SPECIAL CHAPTER 2

73 4 0
                                    

Aariz sedang ralit menaip sesuatu di laptop miliknya di ruang tamu. Elyziana sudah lama hilang ke universiti untuk mengajar sebagai pensyarah. " Abi! Abi! " dua kembar itu berlari-lari ke arah Abi mereka. Aariz tersedar lalu cepat-cepat memandang ke arah kedua-dua anaknya.

" Hey kenapa ni anak-anak abi ni? " soal Aariz dengan lembut sambil mengusap-usap kepala anak-anaknya. Elzahrul dan Ariana ketawa lalu memeluk abi mereka. " Esok birthday Umi kan abi? " soal Elzahrul dengan nada teruja. " Nak tak kite beli hadiah dekat Umi petang ni? " soal Ariana dengan nada teruja.

Jelas kelihatan dua beradik tu teruja dengan hari lahir umi mereka. Aariz tersenyum lalu ketawa kecil. Tiba-tiba dia baru teringat sesuatu. Elyziana ada bela dua ekor kucing tapi Arfan yang jagakan. Tiap-tiap masa Elyziana selalu balik ke rumah EMPIRE AM's semata-mata nak main dengan kucing-kucing dia.

" Petang ni jom kita pergi bila hadiah dekat umi ? " ajak Aariz. " Jom!! " kedua-dua kembar tersebut melompat kegembiraan lalu berlari anak ke mana-mana sahaja diorang nak pergi. Aariz ketawa kecil lalu membuka telefonnya untuk mendail nombor telefon seseorang.

" Hello, Assalamualaikum Bang. Esok boleh tak bawakan Donat dengan Cleo ke mansion Silver Fox Legacy esok? Haah nak surprise Fie "
.
.
.
.
.
.
.
.
•|🪐✨|•
.
.
.
.
.
.
.
.

Di sisi Tengku Elyziana Fiezan»

Sejak kebelakangan ni, Elyziana sangat sibuk dengan banyak aktiviti yang dianjurkan oleh universiti. Kadangkala sampai Elyziana tak makan langsung! Itupun dia makan kalau Haziq adik dia yang ingatkan ataupun Haziq sendiri yang belikan untuknya.

Selepas kejadian Kyzen sudah meninggal, Elyziana sekeluarga kerap menziarahi keluarga Elyziana. Dan disitu jugalah dia dan Haziq bonding sebagai kakak dan adik.

Tok tok!

" Masuk "

" Kakak ? " panggil Haziq dengan nada tenang sambil tersenyum. " Eh, adikkk! " Elyziana tersenyum lalu bangun ke arah adiknya yang duduk di atas sofa. Matanya tertumpu ke arah sebungkus plastik yang mengandungi makanan.

" Adik tahu kakak tak makan lagi kan masa sekarang? Jadi adik belikan makanan untuk kakak, adik tak nak kakak adik sakit " kata Haziq. Elyziana tersenyum lalu ketawa kecil. Erk alamak-

" Masehhh adik kakak yy hensem niii " kata Elyziana sambil memeluk adiknya dengan erat. " Ya ya sama ii kakak " Haziq membalas pelukannya lalu menepuk lembut belakang kakaknya.

" Mama dengan papa sihat? " soal Elyziana dengan nada lembut. " Sihat, Alhamdulillah.. Mama tanya bila lah Kakak balik sini dengan suami and anak ii. papa pun sama " Haziq ketawa kecil. Elyziana tersenyum lalu mengangguk. " Insyaallah nanti bila free Kakak balik sana ".

"Nih, Adik nak keluar dulu eh? Ada next kuliah lepas ni, take care " katanya sambil menepuk lembut kepala kakaknya. " Okkkk Tataaaaaa!! " kata Elyziana sambil melihat adiknya pergi. Haziq pun jadi pensyarah juga btwww, ikut jejak langkah kakaknya.

Di sisi Tengku Aariz Amri »

Aariz sedang ralit memilih coklat untuk dihadiahkan kepada isterinya. ' Hmm dia suka coklat apa erk? ' soal Aariz sendiri. Sebaik sahaja dia toleh ke tepi..... " Bhaaa!!" " Astagfirullahaladzim!!"

Ada Adrian sahabat.

Adrian Fizman, cousin Elyziana ketawa terbahak-bahak apabila berjaya buat Aariz terkejut. " Hoi terkejut aku! " Aariz mengurut dada nya perlahan-lahan. Adrian hanya tersenyum kambing sambil mendukung anak tunggalnya, Fizaurah. " Hye uncle ! " katanya.

" Eh ehhh hai Fizaurah! " Aariz tersenyum ke arah anak Adrian. Adrian masih ketawa sehingga menitiskan air mata. " Bad papa! Bad papa! " Fizaurah menampar bahu Adrian dengan perlahan. Adrian hanya tersenyum lalu mencubit lembut pipi anaknya.

" Sorang je ke-?"

" Ehh hai Uncle Adrian!! "

Belum sempat Adrian menghabiskan ayatnya, dia di sapa oleh anak-anak Aariz dan Elyziana. Erk-good timing erk? Aariz hanya ketawa kecil. " kau cari apa tu Aariz? " soal Adrian. " Ni haa esok besday bini aku, aku nk beli hadiah coklat dekat dia " jawab Aariz.

Ooooooo.

" Btw kan, Elly dia suka coklat Cadbury, kinder bueno dengan Kit kat. Bagilah coklat apa pun, hanya tiga tu ja dia suka " kata Adrian. Aariz mengangguk. Adrian menurunkan Fizaurah ke bawah untuk benarkan anaknya berkawan kejap dengan Elzahrul dan Ariana.

" Oh ya btw kan, bila nak balik mansion sana? " soal Adrian. " esok, sbb ada Cleo dengan Donat " jawab Aariz. Adrian melopong. Macamlah dia tak tahu Donat dengan Cleo tu kucing apa. " eh Seriuslah wow lama tak main dengan diorang " kata Adrian. Heh.

𝐌𝐘 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐐𝐔𝐄𝐄𝐍 👑✨ (old)Where stories live. Discover now