Elyziana terdiam. Tidak berkata apa. "Kalau saya berada dijagaan The Silver Fox, kumpulan papa... Bagaimana pula dgn abang abang saya?" soal Elyziana dengan tenang. "Kalau tidak salah mama, Daniel dan Aiden berada di bawah jagaan 'The Silverstone' jangan risau.. mereka berada dalam keadaan yg baik. The Silverstone juga antara kumpulan yg rapat dgn The Silver Fox dan The Black Wing " terang Tengku Hanani.
Elyziana mengangguk perlahan. "Thanks Ma, Pa.. sebab beritahulah apa yg jadi sebenarnya " ucap Elyziana. Mama dgn Papa nya mengangguk. "We're The Black Wing dan The Snow Tiger tak pernah mungkir janji" jawab Tengku Malik sambil tersenyum hormat.
Elyziana tersenyum sedikit. Lega hatinya bila dapat tahu kisah sebenarnya. Ingatkan mereka nak culik dia hahaha. "Kakak?" Panggil Anas. Semua mata kini tertumpu ke arah Anas. "Yes Anas?" jawab Elyziana apabila namanya dipanggil. " Nanti Kakak boleh teman Anas tak ? Sekolah ada event sempena mengambil keputusan pelajar SPM.." tanya Anas dengan perlahan.
Elyziana blur kejap, bukan ibu bapa kena pergi ke? Ohh baru ingat time tu parents angkat dia ada event x boleh nak elak. "Abang Arfan?" Soal Tengku Elyziana. "Abang sibuk... Dia ada perjumpaan dgn client diaa" jawab Anas. Nak tergelak Elyziana tgk Anas mcm tu.
"Okeylah kakak pergi. Demi adik kakak" jawab Elyziana sambil ketawa kecil. "Tes tenkiuuu kakak tersayang!!" kata Anas dengan gembira sambil berlalu pergi tak juga dgn menghadiahkan flying kiss aaa gituw. "Takpe ke Elly pergi? Takut menyusahkan Elly je.." tanya Tengku Hanani dengan nada serba salah.
Manakan tidak mereka semua sibuk, dan cuma tinggal Elyziana yg masih free sebab x masuk universiti lagi. "Takpe ma, tak menyusahkan.. Anas pun Elly anggap mcm adik sendiri.. lagipun Elly faham Mama, Papa dgn Abang Arfan ada urusan penting. Jadi it's okay Elly teman dia kat sekolah " jawab Elyziana dengan berhati-hati takut mama dgn papanya makin rasa bersalah.
"Terima kasih Elly, Elly baik sgt.. sama mcm mama dgn papa kamu" ucap Tengku Hanani dan Tengku Malik. Elly tersenyum ikhlas. "My pleasure to help" kata Elly.
[•🦋📍•]
Hari yg ditunggu tunggu sudah pun tiba. Elly dan Anas berjalan masuk ke dalam kawasan sekolah Anas. "Cantik sekolah Anas" puji Elly. Sebenarnya Elyziana dgn Arfan belajar di sekolah yg sama kecuali Anas, dia belajar di sekolah yg berbeza.
Anas ketawa kecil. "Eh Anas!" seseorang memanggil Anas. Langkah Elyziana dan Anas terus berhenti. Seorang pelajar sekolah yg sama umur dengan Anas dtg berjalan ke arah mereka. "Ehh Aarif! " Anas terus berjabat tangan dengan sahabatnya yg bernama Aarif itu.
"Eh kau bawak sapa dtg? Awek eaaaa~" gurau Aarif. Elyziana hanya menjongketkan keningnya. "Ish, dia kakak aku lah! Apa lah kau ni" marah Anas. Aarif ketawa kecil. "Relax bro, gurau ii ja" kata Aarif. Anas hanya mengeluh perlahan.
Pada masa yg sama Anas terbayang jika Arfan dan Elyziana berjalan bersama. Mesti org ingat suami isteri HAHAHAHA 😭 "Kakak, kenalkan ni Aarif Amzar , kawan sekelas Anas" kata Anas sambil memperkenalkan Aarif kepada Elyziana.
Elyziana tersenyum manis lalu melambaikan tangannya. Aarif terkesima 'boleh jadi isteri abang ni boss🤧' . Ya, Aarif ada dua org abang, namun abang yg dia nak maksud kan, abang keduanya.
Akward seketika. "Okeylah weyhh bro, aku nak gi tunggu abang aku kat luar jap.. satgi kita jumpa balik" kata Aarif kepada Anas. "Ouhh okay.. bye " jawab Anas. "Bye Anas, bye Kakak Comel!" kata Aarif sambil berjalan pergi. Elyziana terkebil-kebil. "Eh dia panggil aku Comel ?" Elyziana blur kejap.
Anas ketawa kecil. "Ayooo untunglah kakak kena puji" kata Anas. "Hmphh" Elyziana mengalihkan pandangan ke tempat lain...
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐐𝐔𝐄𝐄𝐍 👑✨ (old)
Lãng mạn>>Tengku Aariz Amri🖤⛓️. Tiada kata kata yg dapat diungkapkan oleh Tengku Elyziana Fiezan ketika perjumpaan pertama mereka di majlis results SPM adik mereka masing-masing. Siapa sangka dari perjumpaan yg biasa itu dapat membuat hati mereka bera...