Teambuilding

12 1 18
                                    

MICHAEL

Jeg stirrer med sammentrukne øyebryn på Mason som bytter skjorte. Han har definerte magemuskler. Seriøst definerte og. "Så, du og Esther da?" spør han sakte og får Tyler til å stoppe brått idet han leter etter noe i sekken sin.

Alle retter blikket mot han.

Jeg er overrasket over at det ikke er tatt opp før nå. Da jeg gikk og la meg i går kveld hadde jeg sovnet da jeg våknet av Mason og Asher som kom inn på rommet. De gjorde et forsøk på å hviske, men hver gang utrykkene som "shit as", "fy faen" og "han?" dukket opp, ble jeg dratt mer og mer ut av min stille søvn.

Jeg våknet, og fikk meg selv oppdatert på hele greia. Vi planla alle å forbli våkne til han kom tilbake til bungalowen, men her var tingen. Han dukket aldri opp.

I allefall var han ute frem til vi ga opp i halv-tre tiden. Og i morrest våknet vi av at han var førstemann ut døra.

"Hva skjedde mellom dere?" spørAsher, med store øyner.

Jeg slipper ut et pust. "Jeg tror vi alle vet hva som skjedde."

Mason svelger med et svakt smil om leppene. "Gjør vi det? Fortell da. Jeg trodde ikke du var så interresert du."

Endelig snur Tyler seg, mot Mason med et blikk som sier "ja, særlig" eller noe. Så snur han seg tilbake til sekken mens han rister på hodet. "Det er ingenting å fortelle."

Mason hopper ned fra senga si og går mot han. "Ingenting som i at ingenting skjedde, eller ingenting som i at det er åpenbart hva som skjedde uansett så du gidder ikke si noe?"

"Hadde dere sex?" spør jeg, lei av at vi snakker i koder.

Tyler sender meg et stygt blikk før han reiser seg opp, legger mobilen i lomma og går mot ytterdøra. Han ser på oss og løfter på skuldrene. "Hva har det å si?"

Så stikker han ut døra og etterlater oss målløse. Mason ser nesten irritert ut, med store øyne og armene ut i lufta. "Hva faen?"

Ti minutter senere står vi ved porten til campen og venter på jentene sammen med Beck. Beck og liksom, kjempekjekkas, og sikkert like utilgjengelig for meg som resten av denne ikke-mangfoldige gruppa.

Vi står stille, sender i blant små blikk mot Tyler der han står med hendene i lommene og blikket rett fram som ingenting.

"Se på dere," sier Beck og ser på oss. "Altså hva er dette for noe? Trodde dere var oppegående mennesker jeg. I kveld skal vi få fikser hva enn dere holder på med nå. Få brutt litt is og sånt." Han nikker bestemt og sukker før han sjekker klokka si. "Kommer de jentene eller, vi sa klokken 18."

Jeg snur meg og får akkurat øye på Fern som tursler alene mot oss. Dette blir sikkert Beck glad for.

"Hvor er resten av gjengen?" spør han oppgitt når Fern er kommet nærme nok oss til å høre.

Hun grer hånda gjennom håret med et blikk som sier "jeg bryr meg ikke". Jeg tror jeg liker Fern.

Hun sukker. "Esther skulle innom markedet først så møter oss ved baren og Lucia skulle bare skifte i siste liten." Fern ser opp på Mason med et blikk jeg sliter med å tyde.

"Og du ventet ikke på henne så dere kunne gå sammen?" spør Beck, igjen oppgitt.

Hun ser forvirret og sint ut. "Jeg ville komme tidsnok. Du sa vi alltid skulle være på tiden?"

Beck rister på hodet, sier ikke noe. Vi blir stående i nok en stillhet før Asher bryter den.

"Skal vi gå da eller?" spør han nølende.

Beck sender han et stygt blikk. "Ser du Lucia?"

"Oj shit nei sorry, jeg glemte." Han vender blikket ned i bakken.

Fem minutter senere, med fem minutter uten noe som helst prating, kommer Lucia småløpene mot oss.

"Sorry-" peser hun da hun når oss.

"Du er sen," svarer Beck før han vender på seg og vi følger etter han som en gjeng andunger etter moren sin.

Ti minutter senere har Beck skaffet oss et bord inne på baren. Hadde jeg vist at å melde seg slm frivillig til å bygge hus ville ende i meg som drakk hver kveld, hadde jeg nok pakket litt mer festklær og litt mindre slitte shortser med malingsflekker på.

De burde virkelig få den knfoen skrevet på nettsiden sin.

Esther var allerede kommet til baren da vi kom, og nå sitter vi alle rundt bordet med Beck på enden. Til sikkert hans store skuffelse er det bare små blikk og hvisking som utveksles.

"Jeg blir flau over der," sier han og løfter hånda. En servitør kommer bort til oss. "Åtte øl, takk," sier Beck og servitøren nikker og drar før jeg rekker protestere. Jeg drikker ikke øl. Så vender Back seg mot oss med et bestemt blikk.

"La oss leke en lek."

Frivillige in da jungleTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon