20 (Fit genoeg?)

258 6 0
                                    

'"Sorry jongens, ik moet ophangen. De dokter en Femke zijn er alweer." zeg ik. "Oke, hopelijk tot zo!" zegt Koen. "Ja, en anders komen we wel even bij je langs." zegt Raoul. "Ja, dat doen we dan zeker!" zegt Milo. "Doei!" zegt Robbie. Ik beëindig het gesprek en kijk dan de dokter weer aan.'

Femke

We lopen weer terug naar mijn kamer. Ik ben zo blij, ik mag gewoon weer naar huis. De dokter maakt de deur al voor me open en ik loop naar binnen. Volgens mij verraad mijn gezicht al alles. Maar ach, Matt mag het weten en hij mag zien dat ik blij ben. Hij kijkt me nieuwsgierig aan. Ik wil hem het liefst omhelzen, alleen de dokter moest het vertellen. Het duurt zo lang.. "Nou, uit de onderzoeken blijkt dat Femke fit genoeg is. Ze mag naar huis. Op voorwaarde dat je goed op haar let, zeker de komende maand. Het is logisch als ze nu wat vermoeider is dan normaal, maar ze is wel fit genoeg om naar huis te gaan. Waar je de komende tijd vooral op moet letten is dat ze goed eet en geen rare gezondheidsklachten krijgt. Ook moet ze elke avond dit pilletje nemen. *Tilt een een potje op met pillen* We bellen u na deze maand hoe het is gegaan en dan overleggen we of ze daarna nog door moet met de pilletjes slikken. En als er iets geks gebeurd kun je ons altijd bellen. Je hebt mijn nummer." zegt de dokter. "Wat fijn, dat ze naar huis mag! Ik zal natuurlijk goed op haar letten en er voor zorgen dat ze elke avond haar pilletje neemt." zegt Matthy. Dan kijkt hij mij blij aan. Ik kan het nu niet meer laten, nu moet ik hem omhelzen! Ik ren naar hem toe en geef hem een knuffel. Hij geeft een kusje. Zijn lippen voelen warm en zacht op mijn huid. Het geeft een heel warm en veilig gevoel. Na de knuffel ga ik bij hem op schoot zitten. De dokter legt de pillen op een kastje. De dokter zegt nog iets tegen Matthy, maar ik hoor het al niet meer. Ik leg lekker warm op zijn borst. Dan loopt de dokter de kamer weer uit. Matt en ik knuffelen nog even. "Kom laten we onze spullen pakken. Ik wil weg uit dit stomme ziekenhuis!" zegt hij op gegeven moment. Dat snap ik wel. Ik vind het echt lief dat hij de hele tijd is gebleven. Ik pak snel mijn kleren van gister, meer had ik niet bij me. Matt pakt de kleren van me over en stopt ze in zijn tas. Dan pakt hij zijn tas en ik geef hem een hand aan de hand die nog over is. Zo lopen we hand in hand het ziekenhuis uit, naar zijn auto. Eenmaal in de auto belt hij even de jongens om te zeggen dat ik uit het ziekenhuis ben. En dat we er aan komen. Ze zijn allemaal heel blij voor me, echt lief.

Eenmaal bij Casa del Huts aangekomen is zelfs Milo er. Alle jongens begroeten me alsof ik heel lang weg ben geweest, echt schattig. Daarna lunchen we nog even, het is al 14.00 dus dat is best laat. Toch moest ik van Matt iets eten, want dat had de dokter gezegd. Volgens mij had Matt het ook aan de jongens vertelt, want die vonden ook dat ik iets moest eten. Ik eet normaal wel gewoon, het was nu alleen al 14.00. Dat is veel te laat voor lunch. Toch nam ik een paar happen. Daarna gingen de jongens in de tuin een video opnemen. Ik ging op de bank een film kijken. Toen de film afgelopen was heb ik nog even geappt met Lana en Nienke. Even later kwamen de jongens weer binnen, ze waren klaar met de video. Raoul ging koken en de andere jongens gingen naar boven om zich even omkleden. Want ik weet niet wat ze hadden gedaan, maar ze waren behoorlijk vies geworden. Ik kletste nog even met Raoul en daarna kwamen de jongens weer beneden. "Wat hebben jullie gedaan?" vroeg ik nieuwsgierig aan Matt. "Hmm, dat zie je wel. Kijk die video van dinsdag maar!" zegt hij.  Ohja, hij komt natuurlijk gewoon op het bankzitterskanaal. En morgen is het vrijdag, dan komt het nieuwe nummer uit. "Het eten is klaar!" roept Raoul. We eten het allemaal op, Raoul kan zo goed koken! Daarna gaat Raoul ook naar boven om zich even om te kleden. De jongens zetten voetbal aan. Ik vind dat best saai, het is geen bijzondere wedstrijd. Ik ga gewoon tegen Matthy aan liggen.

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️


Ik voelde het meteenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu