2. Bölüm

2K 187 79
                                    

Hoş geldiniz kuzular,

Size çıtır çerezlik az bölümle bol enerji sinerjili hikayeyle geldim. Ama bu bölüm kıza kuzular artık ilk bölümler böyle alışın bana.

Keyifli okumalar. 🌸

●●●

Elini yanağına yaslamış melül melül karşısındaki adamın konuşmasına bakan kız bir yandan adam kendisine aşık aşık bakmasını anlamasın diye dimdik durup adamı arada onaylayıp kaç çatıp anlıyormuş gibi davranıyordu ancak tek dikkat ettiği konuştukça kıpırdayan dudakları, yeşil gözleri ve adamın artık ezberlemeye başladığı hareketleriydi. Ah nasıl özlüyordu karşısındaki adamı. Bir kere görseydi bir kere güzel baksaydı kendine başka bir şey istemiyordu.

"Teşekkür ederim Feride. Feride'nin de dediği gibi varoluşçuluk öğrencinin kişisel gelişimine katkı sağla..."

Adamın önde oturan kıza gülümseyerek teşekkür etmesini ve sınıfa durgun bir yüzle dönmesini içi sıkılarak izlemişti. Kenan bu kıza ayrıca ilgi gösteriyordu ve bu durum genç kızın sinirini istemsizce bozuyordu. Kimseye gülümsemeye yüzü Feride'yi görünce güller açıyordu. Gözleri ışıl ışıl oluyordu. Aralarında bir şey olabilir miydi? Yutkundu ve önde oturan kızın beline kadar uzanan kıvırcık saçlarına baktı. Öyle çok bakımlı bir kız değildi Feride. Kendisi makyaj yapar çok severdi. Modayı takip eder modaya uygun giyinirdi. Ancak karşısındaki kadın sadeydi. Çok güzel ya da çok çirkin değildi ama sevimli bir yüzü vardı öyle ki kızdaki çiller bile ona ayrı hava katıyordu. Sonra istemsizce kendiyle Feride'yi kıyaslandı istemsizce. Eğer iki kadın yanyana dursa kızıl saçlarıyla ilk dikkat çekecek olan Kendisi olacağını biliyordu ama gel gör ki iki aydır kendisinin yapamadığı şeyi Feride yapmıştı.

"Nazlı dinliyor musun dersi?" Diyen adamla rüyadan uyanır gibi gözlerini açtı kadın. "Efendim hocam."

"Egzistansiyalizm ile ilgili fikirlerini sordum ancak ders dışında her şeyle ilgilendiğin için cevap verme gereği duymadın sanırım."

Kendisine laf atmasına ve sınıfta kendini rezil etmesini o an umursamamıştı Nazlı çünkü insanları umursayan bir yapısı yoktu. Şu ana kadar anne, babası birde karşısındaki bey dışında herkes kendinden epey uzaktı. Yani ona göre.

"Açıkçası," Diye uzattı Nazlı şu an söyleyeceklerine kendi bile inanamıyordu ancak Kenan'ın biraz bile dikkatini çekecekse kendi düşünceleri haricindeki düşünceleride söyleyebilirdi. "İnsanın üzerine özgürlük yükünü bırakmamız başımıza bela olabilir. Bana kalırsa her öğrenci belirli kalıba göre yetişip ülkeye hizmet etmelidir."

Yeşil gözlerini gözlerine diken adam kalp ditmini değiştirirken "Ve eğitim sistemini en kolay yönden bozulmasına katkı sağlayabilirsin." Dedi alaycıl bir ifadeyle. Bir iki kişinin kıkırtısı çıkınca kız adamın onunla konuşmasının verdiği heyecenla bunu fark edememişti bile.

