"Em...apa awak buat ni..saya nak balik la", kata Asyfa perlahan. Mata melihat kearah Fayyad yang sedang menaip sesuatu di atas permukaan telefon pintar milik Asyfa."Ala, i pinjam sekejap aje", balas Fayyad yang masih lagi tidak berhenti menaip sesuatu sambil ketawa terbahak-bahak.
Send.
"Okay dah settle. Thanks Asyfa! Lobee youu!"
Asyfa hanya membalas dengan senyuman. Tak tahu nak cakap apa. Apa yang dia buat dengan telefon aku pun aku tak tau.
"Haa, you nak order apa?", Fayyad menyandarkan dirinya diatas kerusi plastik tersebut.
"Char koey teow satu, limau ais satu",
"Itu je?",
Asyfa mengangguk kepalanya perlahan.
"Akak pergi mana tadi?", Puan Aisara membisik perlahan.
"Sorry ibu, ada kerja penting nak kena bincang dengan kawan tadi", Jelas Asyfa. Jelas sudah dia menipu.
"Haih, nasib baik papa kamu tu tidur dari maghrib tadi, kalau tidak tidur luar lah kamu malam ni", Puan Asyfa tersenyum nipis.
"Hehe, sori ibu. Jangan bagitahu papa tau. Bye, akak naik atas dulu", Kata Asyfa perlahan sambil kaki menaiki anak tangga laju.
Puan Aisara tersenyum nipis sambil menggelengkan kepalanya. Haih apa nak jadi lah anak aku ni.
"Kau."
"Hah, saya ke?"
"Dahtu takkan si bapuk sebelah kau pulak?"
"Hah? Apa kau kata aku?!" Fayyad melipat lengan panjang baju sekolah nya itu. Macho gituw.
"Kau diam. Aku nak cakap dengan budak baju pink ni", Andre menyilangkan lengannya ke dada sambil badannya bersandar di dinding.
Eh eh mamat ni. Tahu lah aku pakai baju puteri islam.
"Kenapa?", Asyfa memberanikan diri untuk bertanya.
"Gambar aku. Kau dapat mana.",
"Hah? Gambar apa?",
Andre berdecit. Ei perempuan ni memang lapar penumbuk.
"Yang kau send semalam dalam chat group kelas",
"Hah?", Asyfa kehairanan. Hah? Gambar kejadah apa pulak ni?
"Bak sini telefon kau",
"Mana boleh",
"Bak sini aku kata.",
Asyfa merenung mana helang tajam milik Andre itu. Huuu serammm. Tapi cantik.
Asyfa hanya akur. Telefon pintarnya dikeluarkan dari poket baju kurung sekolahnya lalu dihulurkan kepada Andre.
Andre mengambil dengan pantas telefon pintar milik Asyfa itu. Ikon whatsapp ditekan.
Andre memaparkan telefon pintar milik Asyfa di depan mukanya. Hah. Baru nampak ke sekarang?
Mata Asyfa terbuntang. Apa kejadahnya semua ni??
Fayyad yang sedang menyorok di tepi meja ketawa terkekek-kekek.
YOU ARE READING
Luka Asyfa | [SU]
Romance⚠️ cringe alert • penulisan santai • cerita ni memang rilek" je dijamin konflik tidak berat. Insha allah. HAHAHAHA •Tajuk dan cover tak tetap. Akan diubah semula. Ni sementara je. •jangan ambil sirius, tulis suka-suka je. ⚠️ Maafkan saya atas segal...