Bright tidak tahu apa yang dia harus lakukan , selain menelefon nombor milik win yang kini sedang tidak aktif . Bright diam membeku otaknya seolah-olah tidak ada dalam kepalanya , benar-benar kosong . Pikirannya hanyalah satu iaitu win , sebentar lagi mama dan papa win akan menjenguk win di villa bright . Apa yang harus bright lakukan selain memberitahu segala kebenaran di sebalik rumah tangga yang disangkakan bahagia itu .
"AKU BENAR-BENAR MERASA KOSONG! , TIDAK BISAKAH KAU BERFIKIR DENGAN BAIK?! , SIAL!!, monolog bright sambil mengetuk keras kepalanya menggunakan tangannya .
"Tuan bright! , Panggil frank yang hanya memperlihatkan wajahnya saja di balik pintu masuk villa milik bright .
"Katakan!, Balas bright tanpa melihat frank
"Ortu win ada di sini!, Ucap frank dengan lantangnya .
"Masukkan mereka ke dalam, balas bright yang masih setia duduk di sofa single itu .
"Selamat siang nak bright! Apa kamu suda makan siang?, Sapa mama win sembari menanyakan tentang bright .
"Ma ..pa.., ucap bright sambil memberikan wai kepada kedua orang tua win .
"Nak bright, kamu sendirian saja ? Win di mana? Bukan hari ini dia keluar dari rumah sakit?, Tanya papa win sambil tersenyum manis melihat wajah bright .
"Ohh, balas bright singkat .
"Mungkin saja dia di atas , sayang pergilah lihat win di atas , ucap papa win ke sang isteri .
Mama win hanya mengangguk faham , lalu melangkahkan kakinya mendekat ke arah anak anak tangga . Dengan cepat bright mencegahnya untuk naik ke atas dan mengatakan bahawa win tidak ada di atas .
"Mama, win tidak ada di atas , cegah bright sambil berdiri canggung .
"Lalu di dapur ya?, Balas mama win sambil menunjuk arah dapur bright .
"Mama , win tidak ada di rumah besar ini . Aku tidak ingin memberitahu kalian tapi , kalian harus lihat ini , ucap bright lalu mengambil kertas dalam saku seluarnya . Dan ya , itulah note yang ditinggalkan win untuk bright apatah lagi bright telah mengoyakkan note itu dan mencantumkan semula agar mama win dapat membacanya .
Mama win membacanya lalu tiba-tiba saja ia menangis .
"Mengapa win mengatakan sesuatu seperti ini? , Aku tidak tega melihatnya , ucap mama win memukul keras dadanya .
"Sayang , berhenti lah ...jangan seperti ini! , ucap papanya win sambil memegang tangan sang isteri .
"Maafkan bright ma...pa, ucap bright sambil sujud di depan kaki mama dan papa win .
"Aku tidak tahu apa yang telah berlaku pada anakku selama dia hidup bersama mu bright! , Aku pikir kalian bahagia dan baik-baik saja , ternyata pikiran ku salah ! , Ucap mama win merasa kecewa dengan sikap bright .
"Apa yang kau telah lakukan bright?! , Aku pikir kau berpihak kepada rumah tangga mu dan win ternyata sebaliknya . Apa kurangnya win dengan wanita yang kau temui itu? , Jika kau ingin mengatakan bahawa win tidak pernah memperlihatkan kasih dan sayangnya padamu aku curiga dengan itu karna aku tau sikap anak ku itu !? , Mengapa win saja yang harus mempertahankan rumah tangga kalian?! Sedangkan kau?! Kau malah berpihak kepada orang yang merosakkan hubungan di antara kalian berdua ! . Apa yang kau katakan pada hari pernikahan mu?! , Lalu apa yang kau lakukan sekarang ini? , Ucap papa win yang penuh dengan kemarahan .
"Aku tau aku salah , tapi aku benar-benar menyesal akan perbuatan ku selama ini pada win , aku berjanji pada mama dan papa , aku akan mencari win hingga ketemu , balas bright sambil sujud di kaki papa win sambil tersedu sedu menangis
KAMU SEDANG MEMBACA
°DANGEROUS KING° /bright×win)/
Fiksi Penggemar"kebahagiaan hanya sementara dalam sebuah hubungan . Jika terlalu menikmati kebahagiaan juga dapat menghancurkan tembok hati . Sehingga pada suatu hari nanti akan menjadi sebuah perpisahan yang menyakitkan" -metawin new! stay tuned!