Multimedia da Derin var.
Acıyla açtım gözlerimi. Alarm çalmadan uyanmıştım ilk kez. İki saat vardı daha. Doğruldum düşünündüm uzun uzun. Nolucaktı bugünden sonra. Eski Cem olucak mıydı? Biz eskisi gibi olucak mıydık? Eskisi gibi gülüp eğlenicek miydik? Cemin içten kahkalarını duyamıycak mıydım bi daha? İçimi ısıtan tebessümünü göremiycek miydim bundan sonra? Eskisi gibi olmayacak mıydı hiç bi şey?
Kalbimin sızısı ne zaman geçicekti? Biz onun her zaman yanında olucaz evet ama ne kadar derman olabiliriz acısına bilmiyorum. Ama güçlü olmamız gerektiğini biliyorum. Ağlarım ben ama. Güçsüzüm ben. Ama bu günden itibaren güçlü olmalıyım. Şu andan itibaren güçlü olmalıydım. En azından öyle görünmeliydim. Ceme yapamam bunu yanında ağlayıp zırlayamam. Sanırım bundan sonra Cemden de saklıycam göz yaşlarımı. Kardeşim saydığım çocuğun acısına dayanamıyodum. Gözyaşları yanağımda süzülürken telefonum sesiyle beraber sildim gözyaşlarımı.
Gönderen: Beste
Uyanabildin mi Derin?Mesajı okuduktan sonra saate baktım. İki saat ne çabuk geçmişti. Güçle kalktım yataktan. Yüzümü yıkadıktan sonra aynadaki yansımama baktım berbat gözüküyodum. Gözlerim şişmiş saçlarım dağılmıştı. Kendimden korktum. "Güçlü olucaksın Derin güçlü. Güçlüsün sen." dedim kendi kendime.
Odama giderken annem uyku sersemi sesiyle "Günaydın pıtırcık" diyip yanağıma küçük bi öpücük kondurmuştu. "Kahvaltın hazır acele et" dedi ardından. Başımı sallayıp odama girdim. Bu formayı kim bulmuştu yaa. Bu ne? Etek giymek istemiyodum. Siyah pantolonumu giyip üzerine okul lakosunu giydim. Saçlarıma şekil verip birazcık makyaj yaptıktan sonra aynaya baktım. Nasıl güçlü gözüküyo muydum acaba. İyi gözüktüğümü düşünerek kahvaltı yapmak için mutfağa yöneldim. Çok acıkmıştım dün ağzıma hiç bi şey sokmamıştım. Kahvaltıda yok yokdu. Hızlı hızlı yedikten sonra Besteye mesaj attım.
Gönderilen: Beste
Çıkıyorum evden BesteBeste 12. sınıftı. Yıllardır okula beraber gideriz. Dostum kardeşim gibidir. Her şeyimi bilir Beste. Kumral, siyah saçlı, siyah gözlü çok güzel bi kız. Şanslıydı sürtük. Bu kadar güzel bi kızın sevgilisi olmaması garip gerçekten.
Anneme sarılalarak odama gittim. Çantam ne kadar da ağırdı. Cuma cuma günaha girmemek için küfretmedim. Odamdaki boy aynasına bakarak "Güçlü olucaksın Derin, güçlü görünüceksin Derin" dedim. Bestenin aramasıyla hızlı hızlı indim merdivenlerden. Besteye sarılarak durağa doğru yürümeye başladık.
-Nasılsın Derincim? İyi misin biraz?
-İyiyim Beste daha iyiyim. Sen nasılsın?
-İyiyim iyiyim bende. Mısrayla hafta sonu eğlenirsiniz kafa dağıtırsınız.
-Mısrayla mı?
-Hafta sonu size gelicekti ya..
-Aaa unutmuşum. Aynen güzel olur
-Aynen Derin kafanı dağıt biraz lütfen. Seni böyle görmeye dayanamıyorum.
diyip koluma girdi. Bi kez daha varlığına şükrettim Bestenin.Duraktaydık. Otobüs geldi. Tuttu elimi Beste bindik otobüse.
-Cam kenarı benim Beste, dedim kahkaha atarak.
-Oh be gül şöyle, dedi o da kahkaha attı.
Kulaklığımı takıp şarkı dinlemeye başladım. Cemin mesajını gördüm. gördüm ardından.
Gönderen: Cem
Günaydın mavişim.Mesajı okuyup Günaydın kuzucum yazıp tam gönderirken kuzucum kelimesini sevmediği aklıma geldi. Nesini sevmiyosa bu kelimenin bence gayet tatlı. Sonra kuzucum kelimesini silip kardeşim yazıp gönderdim.
