Aariz turun ke tingkat bawah iaitu ke arah ruang tamu. "Haa ni Aariz, suami Fiezan" kata Tokma kepada dua orang lelaki yang duduk di atas sofa sambil makan keropok. Faiq Edrian dan Adrian Fizman. "Eh Faiq!" panggil Aariz. "Riz!" balas Faiq sambil berjabat tangan dengan Aariz.
"Hai aku Adrian, cousin Elly" kata Adrian sambil berjabat tangan pula dengan Aariz. "Aariz , nice to meet you!" sapa Aariz dengan tenang. "Macam mana Faiq boleh kenal Aariz?" Qairil yang dari tadi senyap makan keropok Mr. Potato mula bersuara selepas mendengar Aariz memanggil Faiq terlebih dahulu.
"Haha kawan lama " jawab Faiq. "Thanks weyhh semalam tolong send location " ucap Aariz. "Alah no hal lah, lagipun dah lama sangat sangat Elly tak balik sini rumah Tokma" balas Faiq. "Fiezan mana Aariz?" soal Tokma. "Dia rehat kejap.. tadi dia mimpi dia jumpa mama dia..' jawab Aariz dengan tenang.
Semua terdiam seketika. Cuma Tengku Faiq Edrian, Tengku Adrian Fizman dan Tokma sahaja tahu apa yang jadi. Yang lain pula Faiq cuba untuk jelaskan tapi tak banyaklah. " Tak apa, biarlah dia rehat dulu, Tokma faham apa perasaan dia..." kata Tokma. Mereka semua mengangguk.
Sunyi seketika. "Bila Elly dapat jumpa keluarga dia semula hmm?" soal Qairil. "Hmm entah lah, location diorang pun masih belum dapat lagi, Kitorang tak pasti di mana mereka berada " jawab Aariz dengan nada kecewa. Semua terdiam seketika.
Tap tap tap
Semua berpaling ke arah tangga. Kelihatan Elyziana turun menuju ke arah mereka dengan memakai tudung yang lengkap. Maklumlah, ramai cousin laki tinggal sini. "Eh ehhhh Elly!" sapa Adrian. Elyziana terkejut. "Eh ehh Adrian in the house!" tak sangka Elyziana masih mengenalinya.
"Hiok hiokk hiokkk?! (Wuii Elly, sihat?!)" soal Adrian dalam bahasa aneh🗿. Elyziana seperti mengerti. "Sihat alhamdulillah " jawab Elyziana. Faiq dan Adrian terkejut. "Woahh Elly masih ingat bahasa tu?!" Faiq sedikit terkejut lalu nadanya bertukar gembira.
Elyziana Ketawa kecil lalu mengangguk. Aariz, Qairil dan Tokma hanya menjadi penonton. "Aaa jangan pelik ya Riz, diorang bertiga ni cipta bahasa khas sendiri, entah macam mana lah boleh faham " kata Qairil sambil menggelengkan kepala. Reaksi Aariz pula seperti 'apa dia cakap tu Raju?'.
Elyziana duduk di sebelah Aariz. "Awwww sweet bethol cousin saiya ini auchh!" kata Adrian. Mereka semua ketawa melihat gelagat Adrian yang suka menyakat itu. "Elly, hiok hiokk hiokk? (Sekarang kerja apa?)" soal Adrian. Elyziana mengangguk seperti memahami. "Ouhh, hiokk hiokkk hiokkk! (Aku eh, pensyarah broo!)" jawab Elyziana.
Aariz memandang wajah isterinya dengan reaksi tidak percaya. Faiq yg memahami hanya ketawa kecil. "Hiok hiokk hiok hiokk?? (Kau pula kerja apa?)" soal Elyziana kepada Adrian. "Hehe, Hiok hiokkk (Adalah sisterrr)" jawab Adrian.
"Hek eleh kau" Elyziana menjeling sekilas. Adrian hanya tersengih seperti kerang busuk. Faiq menggeleng kepala. "Haihh korang ni cuba jadi rasional sikit" percayalah bila Faiq sudah bersuara maka terdiamlah dua sepupu itu. Elyziana dan Adrian tertunduk. Okay he's a boss!
"Hiokk hiokk hiokk hiokk!! Hiokk, hiokk hiokk!!! (Sampai hati korang eh, cakap bahasa khas tak ajak aku) " Damn ingat apa yang Faiq nak katakan. Jangan kata Elyziana dan Adrian terkejut. Tokma, Aariz dan Qairil sendiri pun terkejut. "Hiokkkk hiokkk hiokkkkk!! (Wuuu Faiq old dah kembaliiii)" laung Elyziana dengan Adrian.
Aariz hanya menepuk dahi sendiri sambil menggelengkan kepala. Haii isteri sapa entah, tolong kutip balik. Eh mestilah isteri Aariz HAGHAHAHAHAHA 😭😭
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐐𝐔𝐄𝐄𝐍 👑✨ (old)
Romance>>Tengku Aariz Amri🖤⛓️. Tiada kata kata yg dapat diungkapkan oleh Tengku Elyziana Fiezan ketika perjumpaan pertama mereka di majlis results SPM adik mereka masing-masing. Siapa sangka dari perjumpaan yg biasa itu dapat membuat hati mereka bera...