n i n e

9 3 3
                                    

A-a..

Andre..?

Pandangan Asyfa jatuh pada hoodie yang dipakai Andre.

Andre mengangkat keningnya. Aik? Kenapa ni?

Asyfa menelan liur. Hoodie yang dia pakai..

"Oh, ni Fayyad bagi aku. Bukan aku curi. Dia kata bukan taste dia", kata Andre selamba kemudian dia berlalu pergi.

FLASHBACK..

Andre masuk ke dalam bilik tidur Fayyad. Dia memerhati gerak-geri Fayyad yang sedang mengasingkan baju-baju nya ke dalam kotak.

"Hah, nak apa?", soal Fayyad tidak memandang Andre.

"Ni, mak kau panggil makan malam", balas Andre. Punggung dilabuhkan diatas katil milik Fayyad.

"Alah, jap-jap. Aku tengah asing baju ni", Fayyad memegang satu kotak berjenama h&m lalu diletakkan di kotak yang tertulis 'buang'.

Andre hanya memerhati. Tangan nya naik menyentuh kotak kertas h&m tadi. Dia membelek isi kotak itu. Sehelai hoodie hitam.

"Ni kau nak buang? Baik bagi aku, baru lagi pulak tu", kata Andre sambil cuba mencuba memakai hoodie tersebut. Nak tengok padan ke tak lah katakan.

"Ambik ah. Aku tak pakai hoodie murah. Lagipun bukan taste aku", 

"Ni bukan ke si budak Alana tu bagi",

"Hah?  Alana? Oh Asyfa?  Haah dia bagi.",

Andre menggelengkan kepalanya. Apa punya perangai lah kau ni.

END OF FLASHBACK

..







MALAM manjelma. Asyfa tekun menyiapkan kerja sekolah matematik tambahan yang diberikan oleh cikgu Aiman. Dahler bagi kerja sekolah banyak giler. Dia ajar pun satu habuk aku tak paham. Macam mana boleh lepas jadi cikgu ek?

Bzztt

Telefon pintar milik asyfa berbunyi. Haih, siapa pula yang call ni?

Tanpa melihat siapa pemanggilnya, dia terus mengesek simbol hijau itu dan menekapkan telefonnya ke telinga.
"Hello, siapa ni"

"Hi baby~" 

Asyfa tergamam seketika mengdengar suara itu. Kemudian dia melihat semula di
Skrin telefon.

Fayyad classmate

Ah shit.

"Um..ya, ada apa ya call saya?"

'Tak pernah-pernah mamat ni call aku malam-malam' bisik asyfa dalam hati.

"Saje je nak ajak my baby jalan-jalan~"





Hi anda semua.
bab kali ni memang pendek sangat-sangat ke?

Well, i did that on purpose 🤭

I'll continue bab 10 after exam i habis ye hehe 🙉

Btw, kalau ada typo tu, tolongla tegur kat comment section ye.

Luka Asyfa | [SU]Where stories live. Discover now