"الحلقه الخامسه".

144 3 0
                                    

لمسسآئي آمنيہَ آن يكون كل من آحبہَم [ دآئمآ بخيرَ .💛♥✨

❥..........❥..........❥..........❥..........❥..........❥..........❥

قمر بصدمه:..... انتي..؟!

أسمهان بقليل من الحزن:.... طب مش هتقوليلي إتفضلي؟!

قمر ببرود:.... إتفضلي!!

دخلت أسمهان وجلست ثم جلست قمر...

أسمهان بحب:...... عامله ايه يا "قمر".. يا حبيبتي..؟!

قمر ببرود:..... كل حضرتك نظر يا طنط.. ولا تحبي أقولك يا أسمهان هانم..؟

نهضت أسمهان من مكانها وجلست بجانبها وهي تحاوط "قمر" بذراعيها...

انا عارفه إنك مش طيقاني.. بس صدقيني انا مش راضيه عن اللي إبني عملوا فيكي!!

قمر بصوت مختنق وهي تُعقد ذراعيها أمام صدرها وتمثل القوه:......

يرضيكي بقا ولا ميرضكيش.. أهو عمل عملته وخلاص خلصنا..!!

أسمهان بجديه:...... لاء مخلصناش يا "قمر".. هو لازم يتعاقب..!!

قمر بسخريه:..... يتعاقب..!!.. بقا "أدهم الشرقاوي" بجلالته هيتعاقب..؟!..

غريبه دي..!!

أسمهان بحزن مختلط بالجديه:...... غريبه ليه؟؟.. هو مش اللي بيغلط لازم يتعاقب و يصلح غلطه..!!

قمر وهي تبتعد عنها:..... من الأخر يعني لو جايه تراضيني بقرشين علشان متكلمش والفضيحه اللي هتسمع عليكم في الجرائد والاعلام تختفي...!!

فــ تنسي يا أسمهان هانم..!!..

انا أه مكسوره ومليش حد ينتشلني من اللي انا فيه.. بس انا عندي ربنا أكبر من أي حد.. هو اللي هيجيبلي حقي!!

أسمهان بصدمه:..... مين بس اللي قالك كده..؟؟

ده انا جايه علشان أساعدك لا أكثر ولا أقل!!..

قمر بسخريه:..... تساعديني؟!.. ههه..!! تلاقيكي أصلاً اللي مساعده إبنك علي عملته دي..!

وجايه تطلبي غفراني وأسامحه علشان تمنعوا الفضيحه اللي هتطب عليكم كمان كام شهر او يوم او الله أعلم هتتعرف أمتي؟؟

انا معرفش..! بس اللي أعرفه إن ربنا مش بيسيب حق حد مظلوم.. ولا في حاجه بتستخبأ..!!

لـستُ عـذراء/مكتمله♡بقلمي: سندس الشرقاوي♡. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن