"الحلقه الثامنة عشر".

59 2 0
                                    

قمر بتوتر:...... وأنت عاوز مني إيه..؟
و جيبت رقمي منين..؟؟

تميم بجديه:....... أنا جاي أقولك حاجه واحده بس..

اللي أنتي كنتي واثقه أنه مش هيفضحك.. خزلك وخبرك أنتي وهو مزلزل السوشيال ميديا.

وللأسف "أدهم الشرقاوي".. طلع مش قد كلمته.

ده غير أنه فاكر أنه لما يقول علي خبر زي ده أن هو كده بيفضحك أنتي بس.
بس للأسف هو ميعرفش أن سمعته بقت في سابع أرض بعد الخبر ده.!!

أنا عاذرك يا قمر" وعارف إن الموضوع ده مكنش برضاكي وكان غصب عنك..!!
وعارف إنك شريفه وبنت محترمه.

بس الرخص هو إنك تقبلي تعيشي مع اللي سلبك أغلي ما تمتلكيه وتكملي حياتك معاه..

لا وكمان فتحاله قلبك وحبتيه..!! تحت مسمي نمنع فضيحه.

أنا لو مكانك أدفن نفسي بالحيا.. بدلاً من الكلام اللي هيتقال عليا من الناس.

وأنتي عارفه الناس ما بتصدق تمسك في فضيحه و خذي عندك بقا الكلام اللي هيتقال..!!!

ثم تنهد وأكمل وهو يتصنع الطيبه:...... أنا هسيبك تفكري في كلامي وشوفي بعد كده أنتي عاوزه ايه....؟؟؟

عاوزه تكملي حياتك مع اللي فضحك وضحك عليكي؟ ولا تبعدي ده غير حقك اللي هخليكي تأخذيه بإيديكي؟؟

قمر بصوت باكي:...... إيه ده هو أنت هتخليني أخذ حقي؟

تميم بتأكيد:...... تالت و متلت، أنا مستحيل أسيبك وأنتي في الأزمه دي.

حل الصمت لثانيه.. ثم أكمل تميم بخبث.. بعدما أستطاع أن يضُخ سمه في أذن تلك البريئه التي صدقته بكامل طيبتها:....... هاا إيه رأيك..؟؟

"م_موافقه".!

تميم بشر:...... عين العقل يا قمر".. رقمي معاكي أي وقت تحبي تكلميني فيه هتلاقيني موجود!!

عاوزك تفكري بعقلك مش بقلبك وعواطفك!!

سلام يااا "قمر"..!

وأغلق الخط تاركاً تلك البريئه التي خُدعت بكلامه الكاذب وصدقت كل حرفٍ قيل لها.!!

وكانت الأفكار تتداول في عقلها، حتي حسمت أمرها وقررت سماع كلامه وتنفيذه بالحرف الواحد!!

مادام سيجلب لها حقها كاملاً وتستطيع إستخلاص ثأرها بأيديها..!!

❥..........❥..........❥..........❥..........❥..........❥..........❥

لـستُ عـذراء/مكتمله♡بقلمي: سندس الشرقاوي♡. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن