2- What?!!

1.3K 64 1
                                    

Hello.. Hai.. Selamat sejahtera.. Anneyoung kepada semua orang..

**********

"Omma.. Jihyo dah balik!" laung Ji Hyo. Dia membuka kasut sekolahnya dan meletaknya di rak kasut. (Mestilah kat rak kasut..takkan kat rak baju pulak??) Ji Hyo melangkah masuk ke dalam rumah. 'Senyap je rumah ni. Takde orang ke?' bisik Ji Hyo. "Hello, anybody home?" jerit Ji Hyo.

Krik.. Krik.. Krik..

Tiada seorang pun menyahut. Ji Hyo masuk ke dalam biliknya. Dia meletakkan begnya di atas sofa. Dia mencapai tuala lalu masuk ke dalam kamar mandi.

Ji Hyo POV
10 minit kemudian...

"Fuh.. Segarnya.." kataku apabila baru habis mandi. "Baik aku turun tengok tv." aku pun pasang baju t-shirt Mickey Mouse dan seluar sukan.

Di ruang tamu rumah Ji Hyo.
.

Tok.. Tok.. Tok..
Aku pun membuka pintu. "Ji Hyo... Dah balik pun..." ujar omma ku. "Omma.." rengekku. "Ye Ji Hyo.. Nak apa??" "Nak makanan" jawabku dengan cepat.
"Ni omma ada belikan nasi untuk kamu.. Ji Hyo pergi basuh tangan.. Omma letak makanan ni atas meja tu.. Okey?" kata omma ku. "Okey.." Aku berlalu ke dapur untuk membasuh tangan.

####Skip####

"Ji Hyo, malam ni kita ada dinner dengan keluarga tunang kamu... Nanti omma letak baju kamu atas katil.. Kamu mesti pakai tau.." pesan omma ku.. Panjangnye pesanan tu.. "Hmmm.. Okey.."

*****Petang*****

Pop!
"Sape jelah mesej aku ni.. Hmmm.."

To: Ji Hyo
From:Yoona
Bos.. Jum jln kat mall.. Oh ya.. Bos dah check tak biodata tunang bos??

No one POV

Ji Hyo menepuk dahinya lalu berkata "Macam mana aku boleh lupa tentang tunang aku." Dia pun mencari fail biodata tunang nya. "Hah.. Jumpa pun...." Ji Hyo memengang sebuah fail yang berwarna biru muda. "Baik aku bawak fail ni.. mmm balas mesej dulu," kata Ji Hyo sambil menaip sesuatu di telefon bimbitnya.

To: Yoona
From: Ji Hyo
Jom.. Ko dah bagi tahu yg lain? Nnti aku bawak fail ni dan kita tengok sama2..

Tak lama kemudian..

Pop!

To: Ji Hyo
From: Yoona
Dah.. Mereka kata 'Okey'. Saya pun kata okey.. Jumpa kat sana okey?? Pukul 2:30 mesti dah ada kat sana..

To: Yoona
From: Ji Hyo

Okey!!

Ji Hyo berkemas untuk pergi ke mall kerana jam sudah pukul 2 petang. Dia menyarung jaket berwarna coklat kerana suhu di luar amat sejuk.

Di mall

Kesemua ahli geng Ji Hyo berada di sebuah kedai. "Mana Ji Hyo ni?" keluh Bomi. "Manalah aku tahu," balas Chorong.

"Tu bos lah," tunjuk Jess. Mereka melambai-lambai kearah Ji Hyo a.k.a. bos mereka.

Ji Hyo POV
####Skip####

Aku membuka fail biodata tunang aku.

Nama: Song Joong Ki
Umur: 16 tahun

"Eh, 16 tahun? Dia muda setahun lah dari bos." ujar Bomi. Yoona mengetuk kepala Bomi. "Fail tu tahun lepas dibuat. Jadi sekarang umur dia 17 tahun lah bongok.." ujar Yoona geram. "Ish... Tak payahlah panggil bongok," kata Bomi.

Author: Kau memang bongok pun.. Kan Yoona kan?

Yoona: Betul3.. high 5 *high 5 dgn Author*

Bomi: Malas aku nak layan korang ni.. -_-

Yoona: Sapa suruh layan? *jelir lidah kat Bomi*

Sekolah: Sekolah Menengah Sains, Korea.
Kemahiran: Memasak, melukis dan seni pertahanan
Warna Kegemaran: Biru muda
Makanan Kegemaran: Nasi goreng Kimchi
Minuman kegemaran: Jus Anggur

Pada malam hari tersebut..

