البارت ال16

253 18 0
                                    

البارت ال16 و
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

(ختم السائق كلامه اثناء اعترافه بكلمه مبهمه بالنسبه لعابد فما الذي من الممكن ان يكون قد حدث اكثر من هذا ليقول..

عابد: يا ريتها جت على قد كده ازاي..؟؟؟ امال ايه اللي حصل تاني..

السواق: بعد كل السنين دي كان عدى كام سنه على الموضوع ده رجعتلي تاني الست ماجده تقولي انها شافت ست نسايم في مكان مع راجل شكله غريب عنها وادتني عنوان المكان وقالتلي ادبر ناس تراقبه وتعرف منه هي فين وعملت كده ولما الراجل رفض ان هو يقولنا مكان الست نسايم... الست ماجده امرتني ان انا اموته بس انا وقتها قلت يا روح ما بعدك روح ورفضت... قلتلها كفايه على قد كده انا ما بنامش وقتها بعد ما اخذت العلقه التمام من رجالتها اجرت رجاله تانيين راحوله ومسكوه كتفوه في وسط الترب وسقوه السم غصب عنه والله يا عابد باشا ده كل اللي اعرفه..

( كان امجد يستمع لكل ذلك وعقله لا يتحمل ولا يستوعب هل كل تلك الكوارث افتعلتها والدته بمساعده شقيقته ليكمل عابد..

عابد: طيب يا رجاله واضح ان هو عارف مكانه خدوه.... ااااااه يا ماجده منك ااااه مش عارف اوصفلك انا نفسي اعمل فيكى ايه بس اللي مانعني عنك ومخليني امسك نفسي ابنك اللي واقف ده وكمان عشان اعرف منك الباقي بس هسمع اول من الست الممرضه اللي المفروض انها ملاك الرحمه اشوف عملت ايه هي كمان..

الممرضه: انا ايه يا باشا انا كل اللي عملته اني نفذت امر بسيط الست ماجده دي جاتلي بعد ما طلبتها من تلفون الست نسايم اللى كان اسمها متسجل عليه باسم اختى ماجده...وقولتلها اختك جتلنا المستشفى فى حاله حرجه قالتلى اختى مين قولتلها معرفش اسمها ايه بس هى مسجلاكى عالفون ماجده اختى فكلمتك عشان تيجى فقالتلي انا جيالك حالا....وبعد ما جت قالت انها صاحبتها بس اكتر من اخوات و انها خرجت غضبانه من بيت جوزها و قالت انها هتاخدها هتسفرها بره مصر تتعالج لما انا بلغتها انها لسه ما فقتش من الحادثه قلتلها لو محتاجه سفر جوزها يصفرها هو قالت لا مؤاخذه ان جوزها قفشها مع راجل علشان كده هي هربتها من البيت وعملت حادثه وانك لو هي فاقت مش هتسفرها بره تتعالج بالعكس هتقتلها فضلت تترجاني لحد ما وافقت وادتني فلوس كثير وقالتلي حلاوت نجاتها من الحادثه وقالتلي كمان اخرجها من الباب الخلفي بتاع المستشفى على اساس انها جثه يعني وانى رايحه اسلمها لاهل المتوفي وان هي هتاخدها من بره بره ده كل اللي انا عملته بس..

عابد بالم: ايوه الباقي بقى عندك يا ماجده هانم ازاي نسايم وصلت للقبر..؟؟؟ ازاي اتدفنت وهي حيه....؟؟؟ ازاي جالك قلبي تعملي كده في صاحبه عمرك..؟؟؟؟ خدعتينا ازاي كلنا كل السنين دي....؟؟؟؟ ما تنطقي ولا اتخرستي..

( تحدثت ماجده وهي تتصنع الحزن والصدمه من كل ما يدور حولها لتقول..

ماجده: عابد مفيش حاجه من دي صح انا ما عملتش كده ما تصدقهمش.... امجد قوله ان انا مظلومه ومش ممكن اعمل حاجه من دي...

قدر العاصفهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن