Sudah genap sebulan win tinggal di apartment milik dew. Win ingin kembali tinggal di apartment milik frank namun dew tidak setuju dengan keputusan win . Karna win bisa di bilang belum sembuh total , bahkan dew yang mengatur jam makan obat win dengan tepat dan teratur . Sedangkan bright?...masih memikirkan tentang win . Perusahaan miliknya mike dan drake yang urus secara bergantian .
"Win.., apa kau ingin membunuh ku secara perlahan?, Apa kau mahu seperti itu?, Ucap bright yang kini berada di kamar miliknya .
"Bright! , (Tok....tok...tok...) Bunyi ketukan pintu dan seseorang sedang memanggilnya dari luar kamar .
"Phi.. menjauhlah , aku tidak ingin bertemu dengan siapa-siapa , balas bright .
"Kau sangat menyebalkan ! , Kau sangat keras kepala ! . Lupakan saja pria itu! Kenapa kau harus pertahankan ia?! , Apa dia sangat istimewa bagimu? Ahh?, Ucap phi nya yang berada di luar kamar dengan penuh emosi .
"Apa kau menyesal sekarang?, Ck....kau patut rasa itu . Di saat win berada di dekat mu kau bukan memperhatikannya , malah kau mensia siakan nya , sekarang? Kau seperti katak di dalam tempurung , lihatlah saja . Lampu kamar ngak di pasang , keluar pun ngak . Makanan maid yang hantarin di muka pintu , entah kau mandi apa ngak , urusin lah dirimu . Jika aku masuk campur dalam hal mu . Kau malah melihatku seperti ingin membunuh saja , ucap mike di luar kamar .
"Jika begitu , pergilah , balas bright dengan suara yang sedikit serak akibat terlalu banyak menangis .
"Eii bright ! , Di mana wanita simpanan mu? . Mengapa dia tidak melihat atau menjagamu ? , Cihh..., Ucap drake sambil berdecih .
"Drake! , Ucap bright .
"Bodo amat , ucap drake lalu melangkahkan kakinya pergi .
Nanon side-
"Apa aku harus berterus terang dengan bright? , Win sekarang berada di apartment milik dew bahkan mereka berdua tingal bersama , apa yang harus aku lakukan? . Ataupun biar mereka sendiri yang mengetahui mengenai win . Aku bingung , monolog nanon sambil memijat pelepisnya
"Kau kenapa?, Tanya ohm yang baru saja masuk ke dalam kamar nanon .
"Tidak ada apa-apa , balas nanon yang masih memijat pelepisnya
"Yah , kalau lelah . Beristirehatlah dahulu setelah itu kembali semula membuat assignment itu , ucap ohm
"Tidak mengapa ohm . Aku baik baik saja , ucap nanon lalu tersenyum manis memperlihatkan dimple miliknya
Win side-
"Dew! , Aku ingin keluar sebentar , aku ingin menghirup udara segar , ucap win
"Eii? , Apa kau lupa? . Anak anak buah bright sedang berkeliaran mencari mu di sini? ,Apa kau gila? , Apa yang kau inginkan? Sini aku belikan untuk mu , ucap dew seperti ingin mencegah win keluar dari pintu apartment miliknya .
"Ahh!, Lupakan saja tentang itu . Bahkan sudah sebulan aku di sini , mungkin mereka suda kembali ke thailand , ucap win sambil tersenyum manis .
Tiba-tiba dew memeluk win dengan erat .
"Win , aku tidak ingin kau tersakiti dan di sakiti oleh anak anak buahnya bright . Tolong faham maksud ku , aku ingin melindungi mu dari mereka . Tetaplah bersama ku di sini , ucap dew dengan nada lembut .
"Eii deww aku dat.....ucap nani terhenti seketika kerana melihat dew memeluk win .
"Oh nani! , Ayo masuk ,ucap win lalu melepaskan pelukan dew .
"Oh iya , apa khabar mu win? , Ucap nani
"Aku akan pergi menemui doktor esok . Sepertinya bulan hadapan aku tidak di berikan ubat lagi oleh pihak rumah sakit . Karna penyakit ku sudah beransur pulih , ucap win sambil tersenyum manis .
"Kapan kau pulang ke bangkok?, Tanya nani tiba tiba dengan wajah serius khas miliknya .
"Aku belum sedia untuk kembali , ucap win seketika senyuman manisnya memudar .
"Kau tau kabar bright seperti apa? , Ucap nani sambil mengeluarkan raut wajah sedih .
