21

73 6 0
                                    

Majlis di dewan hotel sangatlah meriah. Majlis berakhir sebaik saja pukul 12:00 tgh malam. Elyziana dan Aariz pulang ke rumah Tengku Malik dan Tengku Hanani dulu untuk berehat sebelum berangkat pulang ke rumah family Aariz kemudian.

Elyziana sudah pun menukar ke pakaian biasa. Manakala suaminya sedang mandi. Elyziana mengeluh perlahan, habis lah lepas ni member nak drift atas jalan highway tak leh dah. Perlahan lahan Elyziana tidur di buai mimpi.

5 minit kemudian, Aariz keluar dari bilik air dalam keadaan berpakaian baju t-shirt dgn seluar pendek. Rambutnya yg masih basah dibiarkan serabai begitu sahaja. Matanya tertumpu ke arah si isteri yg sudah nyenyak tidur sambil memeluk bantal ikan jerung.

Aariz tersenyum segaris lalu mencium lembut ubun-ubun isterinya. ' I will make sure you're the most happiest girl in this world' . Aariz pandang ke tempat lain dgn wajah yg sedikit redup. 'not like my fiance... '.
.
.
.
.
.
.
"Darling, wake up" Bahu Elyziana di tepuk lembut oleh Aariz. Elyziana menggeliat sedikit. "Hmm". "Haihh bangun sayang, jom solat Subuh" Aariz menekankan sedikit suaranya tapi tidak terlalu tegas. "Hueee kejap" jawab Elyziana dalam keadaan separuh sedar.

"Haii susah betul nak kejut dia ye, tunggu kau tunggu.." gumam Aariz. Secara tiba-tiba Elyziana di sauk dalam dukungan Aariz. Aariz meletakkan dia duduk di atas mangkuk jamban lalu...

SWOSHH!!

"WEYHHH APA NI??!!! SEJUK!!"

Ternyata Aariz menyimbah sebaldi air sejuk tepat ke arah Elyziana. "Itulah! Orang kejut tak nak bangun!!" kata Aariz. "Okayy okayy okayy sorry, now shuhh shuhh orang nak mandi!" marah Elyziana di hujung ayat.

"Ekhem, orang yg nak mandi atau Elly yg nak mandi hmm?" soal Aariz. "Eeeeeeee Aariz!!" . Aariz ketawa kecil apabila muka Elyziana mula memerah kerana menahan marah. "Okey ii I stop but, HAGHAHAHAHAHA muka kau macam tomato HAGHAHAHAHAHA!!" berderai ketawa Aariz dalam bilik air itu.

PAK!

Elyziana membaling sebelah selipar tandas tepat ke kepala Aariz. "Keluar." arah Elyziana. "Kalau aku tak nak?" cabar Aariz. Ya Allah, degilnya encik suami ni. "Tidur luar malam nanti!" marah Elyziana. Aariz tersentak lalu perlahan lahan ketawa.

"Ikut suka darling lah yer, okey ii Abang keluar " kata Aariz sambil melangkah pergi. Wajah Elyziana masih memerah. Pintu bilik air ditutup rapat lalu dikunci dari dalam. "Huh suami sesad" gumam Elyziana. Dan pada masa itu jugalah Elyziana terdengar Aariz yang masih ketawa terbahak-bahak dekat dalam bilik tidur.

"Shut up Aariz!!"

𝐌𝐘 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐐𝐔𝐄𝐄𝐍 👑✨ (old)Where stories live. Discover now