Çok seviyorum ya bu çocuğu. Ne biliyim çok iyi kalpli, çok masum.. Abim gibi kardeşim gibi. Yüzüm düşse güldürmek için her şeyi yapar. Bütün her şeyimi bilir. Hayatımda söz hakkı her zaman hakkı vardır. Yeri gelince kısıtlar, kıskanır, hesap sorar, bağırır çağırır ama ağladığımda sarılmasını da bilir.
Gönderen: Cem
Nasılsın bakalım?Gönderilen: Cem
İyiyim ben sen nasılsın asıl?Gönderen: Cem
Bildiğin gibi.Gönderilen: Cem
Her zaman yanındayım unutma olur mu?Gönderen: Cem
Biliyorum teşekkür ederim.Okula yaklaşmıştık. Sınıfça podyum diye adlandırdığımız yolda yürümeye başladık. Podyum okulun bahçesinde dar uzun bir yoldu. Çok seviyodum bu yolda yürümeyi. Of ya o değilde ilk ders fizik hiç çekilmez. Söylene söylenTatlıdır sınıfa. Tuana koşa koşa geldi yanıma. En bitanem dedi sımsıkı sarılırken. Arkasından bizim tayfanın diğer üyeleri geldi. Mısra, Eliz, Eylül, Bedirhan.. Cem yoktu ama. Hepsiyle sarıldım sımsıkı.
Tuana, açık kumral tenli, kahverengi gözlü Minnak bi şeydi. Zaten ben ona minnakım derdim. Çok sever çok güvenirdim ona. Kardeşim, en bitanemdi o. Tam bi Galatasaray fanatiği. Çantası, kalemliği, cüzdanı nerdeyse her şeyi Galatasaraylıydı. Her hafta için kelime bulur türetir. Bu haftanın kelimesi enler olsa gerek. En bitanem, en tatlışım..
Mısra, esmer,kıvırcık saçlı, siyah gözlüydü. Güzeldide. Mısra benim sıra arkadaşım. Güler yüzlü kahkalarla dolu tebessümüyle içimi ısıtanım.. Hiç ağlayamaz Mısra görseniz ne mutlu len bu dersiniz. Hep içine atar. İçinde yaşar her şeyi. Süslü püslü şeyleri hiç sevmez. İskender yemek hayat felsefesi. Mısra da böyledir.
Eliz, kumral, kahverengi gözlü, düz saçlı biri. Eliz bi anda sinirlenir sonra özür diler sırıtır espriler yapar. Sırnaşır affettirir kendini. Tatlıdır Eliz. Pembe rengini hiç sevmez. Hatta takıntılı diyebilirim. Pembe hiç bi şeyi yok resmen. Yemek yemeye bayılır.
Eylül, rengarenk şalları var Eylülün. Nerden buluyo ya bu kız böyle güzel şeyleri. Bi de yakışıyo üstelik. Çok tatlı güler Eylül. Konuyu geç anlar genelde. Konuyu bitiririz o yorum yapar. Sonra bu halleri bizi bizden alır.
Bedirhan, bu çocuk neden bu kadar hareketli ya, sınıfın tavanındaki Bedirhana ait ayak izi beni benden alıyo. Nasıl çıktın lan ora? Ama Bedirhandan bahsediyoduk di mi? O her yere ulaşır valla. Gökyüzünde ayak izi çıksa şaşırmam herhalde. Genelde güler yüzlü ama yeri gelince ciddi olmasını da bilir. Ciddi bi şey konuşuyoz amk der kendimize getirir bizi. Zaten nadiren ciddi olduğu için bu anı kaçırmayız genelde. Çok seviyorum bu çocuğun her halini..
Ve ben, kırılgan, olgun, duygusal, sümüklü, sesi güzel bunlar tayfamın bana dedikleri. Kendimi anlatırsam Murat BOZ hayranı, kitap okumayı çok seven, Kahraman TAZEOĞLU'nun imza günlerini kaçırmayan ve okulun müzik grubunun solistiyim..
Kısaca bizim tayfaya gelirsek birimizin canı yansa hepimizin içi acır. Birimiz ağlasa hepimizin boğazı düğümlenir. Can yakmayı pek sevmeyiz ama birimize bi şey olsa ortalığı yakarız. Siz hiç bi hamburgeri yedi kişi yediniz mi? Biz yedik. Birlikteyken gerçekten çok eğleniyoruz. Tuanayla ben bebek taklidi yapıyoruz. Bedirhanla Cem her ne kadar kızsa da eminim onlar da seviyo. Mısrayla Elizin saçma sapan esprileri, Eylülün saflığı, attığımız kahkahalar..
Okul çıkışında Mısrayı da taktım koluma bize yolculuk başladı da bu kız iki gün için ne çok eşya almış.
Bu iki gün bize iyi gelecek. Mısranın iki günde olsa yurttan uzaklaşması ona iyi gelecek.