LUCIAJeg kjenner tårene presse på og tvinger meg selv til å ikke gråte. Det skjer bare ikke. Jeg er vel bevist på at Mason går like bak meg, like men føler ikke for å snakke nå. Faktisk kunne jeg ønske ingen fulgte etter meg.
Kanskje hvis jeg var litt mindre full ville jeg følt med nødt til å holde en samtale med han likevel. Akkurat nå er mitt eneste fokus å komme meg inn i bungalowen uten å snuble i sanden.
Jeg må inn å sjekke kameraet. Hvis det er ødelagt vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å reagere. Det tok meg seks hele måneder å spare til det.
"Skal jeg hente noe til deg?" spør han så forsiktig at jeg blir flau. Jeg vet jeg ikke har vært den mest verbale siden vi har kommet men jeg er da ikke noe barn.
"Det går bra," svarer jeg og vifter ut i lufta med hånda. "Jeg må bare sjekke om det ble ødelagt."
"Jeg har noe brus i bungalowen vår hvis jeg skal hente?"
"Nei takk, det går fint," svarer jeg.
"Du har drukket en del." Han ler. "Tror vi alle har det. "Hvis jeg skla hente noe så gpr det helt fint-".
Jeg snyr meg fort rundt og stopper opp. Øynene hans blir store. "Det går bra Mason."
"Men-"
"Jeg må sjekke kameraet mitt. Vi skal ikke på noe date." Jeg angrer i det jeg sier ordene.
"Date?" Han ser flau ut og jeg hater meg selv. Det var det Michael sa ved stranden som hadde fått meg til å si det. Det om at Mason var en kjempeflørt. Så klart betyr ikke det at han prøver seg på hvem som helts når som helst.
"Unnskyld. Jeg bare ... Glem det. Jeg bare må sjekke kameraet for det var veldig dyrt og jeg blir kjempelei meg om det er ødelagt." Jeg ser sakte opp på han, sikkert rød i kinnene og tvinger fram et smil.
Han ser flau ut nå og nok en gang missliker jeg meg selv. "Jaja, sorry. Skjønner." Så grer han hånda gjennom håret og vender på seg.
Fuck meg.
Jeg lukker øynene igjen før jeg tar meg i ansiktet. "Mason?"
Han snur seg igjen.
"Det hadde vært litt godt med brus da. Hvis du fortsatt gidder?"
"Ja?"
Jeg nikker. Så smiler han før han småjogger til hytta deres mens jeg går innover mot vår. Vent litt. Er det...?
Jeg myser og tror jeg ser noen i vannet. To stykker, en gutt og en jente? Jeg vet jeg burde gå inn, men jeg klarer ikke. Jeg får litt nærmere, myser litt til, men ser fortsatt ikke noe.
Så ser jeg ned på kameraet mitt. Like greit å teste det her ute...
"Lucia!"
Jeg snur meg og får øye på Asher som går mot meg, fra skogen? Han glir ned i sanden for hvert skritt han tar og ser rød ut rundt øynene. Har han grått?
Ånei dette klarer jeg ikke. "Hei, hva gjør d-"
"Unnskyld for at jeg ødela kameraet ditt. Jeg skal kjøpe deg et nytt. Pappa kjenner en fyr som har penger og jeg skal fikse deg et nytt et, jeg lover." Han griper i håret sitt med hånden før han gestikulerer mot kameraet mitt. "Er det helt ... ødelagt?"
Jeg vet ikke hva jeg skal si, og på samme tid som jeg tenker kaster jeg blikk ut mot vannet igjen. Så det er ikke Asher...
"Har du grått?" spør jeg, og klarer ikke unngå å få med meg de røde øynene hans.
"Hva? Nei. Men- Jo. Unnskyld. Jeg har dårlig samvittighet okei. Og det er på grumn av alkoholen."
Mason kommer tilbake. "Asher," bryter han ut. "Hva skjer? Shit har du grått eller?"
Så heller ikke Mason, tenker jeg. Ganske logisk med tanke på at han var her rett før jeg så de men likevel.
Og ga ikke Michael litt gay-vibes? Respectfully såklart.
Jeg svelger. Kult. Tyler og Esther beslutter jeg.
Jeg hadde vel antatt Esther og Mason ville være naturlig eller noe. De slår meg begge som typene til å gjøre noe sånt så tidlig som nå. Men det samme gjør vel Tyler? Jeg ler litt uten at jeg vet helt hvorfor.
"Hva er det?" spør Asher og jeg får begges blikk rettet mot meg.
"Jeg tror Tyler og Esther ligger sammen i vannet nå." De vender blikket øyeblikket mot de to nesten usynelige kroppene ute i det mørke.
"Faen," sier Mason med store øyner.
Hvorfor sa jeg det? Jeg aner ikke. Kanske fordi jeg er sint for at kvelden min ble ødelagt så plutselig mens andre vistnok storkoser seg. Kanskje fordi jeg vet at det aldri kunne vært meg og en kjekk fyr. Kanskje bare fordi jeg er full på tequila.
Ja, helt klart derfor.
Asher klør seg i håret. "Shit. Det ble Tyler ass." Mason dunker han i arma.
Jeg ser ned på kameraet mitt, minner meg selv på hvorfor jeg står her til å begynne med. "Okei dere, jeg stikker inn jeg. Jeg tror faktisk Fern kjøpte noe å drikke på markedet i dag så dere skal bare drikke den brusen dere to," sier jeg til Mason og smiler.
Han ser på meg med et litt tomt blikk. "Huh? Åja, ja okei." Så legger han hånda på skuldra til Asher. "Jeg stikker inn. Blir du med?"
Asher ser på meg med det håpløse blikket sitt igjen. Jeg får vondt av han. "Kameraet fungerer," sier jeg. Jeg har enda ikke fått sjekket.
"Seriøst?" Han bryter ut i et smil. Jeg nikker. Så gir Mason meg et smil før de stikker inn i buskene på vei til bungalowen sin.
Jeg svelger og ser ut mot havet igjen. Så himler jeg med øynene med en latter før jeg tar kameraet med meg inn på bungalowen for å gjøre hva jeg kome hit for.