3- Hello handsome boy

1.1K 58 1
                                    

"Anneyounghaseyo.. Nama saya Jung Yong Hwa. Boleh panggil Yong atau Yong Hwa.." kata budak baru yang bernama Yong Hwa. "Wah!! Handsomenyer.. Kalah EXO... Hahaha" kata author.

Kai: What? Dia handsome lagi dari aku yang comel ni *tunjuk diri sendiri*

Author: Hahahahaha... *gelak tak ingat dunia* Kau jangan nak perah santan kat sini okey?? Kau tu mana comel.. Aku comel adelah...

Kai: Hek eleh... Dia yang perah santan kat sini, bukan aku.. -_-?

Sehun: Korang berdua kalau thehari tak gaduh boleh tak? Thakit telinga Thehun yang comel macam kak ton ni..

Author&Kai: Kau diam pelat... menyemak jer..

Sehun: Ish author dan Kai hyung jahat... Huwaaaaaa!! *menangis* Thehun tak nak berlakon dalam cite ni.. Thehun nak merajuk dengan Kai hyung.. *merajuk*

Author: Kau tak nak berlakon sukahati kaulah... Tak berlakon, Tak ada bubble tea..

Sehun: Alah.. Nak bubble tea.. Author.. Thehun nak berlakon.. Thehun dah inthaf..

Author: Kalau macam tu, jom sambung cerita

Sehun: Jom!

****Skip**** (pasal skip ni -Sehun)

"Hai.. Nama saya Jong Kook.. Boleh panggil saya Kookie," kata Jong Kook a.k.a. cousin paling rapat Ji Hyo. "Owh.. Hai Kookie," ujar Yong Hwa sambil tersenyum.

"Thaya pulak Thehun.. Thelamat berkenalan," kata Sehun pelat sepelatnya..

Yong Hwa hanya pelik. Dia tak faham apa yang dicakap Sehun. "Dia cakap nama dia Sehun.. Dia juga cakap 'Selamat Berkenalan'.. Dia tu pelat.." terang Kookie.

"Hai Sehun.. Selamat berkenalan jugak..." kata Yong Hwa sambil berjabat tangan dengan Sehun.

****Skip****

JiHyo duduk di sebuah bangku di taman. Membernya berada di kantin.

"Mmmm..." dia mengeluh. Dia membuka bekalnya. "Eh... bentao lah.. Demam ke mak aku hari ni? Tak pernah pon sebelum ni buat bentao.. Dunia ni memang pelik.. Apa yang pelik aku pun tak tau.." bebel Jihyo keseorangan.

"Hai sayang.." kejut seseorang.

"Oh, mak kau pelik, eh apa yang aku latah ni," "Hahahaha kelakar lah," dia ketawa sambil memengang perutnya yang sakit disebabkan ketawa...

"Kau ni pahal!! Kejut orang sesuka hati jer.." marah Ji Hyo.

"Jangan lah marah sayang oi.. I am sorry..." kata dia.

"Yelah Joong Ki.. Kali ni aku maafkan kau. Lain kali jangan harap aku nak maafkan.." kata Ji Hyo sambil memakan makanannya. "Eh, makan tak ajak orang.. Nak sikit." kata Joong Ki.

"Nah.. Sikit jer," kata Ji Hyo sambil memberikan sedikit bentounya. "Sikitnye.." keluh Joong Ki. "Dah kau mintak sikit aku bagi sikit lah," kata Ji Hyo lalu menyambung kembali aktiviti nya tadi.

****Skip****
-Di kantin-

"Mana bos ni.. Tak nampak pun batang hidungnya.." tanya Bomi sambil mencari kelibat Ji Hyo.

"Tak kan dia tak beritahu kau," Yoona kehairanan. "Dia kat mana? Dia bagi tau apa? Bila dia bagi tau?" tanya Bomi bertubi-tubi.

"Bangang betullah kau ni.. Kau buat apa tadi sampai tak tahu dia cakap apa?" Chorong menyoal Bomi kembali.

"Dia pergi tandas tadi.. Tu pun kau tak tahu.. aigoo," kata Jess. "Oh, yeke? Tak perasan pulak kita.." kata Chorong dan Yoona serentak. "Apa yang bos cakap tadi," tanya Bomi lagi.

"Dia cakap dia nak pergi taman. Dia tak suruh kita ikut dia. Dia nak merehatkan minda dia." kata Tiffany. "Banyaknya dia.." kata Jess, Bomi, Chorong dan Yoona dengan serentak.

TBC

Note: Pendekkan? Tak ada idealah.. Perut kosong, otak pun kosong... Selamat berpuasa.. Tata ( 'Д`)ノ~

Raja gangsterWhere stories live. Discover now