"Tapi ku rasa , kau tidak ingin mengetahuinya , sambung nani lalu membuang wajah .
"Bright kenapa? , Tanya win penasaran dengan ucapan nani
"Ck...tidak usah kau mengambil tahu tentang bright , bukankah bright sudah menyakiti mu?,lupakan saja dia, Ucap dew yang berusaha untuk menukar topik perbualan .
"Aww dew?. Mengapa kau memperburukan lagi keadaan dan rumah tangga mereka?, Kau sepatutnya memberikan semangat untuk memperbaiki keadaan dan rumah tangga mereka , tapi kau malah memperburukan keadaan!!. Apa yang sedang kau rancangkan?! , Ucap nani meluapkan segala emosinya .
"Bukankah kita sudah sepakat untuk tidak memberitahu bright bahawa win berada di sini?, Apa kau lupa?, Balas dew.
"Dan ...aku tidak merancangkan apa -apa , ucap dew sambil melihat ke arah nani yang sedang emosi sambil mengangkat sebelah alis nya .
"Ya! , Kita sudah sepakat untuk tidak memberitahu bright . Tapi , dalam masa menunggu win sembuh bukan? . Lihat lah win ingin pergi kemana-mana saja kau mencegahnya dan kau memperburukan lagi sikap bright ke win , padahal tidak semua yang kau ucap dari mulut mu itu benar . Itu semua bohong ! Kau hanya mereka reka cerita!?!. And now , bukankah win sudah berada di fasa sembuh sepenuhnya? . Inilah masa...., Ucapan nani di potong dew .
"Masa apa nani ?!?!, Masa untuk memberitahu segalanya? , Ya! Memang! . Aku lah yang memperburukan keadaan, ya ! . Tapi kau tidak fikir tentang win seperti apa dia diperlakukan !. Mengapa kau memuja muja bright?! Mengapa ? Katakan !. Katakan sekarang!!!,, Ucap dew penuh emosi .
"Aku memuja bright? , Ck...kenapa kau mempersoalkan itu? . Dew, aku tidak memujanya , aku tau segala sikapnya . Karna aku adalah temannya sejak kecil , ucap nani
"Mengapa kalian harus bertengkar hanya kerana hal aku dengan bright? , Apa yang telah berlaku?! , Ucap win tiba-tiba karna dia dari tadi diam . Namun begitu ucapan win tidak di endahkan .
"Aku tau segala rahsia mu dew. Aku diam-diam menyelidik latar belakang mu sesungguhnya , ucap nani dan ucapan nani itu membuatkan dew diam seketika .
"Mengapa kau diam? Apa ucapan ku merupakan ancaman bagi mu? , Ucap nani lagi sambil mengeluarkan smirk mematikan .
"Diam nani ! , Lebih baik kau pergi dari apartment ku! . Pergi! , Usir dew sambil melihat ke arah nani dengan tatapan tajam .
"Baik , jika itu yang kau inginkan , ucap nani lalu melangkah pergi dari apartment dew.
"DEW! Mengapa kau mengusir nani?! , Ucap win
"Kau diam! , Bentak dew . Win langsung terdiam .
(Nani side+)
"Dew.. aku melakukan ini semua hanya kerana untuk melindungi mu . Asal kau tau sikap sesungguhnya bright , kau pasti tidak mempercayainya . Begitu sadisnya bright . Aku akan melindungi mu , biarpun aku mati . Dew , aku terpaksa melakukan ini untuk kebaikan mu, batin nani sesekali menyeka airmatanya .
Sebulan kemudian ....
Kini win sedang berkerja sebagai waiters klub malam milik dew . Win berkerja hanya kerana merasa bosan berada di apartment milik dew.
Waktu win berkerja sebagai seorang waiters dari jam 7:30 malam hingga ke jam 23:30 malam .
Sehingga suatu hari itu . Seorang pria kekar memakai topi dan memakai jacket hitam , seluar serta kasutnya hitam datang ke klub malam itu .To be continue .....
Kayaknya tinggal beberapa chapter aja lagi nih.
Happy ending kali yah?
Maaf lewat up! Terlalu sibuk!.
Don't forget to vote and komen . thanks!
KAMU SEDANG MEMBACA
°DANGEROUS KING° /bright×win)/
Fanfic"kebahagiaan hanya sementara dalam sebuah hubungan . Jika terlalu menikmati kebahagiaan juga dapat menghancurkan tembok hati . Sehingga pada suatu hari nanti akan menjadi sebuah perpisahan yang menyakitkan" -metawin new! stay tuned!