'Even later komt er een andere dokter binnen. "Ik heb nieuws.." zegt hij.'
Matthy
Ik spits meteen mijn oren, wat is het nieuws?! "Haar ogen gingen weer open en we hebben kort met haar gepraat. Ze is heel erg moe dus ik denk dat ze nu al weer slaapt. We denken dat het niks ernstigs is. Het enige wat ons nog dwars zit... We hebben geen idee wat de oorzaak is. Dat is natuurlijk gevaarlijk, straks gebeurd het nog een keer." zegt de dokter. "Wat fijn dat ze weer wakker is geworden en dat jullie met haar hebben gepraat. Mag ik naar haar toe?" vraag ik. "Het spijt me, maar ze heeft echt rust nodig. Je mag wel in het ziekenhuis slapen als je wilt? We houden haar namelijk nog een nachtje hier. Als ze zich morgen fit voelt mag ze naar huis onder de voorwaarde dat je haar goed in de gaten houdt." antwoord de dokter. "Oke!" zeg ik. Ik pak mijn telefoon en app de jongens of ze ff langs willen komen en dan ook mijn slaapspullen kunnen brengen. Ze appen dat ze er zo aan komen. Ook heeft de moeder van Femke mij geappt. Ze heeft Lana en Nienke al ingelicht, zodat ik dat niet hoef te doen. Fijn, daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht. Ik scroll nog even door insta om mezelf af te leiden, maar het lukt niet, want uiteindelijk beland ik toch weer op Femke's insta. Ik krijg tranen in mijn ogen. "Is er iets?" vraagt de dokter die alle vragen over allergieën enzo had gesteld. Die zit nog steeds tegenover mij. De andere dokter die net het nieuws had vertelt is al weer weg. "Hmm, ik moet gewoon heel erg aan Femke denken." zeg ik. "Snap ik, maar zo meteen komen hier weer andere mensen waar ik wat vragen aan moet stellen. Zou ik uw nummer mogen, dan kan ik u bereiken als er iets is. Tot die tijd kunt u in de kantine gaan zitten. We spreken u zowieso om 18.00. Dan mag u naar Femke, want u mag bij haar gaan slapen." zegt de dokter. "Kan ik dan toch Femke zien?!!" vraag ik blij. "Ja, maar wel pas vanavond. En de kans is groot dat ze dan de hele tijd slaapt." zegt de dokter. "Maakt niet uit, ik ben al blij om haar te zien. Ik ga nu dan even naar de kantine." zeg ik. Ik loop de kamer uit en als ik de kantine in loop, bots ik bijna tegen de jongens aan. "Hey boys!" zeg ik. Ik ben echt blij om ze te zien. "Hey Matt, zag je ons niet ofzo?" zegt Milo lachend. De andere jongens begroeten me ook. "Maar hoe gaat het nou met Femke?" vraagt Raoul. "Wel goed denken ze. Als ze morgen fit is mag ze weer naar huis, alleen moet ik haar dan wel in de gaten houden. Alleen ze weten nog steeds niet wat de oorzaak was." vertel ik. "Fijn, dat ze waarschijnlijk morgen weer naar huis mag. Alleen wel gek dat ze niet weten wat de oorzaak is." zegt Raoul. We praten nog even door over Femke totdat ik merk dat ik honger heb. Ik kijk op mijn horloge. Dat is niet gek, het is al 14.40 en ik heb niet geluncht! "Hebben jullie trek, boys?" vraag ik. "Hmm ja, we hebben niet geluncht..." zegt Koen. "Ik heb altijd trek!" zegt Milo. "Dikke!" zegt Robbie.
Even later zitten we allemaal met een broodje, wat snacks en wat drinken. Dan wordt ik opeens gebeld. Het is de dokter. "Het is de dokter boys, deze moet ik even nemen!" zeg ik. Ik neem de telefoon op en de dokter zegt dat ik even langs mag komen bij haar. Ze is wakker geworden en ze vroeg om mij. Het mag wel maar een halfuurtje en de andere jongens mogen niet mee. "Dat is echt goed nieuws!" zeg ik blij. Dan hangt de dokter op en vertel ik de andere jongens het nieuws. "Dat is goed nieuws!" zegt Raoul. "Ja ga maar, wij wachten hier wel!" zegt Robbie. Ik loop door dat hele gangenstelsel van het ziekenhuis. De dokter heeft me een kamernummer doorgegeven, maar het blijft moeilijk. Ahh eindelijk, daar is de kamer. Ik sta voor de deur en adem diep in en uit. Het lijkt misschien gek dat ik het spannend vindt, maar ik hou nooit zo van ziekenhuizen. Ik pak de deurklink vast en maak hem open. Als ik naar binnen kijk, kijk ik recht in haar ogen. "Matthy!" zegt ze. Ze ziet er heel moe uit. "Hey Femke!" zeg ik. Ik loop naar haar toe en ik geef haar voorzichtig een knuffel.
Bedankt voor de 280 reads! Super bedankt allemaal!!!
Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️
JE LEEST
Ik voelde het meteen
Fiksi PenggemarDit verhaal gaat over Femke en hoe ze in contact komt met de bankzitters. Ze krijgt al snel een oogje op 1 van hen en ze maken allemaal leuke dingen mee! Lezen dus! (De bankzitters wonen in dit verhaal nog in cdh, alle jongens hebben een vriendin be...