Öksürerek ufak tefek gülüşlerin tamamen kesilmesini sağlayan Kenan sınıfa döndü. "İnsan yetiştireceksiniz arkadaşlar. Yapacağınız mesleğin ehemmiyetine varın. Gençlerimizin galeceği sizlerin elinde özgürlükçü bir düşünce sistemine sahip olmak..." Sonrasını dinleyemedi Nazlı. O konuştukları iki dakikanın etkisindeydi. Hem Kenan'a yanlış düşünce söyleyince nasıl kendine sinirlenip kendini zapt etmek için uğraştığını görünce mutlu oluyordu o. O yeşil gözleri görmek içi bazen ona ters düşen binlerce şey söylüyordu. Ancak kızmak yerine sinirle ellerini ovuşturup çenesini sıkan Kenan aşırı tepki vermekten kaçınıp sakin cevaplar veriyor bir şekilde sınıfın onunla alay etmesini sağlıyordu. Umrunda mıydı? Asla. Kenan ile iki dakika konuşuyor onun tepkilerini alıyordu ya bütün dünya bile ona gülebilirdi.

O dersi bitirene kadar adamı dikkatle inceleyen kız adamın Feride'nin yanına gitmesiyle yüzü asıldı. Feride'ye gülerek kitap vermesini ve bir şeyler demesini izledi sakince. Ardından gidişini. Sonra dayanamadı bağırdı Feride'nin arkasından. Biraz onunla konuştukları sonra dayanamayıp sordu. Kızın gözlerinden geçen alaycıl parıltıyı görmesine rağmen Kenan ile aralarında bir şey olup olmadığını kerakıyla ona baktı. Feride'den olumsuz cevap alınca içi o kadar rahatladı ki bir an sinir olduğu Feride ona tatlı gelmeye başlamıştı. Biraz daha onunla konuştuğunda Feride ile yakın arkadaş olabileceğini anlayan kız Feride'den ayrıldığında ani bir kararla Kenan'ın odasına gitmişti.

Kapıyı vurunca onun tok sesini duymak istemsizce kalbini hoplatmıştı. Dik bir duruşla kapıyı açıp içindeki fırtınaya inat sakin bir duruşla çıktı adamın karşısına.

"Hocam nasılsınız?"

Başını anlık kaldırıp kızın yüzüne bakan adam başını salladı ve önündeki evraklara geri döndü. "İyiyim Nazlı. Bir şey mi istiyordun?"

Odadan kovsaydı bu kadar üzülmezdim Nazlı yokmuş gibi davranması içini acıtıyordu. "Öğrencilerinize kitap veriyormuşsunuz hocam. Banada verir misiniz?" Onun okuyacağı bir kitabı okuma fikri yüzünü aydınlatırsanız gülümsedi ancak Kenan'ın sözüyle gülümsemesi soldu. "Başarılı ve özel öğrencilerime. Senin bir özelliğin yok Nazlı."

Gözüne dolan yaşları geri itmek için hızlı hızlı gözlerini kırpıştırırken "Anladım." Dedi sakince. Kapıya doğru yürürken "Kapının yanındaki kitabı al. Acımasız bir öğretmeni anlatıyor." deyince duraksadı. Kitaba baktı bir bir de içinde alma diye gururuna ancak aşk denilen şeyde gururu dinlemek istemiyordu. Eline kitabının aldı ancak adama bakmadan ve bir şey söylemedin sakince çıktı dışarı. Kenan da onu durdurmak için hamle yapmamamıştı zaten eve gidip bunu düşünmesi ve kafasını toplaması gerekiyordu. Göğsünün üzerine bastırdığı kitaba sıkı sıkı sarılan kadın eve doğru yürümeye başlamıştı.

●●●

Bölüm sonu.

Nasıldı bölüm?

Kenan'a gıcık oldunuz mu yoksa adam zorunda değil kıza karşı bir şey hissetmeye mi diyorsunuz?

Peki Nazlı'nın tepkileri nasıl?

Benden bu kadar kuzular Kayıp Yazma'da görüşürüz.

Sevgilerimle 💙💙💙

Öğretmen Bey (Askıda -1 Ağustos'ta yeni bölümler gelecek)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin