" Boss, saya tak dapat menghubungi Zeydan... Signal keberadaan mereka tiba-tiba hilang.." kata salah seorang budak suruhan yang menjaga bahagian komunikasi. "Apa?!" lelaki tersebut memberontak lalu menendang kerusi di hadapannya dengan kuat. Kerusi itu terpelanting jauh dari kawasan tersebut.
Semua yang ada di situ tertunduk takut dengan lelaki itu. Kyzen Fahrin, ketua baru The Demonic. Matanya berwarna merah bersinar-sinar di balik sisi gelap. Semua menelan air liur masing-masing. Eh mcm salah je ayat dia 🗿.
" Huh kau ingat aku akan mengalah Riz? Kau tahukan aku macam mana?" Kyzen bermonolog sendiri. Tiba-tiba sahaja Kyzen ketawa persis mengilai. "Kau tunggu Riz, aku akan rampas apa yang kau ada sekarang... Just wait and see~" kata Kyzen dalam nada berbaur amaran.
Kyzen memandang ke arah sebingkai gambar yg diletakkan kemas di atas meja kerja. Gambar Elyziana yang diambil dari Instagram. Dalam gambar itu, Elyziana berpakaian jubah princess warna biru langit, digayakan dengan shawl labuh berwarna warni biru langit yang dihiasi labuci. Elyziana sedang tersenyum sambil kedua-dua belah tangannya memegang sejambak bunga ros merah.
Kyzen mendekati gambar tersebut. Dia mengukir senyuman. 'I will make sure you're mine darling~ No one can take you from me' kata Kyzen dalam hati. Dia tersenyum sinis sambil sambung ketawa. Semua penghuni di situ hanya menunduk. Kalau Kyzen sudah bersuara, benda tu bukan main².
•|🦋|•
Di Universiti Star City High. Cafe khas pensyarah ²
" Chocolate smoothie satu, chocolate waffle dua keping " minta Elyziana sambil tersenyum ke arah pengambil pesanan. Elyziana kembali membaca novel yang dibawanya dari tadi. Cafe pada pagi ini lenggang kerana sekarang masih pukul 6:40 pagi.
Sedang dia kusyuk membaca novel, seseorang datang mendekati dia. "Hai Elly! " . Elyziana mendongak memandang orang tersebut . Serene!! "Serene?! Bila balik?!" Elyziana terkejut. Elyziana terus memeluk sahabat baiknya itu. "Ya Allah Serene!! Bila dapat cuti hey??!!" soal Elyziana.
"Alah hari ni jer, aku saja datang sini kut ii kau ada, Alhamdulillah jumpa jugak kita hari ni!!" kata Serene sambil membalas pelukan sahabat nya dengan erat. "Akhirnya weyhh dapat cuti jugak aku hari ni.." luah Serene.
"Eh weyhh sorry dho hari tu aku tak dapat datang majlis kau" kata Serene dengan nada rasa serba salah. "It's okay, aku faham dengan tugas korang, Don't worry okay" kata Elyziana sambil tersenyum. "Macam mana mengajar? Okey?" soal Serene. Elyziana mengangguk.
"Best juga tapi tu lah tiap ii hari ada orang kejar aku" kata Elyziana. Serene mengangguk seperti faham. "Bertabahlah ~" . Mereka berdua ketawa bersama mengabaikan suasana sekeliling. "Oklah sisterr, saiya mau pergi dulu, see you later bestie!!' Serene memeluk erat Elyziana sebelum berjalan pergi dari cafe itu.
Elyziana mengangguk sambil memandang Serene pergi. Elyziana tersenyum sendiri. Seronok dapat berjumpa dengan Serene hari ni. Elyziana sambung membaca novel, sedar x sedar makanan yang dipesannya tadi sudah tiba.
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐐𝐔𝐄𝐄𝐍 👑✨ (old)
Любовные романы>>Tengku Aariz Amri🖤⛓️. Tiada kata kata yg dapat diungkapkan oleh Tengku Elyziana Fiezan ketika perjumpaan pertama mereka di majlis results SPM adik mereka masing-masing. Siapa sangka dari perjumpaan yg biasa itu dapat membuat hati mereka bera...