Aku memakai gaun yang di sediakan oleh omma ku. "Lecehlah gaun ni. Tak boleh ke pakai T-shirt je? Kalau blouse okey lagi dari gaun ni," keluhku.

"Ji Hyo! Cepat turun! Omma nak pasang make-up ni..." jerit Omma ku dari tingkat bawah.

No one POV

Jihyo dengan segera turun ke tingkat bawah. "Omma, Jihyo tak nak make-up.." kata Jihyo. "Omma make-up simple jer," ujar omma Jihyo. "Yelah..."

Sampai di restoran..

Mereka turun dari kereta lalu berjalan ke arah pintu utama restoran tersebut. Pelayan membuka pintu lalu tunduk hormat kepada keluarga Jihyo kerana banyak sebab.

Antaranya ialah appa Jihyo seorang jutawan yang terkenal. Kedua, Jihyo seorang gengster terkenal. Ketiga, oppa Jihyo salah seorang ahli EXO.

"Anneyoung.." kata pelayan itu dengan serentak. Appa Jihyo hanya hendak menganggukkan kepalanya lalu masuk ke dalam restoran tersebut lalu diikuti oleh isterinya dan anak-anaknya.

Jihyo POV

Appa berjalan menuju ke kaunter. "Anneyoung sir. Ada apa yang boleh saya bantu?" kata lelaki itu. Appaku menjawab, "Meja makan untuk 7 orang ada kosong tak?" "Ada. Mari ikut saya," ujar pelayan itu.

Sampai di meja tersebut..

   "Kamsa," kata appaku. "Appa Ji Hyo nak pergi tandas kejap," kataku lalu berjalan kearah tandas.

No one POV
****Skip****
Di rumah Ji Hyo..

   "Appa!!" jerit Ji Hyo.

   "Apa Ji Hyo?" tanya appa tenang. "Appa this is not fair.." bentak Jihyo.

   "Apa yang tak fair nye?" appa Jihyo bertanya. "Kenapa Jihyo perlu kawin hujung bulan depan? Kenapa bukan oppa Luhan yang kawin dulu? Why me?" tanya Jihyo kegeraman.

   "Dia belum ada yang sesuai. Nantilah appa uruskan. Lagipun, kamu dan Joong Ki kan sesuai.." appa Ji Hyo dengan tenang menghirup jus oren yang disediakan oleh Mak Cik Jemah a.k.a Bibik. Manakala, Ji Hyo sekejap ke kanan, sekejap ke kiri. Rupa macam orang tak terurus je.. Hahaha.

Ji Hyo: Woi!! Pasal kau ketawa kat situ? Aku sedang pening ni.. Hei geramnya dalam hati.. Ada author yang terlebih bongok.. *menyanyi*

Author:Macamlah kau tu tak bongok.. Entah2 kau tu bongok lagi.. Hahaha.. Dah lah suara macam katak menyanyi.. Hahaha *ketawa berguling-guling* Sakit perut aku sebab kau.. Hahaha

   "Cuba kamu duduk dulu Ji Hyo.. Macam orang gila ada jugak omma tengok kejap duduk, kejap diri, kejap ke kanan, kejap ke kiri. Memang betullah cakap author tu..." omma Ji Hyo menyokong author yang bijak berbicara ini..

Ji Hyo: Perah santan betul lah author ni.. Menyampai I. *tangan di bahu, mata di atas*

Author: Suka hati akulah.. Menyibuk je..

   "Appa! Berikan lebih daripada 6 sebab yang Ji Hyo mesti kawin dengan dia.." Ji Hyo duduk di sofa yang berdekatan dengan omma dan appanya.

   "Nak appa bagi sebab ekk? Mmmm.. Sebab pertama ialah appa suka budak tu. Kedua, budak tu sesuai untuk Ji Hyo dan jadi menantu appa. Ketiga, diakan anak kepada best friend appa.. Jadi dia bakal gengster. Keempat, dia tu baik budaknye. Kelima,..." Ji Hyo memotong percakapan appanya, "Tak payah bagi sebab lagi.. Malaslah nak dengar kalau appa memuji budak tu.." Ji Hyo masuk ke biliknya.

Note: Jung Yong Hwa & Kang Gary akan muncul dipertengahan cerita ini..

Raja gangsterWhere stories live. Discover now