا يتنمر عليها الجميع وقلبا محب لا تبالى إن اتى او لا.... ولكن تجمعهم صدف...