Mason
Leke en lek?
Jeg utveksler et blikk med Asher.
Jeg ser Esther og Lucia gjøre det samme.
Skal vi leke nødt eller sannhet? 100 spørsmål? Med lederen vår...
«Dere ser jo vettskremte ut,» Beck sukker over gjengen. «Dere setter ut koppene på den siden, du henter en vannkanne og dere tar koppene her. Nå tar vi en runde beer pong,» han slenger med pekefingeren på tilfeldige personer. Han klapper i hendene og de utvalgte setter i gang med oppgavene sine.
Dette gir mad hjemmefest vibes. Bare med en try hard forelder som er hjemme. Neida, Beck er jo nesten like gammel som Michael.
«Da tar vi jentene mot gut-» Beck stopper midt setning, og prøver på nytt uten å se i Ferns retning.
«Dere 4 mot oss 4,» han slenger ut den pekefingeren igjen og nikker.
Jeg er 90% sikker på at han ikke kan et eneste navn.
Jeg holder opp fem til gruppa mi, i et forsøk på å styrke lagmoralen.
Esther slår ekstra hardt, «whoa!»
Lucia slår nokså hardt, «du kan bedre enn det,» jeg løfter hånda høyere og tvinger henne til å hoppe.
Tyler har snudd ryggen til, så jeg senker hånda.
Beck har samlet laget sitt i en sirkel og ser ut til å gi noe pep-talk.
«...vinner vi, tar jeg regningen, hvis ikke deler dere tre.» Han klapper Fern og Asher hardt på ryggen.
En servitør kommer bort og studerer koppene på bordet, «8 øl?» sier han spørrende.
Michael ser storøyd på han, «de er til oss,» han smiler.
«La spillet begynne,» Beck tar første kast og treffer kanten.
Tyler kaster neste og bommer.
«Du skal treffe opp i koppen mann,» Beck ler til lagkameratene sine.
Fern kaster og treffer. Jubel bryter løs. Jeg og de andre skåler og tar en slurk. Esther må ha misforstått og tar noe jeg ville regnet som 4 slurker. Tyler tar en sipp.
«Din tur Lucia,» jeg dunker borti henne.
Tyler napper ping pong ballen fra hånda mi, «det er vel Esther sin tur nå,» han smiler og gir den til henne.
Lucia ser ned.
Esther sikter overdrevet. Ballen hopper fra kant til kant før den omsider lander oppi en.
Hun strekker hendene i lufta og jubler. Hun tar en stor slurk øl.
«Du trenger ikke drikke nå assa,» jeg forklarer reglene.
«Pfft, må da være lov å feire.» Hun dulter borti meg.
Tyler tar opp glasset sitt, «ja må jo feire litt,» han skåler med Esther og tar en stor slurk. Blikket hans streifer Lucia, før det går tilbake til Esther.
«Nå snakker vi teambuilding folkens,» Beck kaster ballen og treffer kanten igjen.
Han bøyer seg ned og skjærer en grimase, «aaa, det er så nære.»
Laget mitt treffer og de andre tar en slurk. «Vil noen bestille 8 nye-»
«Jeg gjør det,» Michael rekker opp hånda og forsvinner mot baren.
«Liker antrekket forresten,» jeg ser ned på den oransje kjolen til Lucia.
Hun justerer den litt, «det er Esther sin.»
«Den kler deg.»
«Stikker på do jeg,» mumler Tyler.
Ikke en dum tanke det.
«Vent på meg da,» jeg catcher opp med han og smiler hadet til jentene.
Det er lang kø. Vi stiller oss bakerst i stillhet.
«Så du og Esther.»
«Så du og Lucia.»Han venter til jeg tar ordet.
«Altså nei, eller jo, hun er kul hun,» nøler jeg. Jeg vet ikke om vi er noe, eller om vi bare har en god tone. Jeg har jo god tone med alle.
Jeg nikker mot han, for å vise at det er hans tur.
«Joa.»
«Tror ikke egentlig jeg er Lucias type,» innrømmer jeg.
Jeg ser Tyler løfte på munnvikene, før han går tilbake til pokerfjes, «kjipt a».
To urinaler blir ledige, selvfølgelig er de ved siden av hverandre.
'Samtalen' ebber ut og vi går tilbake til resten.
Michael har på mystisk vis klart å ordne 16 gratis øl.